2002
|
|
Ez da galdera planteatzeko unea. Baldintzak behar ditugu politikaren atzealdean gogoetatzeko, prentsaren bidez
|
hitz
egin ordez alderdi artean hitz egin litzateke. Elkarrizketan aurrera egiteko sukaldeko lan asko egin behar dugu.
|
|
Ez diat deus kontatuko, ez huke zipitzik ere ulertuko. Hala, bada, nitaz eta nire oroitzapenez
|
hitz
egin ordez, pazientzia bildu, eta beste bide bati ekin nion: gizonezko askok haustura garaietan  bizitzen dutena melankolia dela eta ez bakardadea; melankoliak, iraungo badu, galdu den zerbaiti buruzko bazka etengabea behar duela; melankoliak bere berea duen bazka  horren baitan ulertu behar dela gizonezkoei normalean sartzen zaien seme alaben zaintzarekiko larritasuna ere; baina galdutakoa ordezkatu bezain agudo, bukatu dela melankolia, eta seme alabekiko kezka ere bai.
|
2003
|
|
eta, nazionalitateen printzipioaz?
|
hitz
egiteko orde,, etniez, eta, etnarkiaz?
|
2004
|
|
Jarreren inguruan Goihenetxek aipatzen duena ere aski interesgarria da. Historiak irakatsi lituzkeen balioez orokorki
|
hitz
egin ordez, gai historiko bakoitzaren alboan aipatzen ditu, esaldi xumeen bidez, gai horien haritik jorratu litezkeen balioak. Gainera ez ditu zentzu bakarreko irakaspen edo moral lekzio gisa planteatzen, baizik gogoeta gai gisa:
|
2005
|
|
–Frantziako 200 urtemuga izan zenean, Iraultza horren inguruan hitzaldiak eta ospakizunak egon ziren. Orduan nik pentsatu nuen zuzenean Iraultza Frantsesari buruz
|
hitz
egin ordez, (zeren Euskal Herritik ez zaigu interesatzen Parisen zer egin duten), zer da Euskal Herritik begiratuta oraindik interesgarria izan litekeena. Orduan konferentzia batzuk eman nituen, eta liburuaren estiloa konferentziarena da.
|
2009
|
|
Era berean, edozein zehazpen politiko eta geografikotik urrun geratu nahi izan dute. Hain zuzen, terrorista zehatz batzuei buruz
|
hitz
egin ordez, kontzeptu unibertsalak jorratu nahi dituzte: boterea lortzeko borroka; biolentzia, ideia batzuk ezartzeko metodo gisa; eta aginteko egituren ustelkeria, beti errurik gabeko biktimak zigortzen dituena.
|
|
Alde ona, bai, atzoko performer ak edo balentria egileak, atzoko inutilen lekuetan gurutzatzea. Diru arazoez hitz egitea ezinezkoa edo gaizki ikusia zelarik, gaur egun, eguraldiaz
|
hitz
egiteko orde, krisiaz mintza daiteke, zorren metatzeaz, presio ekonomikoaz. Atzo gupidaz bete begiak, apal edo lagun sentitzea, eztabaidagai amankomuna harrapatzea.
|
2014
|
|
Egoera zibila ere emakumeeneskubide eta betebeharren ezberdintasunekin zerikusi handia izan zuen aldagaia izanzen, partekatutako naturaren gainetik. Ez da kasualitatea emakumeen kondizioariburuzko tratatuak haien «egoera» zibilaren, egitekoaren eta maila sozialaren araberasailkatzea, emakume guztiei buruz orokorrean
|
hitz
egin ordez. XX. mendean, oraindik ere emakumezkoen portaeraren erreferente izan zen La perfecta casada (1583) liburua bera, ez zegoen emakume guztiei zuzenduta, soilik ezkonbideaaukeratu zutenentzako gida baitzen:
|
|
Kasu batzuetan bi nahaste baino gehiago ditu pertsonak; adibidez, substantzien mendetasuna eta bi nahaste psikiatriko (I. ardatzeko nahaste bat eta II. ardatzeko beste nahaste bat). Kasu horretan, nahaste bikoitzaz
|
hitz
egin ordez, komorbilitateaz hitz egiten da.
|
|
DSM, insomnio edo hipersomnia primarioaz
|
hitz
egin ordez, insomnio nahasteaz eta hipersomnia nahasteaz hitz egiten da. Narkolepsia hipokretina gabeziarekin lotzen da.
|
2015
|
|
Zorra kitatuz galtzen dena baino askoz gehiago irabazten baita kitatzearen ondorioz eragiten den hazkundearekin. Sei hilabete galdu ditugu, zorraren berregituraketaz
|
hitz
egin ordez segituko dugu aurreko formula balio gabeekin itzuli mitzuli?
|
|
Alegia, noiz konturatuko gara euskara batua euskal kultura moderno bat sortzeko tresna bat dela, eta besterik ez? Eta kulturaz
|
hitz
egin ordez, hor ari gara jo ta sua lexikografian, hizkuntzalariak elkarri egurka eta hizkuntzalari ez garenok antzera (baina baldarrago), hizkuntzalari plantak egiten. Kultura dohakabea gurea!
|
2016
|
|
Kuadrillarekin geratzeko oso bide azkarra da sakelakoa erabiltzea. Baina kuadrillakoekin gaudenean, beraiekin
|
hitz
egin ordez, beste pertsona bati asko maite dugula esaten ari bagara...".
|
|
9 Solaskideei begira
|
hitz
egin ordez, lurrera begira hitz egin. –
|
|
9 Solaskideei begira
|
hitz
egin ordez, lurrera begira hitz egin.
|
2017
|
|
] alegia horrekin bai ikusten dut · bai ikusten dut bi mundu desberdinetan moduan · berez da izango banitu bezaez bizitza paraleloak ze hori txorrada bat da baina bai bi konpartimentu banitu bezala ez[? ...ean, lehentasunik gabe jaiotzen dira, eta erabakia familia barnean negozia daiteke. hala, elkarrizketaturikoen %17, 6 dira jatorriz gaztelania hiztunak eta seme alabei katalanez hitz egitea erabaki dutenak, eta %4, 9 dira jatorriz elebidunak eta erabaki bera hartu dutenak; hau da, biztanleen %22, 5i eragiten die umeekin muda horrek. halaber, horri gehitu behar zaio %11, 2 hasten direla gaztelaniaz
|
hitz
egin ordez bi hizkuntzetan hitz egiten. biztanleriaren heren batek hitz egiten du seme alabekin eurek gurasoekin hitz egiten zutena ez beste hizkuntza bat. egindako elkarrizketen arabera, zera pentsatu behar da: kasu askotan haurrei katalanez hitz egiteko apustua ez da ulertu behar asimilazio prozesu klasiko bat bezala, ezpada elebitasunaren aldeko apustu gisa. gurasoen desioak azal dezake hori; izan ere, gurasoek nahi dute seme alabak eskolan ongi egokitu daitezen eta haiek bizi izan direnaren moduko testuinguru linguistikoki hibrido batean erosotasunez mugi daitezen. halaber, desioa dute ikaskuntza prozesu aberatsagoa izan dezaten, bat etorriz gaur egun eleaniztasunaren alde dagoen jarrera orokorrarekin:
|
2019
|
|
Baina, diegu bota errua beti mugikorrei, no? Aber, neurri batean bai, o sea, geu garelako
|
hitz
egin ordez pantailara begira egotea erabakitzen dugunak. Pues hori nahiago badugu, ba hori.
|
|
Bozkatzera ez joateak adierazten duen jokabide politikoen adarkaduretan murgiltzea ere beste artikulu baterako utzi dugu. Aipaturiko monetaren bi aurpegien, hots, faxismoaren eta xenofobiaren zioei buruz
|
hitz
egiteko ordea, oinarrizko oharrak argitzerik badago.Sustrai historikoak alde batera utzita, faxismo eta xenofobiak partekatzen dutena hartuko dugu kontuan: printzipiotzat eta helburutzat desberdintasuna ardatz daukan ideologia politikoa.
|
2020
|
|
Beheko taulan, kapital kultural erakundetuaren inguruko datuak bakarrik ditugu. Kapital ekonomikoaren, sozialaren, kulturalaren eta sinbolikoaren arteko erlazioa ikusteko, eta, beraz, biolentzia materialaren eta sinbolikoaren arteko lotura zehatza ulertzeko, merkatuaz eta gizarteaz, merkatuaz eta estatuaz edo arlo pribatu eta publikoaz
|
hitz
egin ordez, eta aldagai aske gisa hartu ordez, denbora hartuko dugu aldagai aske moduan, eta denboraren erabilera jarriko dugu erdigunean, ikusi ahal izateko denboraren erabilera desberdinean gauzatzen direla erlazio patriarkal oinarrizkoenak. Alegia, ez da soilik zein kapital ekonomiko edo kultural duen norberak, emakume edo gizon izanda, bazik eta zenbat denbora duen norberak eta zertan ematen duen denbora hori.
|
2021
|
|
Azken urteotako ezaugarri nabarmenetako bat bertsolaritzaren dinamikaren azkartzea izan da. Talde hauetan esan denaren arabera, bertsolaritzaren dinamikaz
|
hitz
egin ordez, bertsolaritzaren zurrunbiloaz hitz egin litzateke[...]. Nolabait esan daiteke gaur egungo bertsolaritza oraindik oso ongi nora doan ez dakigun abiadura azkarreko trena dela.
|
2022
|
|
Aurten, egikaritu dute delako familia argazkia, Iciarren esanetan: " Gasteizko euskal komunitateaz abstraktuki
|
hitz
egin ordez, familia argazki horretako datuak bildu eta mapa interaktiboa sortu du Aritz Martinez de Lunak Alea astekarian".
|
2023
|
|
Gaur egun, instituzio eta enpresek bultzatutako sexualitatearen eta desioaren despolitizazio prozesuen eraginez, oso orokortuta dago sexualitatearen izaera esentzialista. Horren adibide dira “orientazio sexualaz” hitz egiten dela “aukera sexualaz”
|
hitz
egin ordez. Hala ere, sexualitatea aukera edo orientazioa den LGTBI eta teoria feministetan oraindik pil pilean dagoen eztabaida da.
|