2002
|
|
Azkenik, kupoa eta Eusko Jaurlaritzari eman beharreko zatia zehaztu ondoren, gainerakoa lurralde bakoitzekoForu Aldundiaren eta udalen artean banatu behar da. Gaur egun, gelditzen denzenbateko horren %53, gutxienez, udalentzat da, eta %47, gehienez, aldundientzat.Oro har, 1999an bildutako %80, 9 banatu zen
|
hiru
administrazio maila horienartean. Gainerakoa, hau da, %19, 1, Foru Aldundiak berak kudeatzeko geratu zen.
|
2010
|
|
Betidanik mespretxatuak izandira Iparraldetik etorri diren departamendu bat osatzeko ahaleginak. Hori gutxibalitz, nahiz eta gainerako
|
hiru
administrazio mailak egon, estatu zentrala dabotere eta konpetentzia handienak dituena. Azken horrek kontrolpean dituenaspektuak jarraian aipatzen ditugu:
|
2011
|
|
Informazioaren bilketarako Focus Groups edo Talde Fokalizatuen taldeelkarrizketarako teknika erabili zen. hiru foku talde (3x7) osatu ziren Mintegira gonbidatu eta bertara agertu ziren pertsonekin. pertsona hauek aztergaiaren lagin zabala eta adierazgarria osatzen zuten, guztiak ziren hizkuntzaren normalizazioarekin erlazionatutako prozesuekin lanean edota ikerketan aritzen diren pertsonak eta gaiarekin lotutako gizarte arlo ezberdinak ordezkatzen zuten:
|
hiru
administrazio maila, unibertsitatea, aholkularitzak, gizarte erakundeak, enpresak eta ikerketa eta formazio guneak. ordubeteko iraupena izan zuen talde fokalizatuetan egindako taldeelkarrizketaren bidezko hausnarketak. Aldez aurretik egituratutako gidoi1 baten bidez iritziak trukatu eta partaideen ikuspuntuak eta ekarpenak jaso ziren.
|
2022
|
|
Eskumenak
|
hiru
administrazio mailen artean banatzeak kultur proiektu integrala eragozten du, besteak beste. Eskumen eta kudeaketaren arazoa ez da kultur politikan soilik aurkitzen dugun auzia; politika publikoaren eta, orokorrean, zerbitzu publikoen afera da zer nolako egituraketa izan behar duen.
|
2023
|
|
Espainia Estatu totalitario baten kontrol sistematik eta Estatu zentralista batetik Autonomien Estatura pasatzen da urte gutxitan. Azkenengo honetan eratutako antolamendu juridikoan, autonomiaren printzipioaren poderioz, lurraldetasunari lotuta,
|
hiru
administrazio maila ezberdin eratzen dira: Estatuaren Administrazioa, autonomia erkidegoen Adminisrazioa eta Toki administrazioa.
|
|
Lehen esan dudan bezala, gai hori ez dago berariaz jasota eskumena gaitzen duen ezein arautan. Hala ere, LHLren bigarren xedapen gehigarriaren 3 zenbakiak, gai horri dagokionez, xedatzen du, EAEko
|
hiru
administrazio mailetako ogasunak modu eraginkorrean artikulatzeko, horiek eta haien organismo eta erakundeek, Herri Dirubideen Euskal Kontseiluak zehaztutako moduan, Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde erkideek aurrekontu prozeduraren eta kontabilitate publikoaren arloan erabiltzen dituztenen irizpide homogeneoak aplikatuko dituztela. ENDEMAÑO AROSTEGUIren iritziz xedapen horrek, inplizituki, esan nahi du legegile autonomikoak eskumena duela toki erakundeen aurrekontu araubideari buruzko alderdiak arautzeko; izan ere, araubide horren arauketa oso laburra da307.
|