Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎Aldiz, adin talde ezberdinekoen artean hiru egoera zehaztu dira: haurren presentziarik gabeko elkarrizketak (fitxako" haurrik ez" kategoria), haurrak presente egon baina parte hartzen ez duten elkarrizketak(" haurrak ez dira mintzakide"), eta azkena, haurrak presente egon eta parte hartzen dutenak(" haurrak mintzakide").
2011
‎a)" soldadu bat ikusi eta solaskideari" mira, kixo: ...mintzo izan diren andaluziarrak"; b) nederlanderaren eta frantsesaren arteko konpartimentazio sozio funtzionala Awterpen en; eta c) mediku erdaldunari zer gertatzen zaien esan ezinka dabiltzan edadetu zegamarrak. horiek denak continuum baten baitako egoera diglosikoak dira Fishmanentzat eta bere jarraitzaileentzat. eta bai, halaxe da izan, baina antzekotasunak ala ezberdintasunak dira nagusi hiru egoera horietan. Antzekotasun bakarra da pertsona batzuek ez dutela h menperatzen eta gaizki pasatuko dutela funtzio batzuetan. gainerakoetan, konparatu besterik ez dago gaur egun nola bizi diren andaluziar alfabetatugabeak, frantsesik ez dakiten vlaanderendarrak eta euskal herrian ahalik eta erosoen euskaraz bizi nahi dugunok. guztiok izango gara egoera sozial diglosikoan, baina a zelako aldea!
2012
‎Hirugarren ustekizuna (ordaina) azaltzen hasi aurretik, kontuan izan behar da ordainaren aldetik hiru egoera nagusi jazo daitezkeela elkarrizketaren jokoan. Batetik, jokalari elebidunak nahiago duten hizkuntza (B) erabiltzeko koordina daitezke; egoera horretan, bi jokalarien ordaina m da.
‎Hau da, jokalari elebidun batek B aukeratzen badu baina A aukeratzen duen elebakar (edo elebidun) batekin elkartzen bada eta A hitz egin behar badu azkenerako, jokalari elebidunaren ordaina (n c) da. Ordainaren aldetik jazo daitezkeen hiru egoera nagusiak kontuan izanik, ondoko ustekizuna azaltzean antolatuko ditugu.
2017
‎...u nagusia da euskararen erabilera udalean indartzea eta zabaltzea, zerbitzu hizkuntza eta lan hizkuntza bezala. auzitegiak ebatzi zuen helburu hori zilegi zela eta ezin zirela baztertzailetzat hartu euskara sustatu edo indartzea helburu duten planaren atalak, gaztelaniaren ofizialtasunaren izaera eta gaztelaniadunen hizkuntza eskubideak gutxiesten ez diren neurrian. eskubide horiek bermatze aldera hiru egoera ematen zirela jaso zuen. (6 oinarri Juridikoa).
2019
‎Baina hizkuntza batek, bide berri eta demokratizatu horietara iritsiko bada, software apur bat du (telefono adimendunak izan daitezke salbuespen nagusia, baina datu falta dela eta, azterketatik at geratuko da). Software euskarria kuantifikatzeko hiru egoerako hierarkia sinple bat erabili dugu, egIdSen alfabetazio maila ezartzeko egiten den galdetegiarekin bat datorrena gutxi gorabehera.
2023
‎– Adinari erreparatuz gero, oro har, haur gazteenen etxeetan (LH4) gutxiago egiten da euskaraz etxeko hiru egoeretan, haur helduagoen etxeetan egiten dena baino (LH6).
‎– Era berean, baieztau da, haur txiki horien etxeetan oro har, haur nagusiagoetan baino gehiago egiten dela euskaraz hiru egoera horietan.
‎Etxeko euskararen erabilera aztertzeko hiru egoera bereizi ditu ikerketa honek, hain zuen, haurrek gurasoekin, etxeko guztiak elkarrekin daudenean, eta gurasoek euren artean egiten duten hizkuntzen erabilerarei buruz galdetu zaie, haurrei zein gurasoei ere. Ondorengo grafikoetan datuek ikasleek emaniko erantzunen emaitzak eskaintzen dira LH4 eta LH6ko haurren kasuan18 Aldiz, HH5eko haurren kasuan gurasoek emaniko datuen emaitzak eskaintzen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia