Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Eremu oso euskaldunetako zenbait euskal hiztunek haserrea adierazten dute langile etorkinek gaztelaniaz hitz egiten dietenean dendetan, tabernetan, jatetxeetan... Komeni da ez ahaztea hemen ere etorkinei eskatzen diegula autoktono askok beharrezkotzat jotzen ez dutena:
2009
‎Sussexko Unibertsitatearen (Erresuma Batua) azterketa berri batek erakutsi duenez, txikitan amek seme alabekin hitz egiteko duten moduak eragin onuragarria eta iraunkorra du gizarte trebetasunetan. Emaitzek erakutsi dutenez, amek beren seme alabei beste pertsona batzuen sentimendu, sinesmen, desio eta asmoez hitz egiten dietenean, gogo aldarteei buruzko mezurik jasotzen ez duten haurrek baino hobeto ulertzen dute gizartea. Haurrek hobeto ulertzen dute gizartea, amek sentimenduez hitz egiten badiete.
2010
‎Baserrietako bizitza, hiriak, jaiak, tradizioak... ere erakutsiko dute bideo proiekzio baten bitartez. Horretaz gain, gidatutako bisitak egingo dituzte, zeinetan egun usadio zaharrak mantentzen dituen Euskadiri buruz hitz egingo dieten bisitariei. " Ez dugu alde batera utzi behar etorkizunaren garapen naturala, gure nortasunaren kontura baldin bada; biek elkar eragin dezakete", azaldu du Ander Basagurenek.
2011
‎Adin horretan gakoa irakasleak dira. Zaindu egin behar dute nola hitz egiten dieten umeei, kontatzen dizkieten ipuinak, abesten dizkieten kantuak, zertara jolasten diren haiekin... Une horretatik irakasleek berdintasun kontuetan erreferente bat izan behar dute umeentzat.
2012
‎Haurrak eta nagusiak elkarrekin dauden uneetan, orokorrean eta hartzailearen adin tarteari erreparatu gabe, bai haur eta bai nagusiek euskara geroz eta gehiago erabiltzen dutela ikus daiteke, Bizkaia kenduta, non datuak 1,5 puntuko beherakada jasan duen. Daturik azpimarragarrienak haurrek helduei hitz egiten dietenean, eta alderantziz, jasotakoak dira. Haurrak nagusiei zuzentzen direnean gora egin duten datuak eta behera egin dutenak aurki ditzakegu, baina gorakadak puntu gehiagokoak izan dira.
2013
‎Gurasoek gehien hitz egiten dieten haurrek garapen kognitibo handiagoa eta eskola errendimendu hobea dute
2016
‎Ekintzaile batzuen arabera, hizkuntza biziberritzeko ahaleginek ez dute hizkuntzaren informazioa biltzeko beharrik: " hizkuntza bat biziberritzeko behar duzun guztia gela baten umeei hizkuntza hori hitz egiten dieten helduak dira" (Kipp 2009). Deskribapen linguistikoa ez da beharrezkoJulia Sallabank – Hizkuntzaren biziberritzerako politika eraginkorra:
‎Haurrekin hitz egiteak adimena bultzatzen du Zenbait ikerketak erakusten dutenez, gurasoen eta seme alaben arteko erlazioaren alderdi nahiko oinarrizkoak dira haien adimenean eragiten dutenak. Gurasoetariko bat da gurasoek haurrei nola hitz egiten dieten. Betty Hard eta Todd Risley, Kansasko Unibertsitateko ikertzaileak (AEB)), hainbat geruza sozioekonomikoren 42 familia aztertu zituzten, eta, hala, beren haurrak zazpi hilabetetik hiru urtera bitartean garatzen jarraitu zuten.
2017
‎Haurrei beti galizieraz hitz egiten dieten gurasoak %41, 68 dira, eta beti gaztelaniaz egiten dietenak %31.
‎Hala eta guztiz ere, haurrei beti galizieraz hitz egiten dieten gurasoak %41, 68 dira, eta beti gaztelaniaz egiten dietenak %31.
2018
‎Hamaika egun horietan, 16 urtetik gorako herritarrak Ahobizi eta Belarriprest bihurtzea da helburua. Ahobizi, ulertzen duten guziei euskaraz hitz egiten dieten lagunak dira. Belarriprest, berriz, gutienez euskara ulertzen duten kideak dira, gaineratekoei euskaraz aritzeko gonbidapena luzatzen dietenak.
‎Hamaika egun horietan, 16 urtetik goitiko herritarrak Ahobizi eta Belarriprest bihurtu nahi ditugu. Ahobizi ulertzen duten guztiei euskaraz hitz egiten dieten lagunak dira (baita ezezagunei lehen hitza, gutienez, euskaraz egiten dietenak ere). Belarriprest, berriz, gutienez euskara ulertzen duten kideak dira, gainontzekoei euskaraz aritzeko gonbidapena luzatzen dietenak.
2019
‎Nolanahi ere, etxean gerraz hitz egin dietenek nahiz jarauntsi hori jaso ez dutenek Haur eta Gazte Literaturaren bidez ere badute ezagutza hori erdiesteko aukera: Martin Ugalderen Itzulera baten historia (1991), Bernardo Atxagaren Behi euskaldun baten memoriak (1991), Joseba Sarrionandiaren Kolosala izango da (2003), Miren Agur Meaberen Urtebete itsasargian (2006) eta Patxi Zubizarretaren Hiru gutun Iruñetik (2012) dira, besteak beste, gaiari heltzen dioten nobelak, ertz ezberdinetatik heldu ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia