2012
|
|
1990eko hamarkadan ia ezinezko gertatuko zaigu giza eskubideez, ekologiaz, garapenaz, sakontze demokratikoaz eta gobernu egokiaz (Cleveland, 1993; Martí i Puig, 2004), justiziaz, kultura aniztasunaz, gatazka etnikoaz (Gurr, 1994), demokraziaz eta nazioarteko gizarte zibilaz
|
hitz
egitea herri indigenei erreferentziarik egin gabe (Dunaway, 2003). «Laugarren Mundua»ren presentzia biderkatu egingo da hamarkada honetan eta inoiz baino gehiago izango dira nazioarteko politikan zabalduriko leihoak, zeinak euren arazoak eta proposamenak kaleratzeko aprobetxatuko baitituzte herri indigenek.
|
|
Horretaz jabe izanik eta urruntasunak sortzen duen haustura psikologiko hori apurtu nahian, herri indigenen kasuan zentratu nuen nire ahalegina. Are gehiago gaur egun, XXI. mendean, oso zaila gertatzen da mundu mailan globalizazioaz, pobreziaz, bazterkeriaz, gatazka etnikoez, giza eskubideez, ekologiaz, garapenaz, demokraziaz, zein kultur aniztasunaz
|
hitz
egitea herri indigenei erreparatu gabe. Testuinguru horretan globalizazioak eragindako kezka agertu didate ikasle askok.
|
2013
|
|
• Lartzabalen eta Ziburun, kontrako emaitzak agertzen dira. Lartzabalen, ikasleen gehiengoak, %69ak, ez du entzuten jendea batuaz
|
hitz
egiten herrian. Ziburun aldiz, gehiengoak, %65ak, entzuten du.
|
|
Ziburun aldiz, gehiengoak, %65ak, entzuten du. Guztira, %52ak entzuten du jendea batuaz
|
hitz
egiten herrian, eta besteek ez dute entzuten
|
|
• Ikasleen gehiengoak dio euskaldun berriek eta Ikastolatik etortzen diren gazteek dutela batuaz
|
hitz
egiten herrian. Halere, Lartzabaleko ikasle batzuk erantzun dute inork ez duela batuaz hitz egiten herrian.
|
|
• Ikasleen gehiengoak dio euskaldun berriek eta Ikastolatik etortzen diren gazteek dutela batuaz hitz egiten herrian. Halere, Lartzabaleko ikasle batzuk erantzun dute inork ez duela batuaz
|
hitz
egiten herrian.
|
|
• Lekukoen gehiengoak ez du entzuten jendea batuaz
|
hitz
egiten herrian. Senperen du jende gehienak entzuten, eta Maulen gutxienak.
|
|
• Lartzabalen, ikasle gehienek ez dute entzuten jendea batuaz
|
hitz
egiten herrian, aldiz Ziburuko ikasle gehienek entzuten dute.
|
|
Elkarrizketatutako pertsonen gehiengoak, %81ak, ez du entzuten jendea batuaz
|
hitz
egiten herrian.
|
|
Elkarrizketatutako pertsonen gehiengoak, %81ak, ez du entzuten jendea batuaz
|
hitz
egiten herrian.
|
|
Beste herriei konparatuz, Senperen du jende gehienak entzuten jendea batuaz
|
hitz
egiten herrian, eta Maulen gutxienak. Senperen %33ak entzuten du, Baigorrin %17ak eta azkenik, Maulen %8ak.
|
2016
|
|
" Agoitz, Zangoza eta Baztanen gisako udalerrietako errealitatea eta gurea ezberdinak dira". Ondorioz, Martinezek uste du Pirinioetaz
|
hitz
egiteko herriotako datuak sartzen dituztenean benetako errealitatea ezkutatu bertzerik ez dutela egiten. " Agoitzen, adibidez, industria dute, baina guk ez".
|
|
1774 urteko dokumentu batean ageri da jende asko bizi zen lau eremuk osatzen zutela Laudioko ibarra; bai eta elkarren urrun dauden lau baserrik ere. Guztiak ere euskaldun itxiak ziren.Gaur egun ez da hainbeste euskararik
|
hitz
egiten herri horietan. Pizkunde bat dugu, batez ere gazteen artean.Noiz galdu zen han euskara? 1922an inguruko zenbait tokitan hitz egiten zen oraindik, abade batek dioenez. Lekukoengandik jasotako testigantzen eta datuen arabera, eskoletan nagusi zen debekuengatik eta errepresioarengatik galdu zen.Guzuraretx bidegurutzea azpimarratu duzu zeuk idatzitako artikulu batean.
|
2017
|
|
Ez nion gehiago gaia aipatu. Inork ez zuen horrela
|
hitz
egiten herrian. Egin gabe ekiten zuen osabak.
|