2013
|
|
Orri hauetan arlo horiek gutxi aipatuko badira ere, hezkuntza eta unibertsitate publikoetako lana, adibidez, garrantzitsua da. Erakunde publikoen alorra
|
hiru
administrazio esparrutan eta bi estatutan banatua dago.
|
2016
|
|
Ikus daitekeenez, Erresuma Batua (polizia datuak
|
hiru
administrazio diferenteetatik datoz eta eskola porrotareanak aldiz bakarretik,, beraz lanbrotsuago geratzen da irudia, arlo honetan zerbait okerrago egiten duela garbi badago ere) eta Grezia dira aipatu korrelazioan huts egiten dutenak. Gainerako estatu guztiak, gorabeherak gorabehera, ongi daude aurreko orrialdeko taulan jarritako zutoin berean.
|
2017
|
|
Estatu biek independentzia osoa duten bitartean hezkuntza nahi bezala antolatzeko, Euskal Herriak mendeko izaten jarraitu behar du. Euskal Herriak
|
hiru
administraziotan jarraitzen du zatiturik, erabakiak modu independentean hartzeko gaitasunik gabe, mendekotasunean. Hortaz, independenziaren bitartez baino ez genuke lortuko (agian) kalitatezko euskal heziketa sistema bat, horrela jarraituz gero, ziurtasun osoz, arrotzak zaizkigun balioak transmititzen dituzten heziketa sistema mediokre eta hiperkapitalisten mendeko izaten jarraituko baikenuke.
|
|
Hortaz, independenziaren bitartez baino ez genuke lortuko (agian) kalitatezko euskal heziketa sistema bat, horrela jarraituz gero, ziurtasun osoz, arrotzak zaizkigun balioak transmititzen dituzten heziketa sistema mediokre eta hiperkapitalisten mendeko izaten jarraituko baikenuke. Horren bitartean, erabakiak, nagusiki bederen, sistema ekonomiko globalaren eta aipatu estatuen administrazioen esku daude, Euskal Herriko
|
hiru
administrazioek ezer gutxi erabaki dezaketelarik.
|
2018
|
|
Irakurketa ezkorra ere egin daiteke: azken urteetan
|
hiru
administrazio horien artean handitu den lezea, oraino gehiago handituko dela geroan ere. Bi estaturen menpe izatearen ondorioak aski kaltegarriak ez balira bezala, hiru estaturen artean banatua izanen litzateke Euskal Herria!
|
2021
|
|
Batetik, gurasoen arteko adostasuna ezinezkoa baita, bakoitzak bere seme alabentzat beren ideal eta itxaropenen araberako heziketa sistema desiratzen dutelako; bestetik, zenbait korronte demokratikok aldarrikaturiko berdintasuna edo uniformetasuna ez delako erreala, ume eta gazte batzuk langileagoak direlako besteak baino, edo azkarragoak, edo sortzaileagoak, edo irudimentsuagoak, irakasleekin ere gertatu bezala, ume eta nerabe guztiak modu berean irakasle hoberenek modu egokian heziak izatea utopia bat delarik. Bi arrazoi horiei gaineratu diezaiekegu, gurera ekarrita ni neu ere, neurri handi batean, aurrekoak bezain ezkorra naizen heinean, politikariak eta hezkuntza eragileak ere ezgai direla adostasun egonkor bat lortzeko, are gehiago
|
hiru
administraziotan banaturik egonik. Ezkor izateko arrazoi asko dago, beraz.
|
|
Hori da, azken batean, ikastolak bereizten dituena eta, hortaz, familia euskaltzale ugari erakartzen dituena; sare publikoak osotasunean erakusten ez duen euskalduntzeko gaitasuna eta nazio ikuspegia, alegia. Azken horri dagokionez, Euskal Herriko sare publikoa
|
hiru
administraziotan dago zatiturik, bi estatu zentralisten menpe, bakoitza bere berezitasunekin, ikastolak Euskal Herri osoan zehar hedaturik dauden bitartean; euskalduntzeari dagokionez, sare guztietan beherakada nabaria den arren, agerian dago ikastolak eraginkorragoak direla sare publikoa baino. Sare publikoan eredua gero eta indartsuagoa den arren, egun euskaraz ikasteko ikastolara joan beharrik ez badago ere, eremu erdaldunetako ikastolen eta ereduko publikoen arteko aldeak handia jarraitzen du izaten.
|