Emaitzak: 4
2012 | ||
Euskararekiko jarrera neurtzeko, banakako elkarrizketaren bidez, 18 itemez osatutako galdetegi bat erabili zen (1 taula), non langileek adierazi behar zuten beren adostasun maila itemekiko zazpi puntuko eskala batean; puntuazio totalak kalkulatzeko, item guztiak batu ziren eta item kopuruaz zatitu ziren. Eskalaren fidagarritasuna ona izan zen hartutako | hiru neurrietan(?= 0,93). | |
Euskararen erabilera neurtzeko, banakako elkarrizketaren bidez, 17 itemez osatutako galdetegia erabili zen (2 taula), non langileek 6 puntuko eskaletan adierazten zuten zein maiztasunez erabiltzen duten euskara zenbait egoeratan. Eskalaren fidagarritasuna ona izan zen hartutako | hiru neurrietan(?= 0,92). | |
Ikerketa honetan euskararekiko jarrerak eta erabilera hobetzeko helburua duten bi pertsuasio estrategia alderatu dira, horretarako metodologia ia esperimentala erabili da hiru tratamendu konparatzeko; lehenengo taldeak ez zuen pertsuasio estrategiarik jaso, bigarrenak bide periferikoan oinarritutako pertsuasio mezuak jaso zituen eta hirugarren taldeko subjektuek erdiko bidean oinarritutako hausnarketa saioetan parte hartu zuten. Taldeak konparatzeko euskararekiko jarreren eta euskararen erabileraren | hiru neurri hartu ziren: lehenengoa, pertsuasio estrategiak jaso aurretik; bigarrena, tratamendua jaso ondoren, hau da, pertsuasio estrategien ostean; eta hirugarrena, tratamenduen bukaeratik bi hilabetera. | |
Euskararen erabilerari dagokionez, tratamendu osteko neurriak konparatzean alde esanguratsuak aurkitu ziren, horrela, talde guztietan aurkitzen badira ere euskararen erabileraren puntuazio hobeak, erdiko bideko pertsuasio estrategia jaso zutenen erabilera altuagoa izan zen (hausnarketa taldea). Aldi berean, tratamenduak bukatu eta handik bi hilabetera hartutako neurrietan ere alde esanguratsuak aurkitu ziren taldeen artean, kasu guztietan erabileraren emaitzak bigarren datu bilketakoak baino okerragoak izan ziren eta gutxien atzera egin zuen taldea hausnarketa taldea izan zen; alegia, | hiru neurriak konparatuz gero, hausnarketa taldea izan zen garapen positiboa izan zuen talde bakarra. Horregatik, esan daiteke, erdiko bideak edo elaborazio altuko pertsuasio estrategiak sortzen dituela aldaketa sakonagoak eta iraunkorragoak, behinik behin, euskararen erabilerari dagokionez. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hiru | 4 (0,03) |
Lehen forma
hiru | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Uztaro | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
hiru neurri | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hiru neurri hartu | 1 (0,01) |
hiru neurri konparatu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |