Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2013
‎Orri hauetan arlo horiek gutxi aipatuko badira ere, hezkuntza eta unibertsitate publikoetako lana, adibidez, garrantzitsua da. Erakunde publikoen alorra hiru administrazio esparrutan eta bi estatutan banatua dago.
2016
‎Ikus daitekeenez, Erresuma Batua (polizia datuak hiru administrazio diferenteetatik datoz eta eskola porrotareanak aldiz bakarretik,, beraz lanbrotsuago geratzen da irudia, arlo honetan zerbait okerrago egiten duela garbi badago ere) eta Grezia dira aipatu korrelazioan huts egiten dutenak. Gainerako estatu guztiak, gorabeherak gorabehera, ongi daude aurreko orrialdeko taulan jarritako zutoin berean.
2017
‎Estatu biek independentzia osoa duten bitartean hezkuntza nahi bezala antolatzeko, Euskal Herriak mendeko izaten jarraitu behar du. Euskal Herriak hiru administraziotan jarraitzen du zatiturik, erabakiak modu independentean hartzeko gaitasunik gabe, mendekotasunean. Hortaz, independenziaren bitartez baino ez genuke lortuko (agian) kalitatezko euskal heziketa sistema bat, horrela jarraituz gero, ziurtasun osoz, arrotzak zaizkigun balioak transmititzen dituzten heziketa sistema mediokre eta hiperkapitalisten mendeko izaten jarraituko baikenuke.
‎Hortaz, independenziaren bitartez baino ez genuke lortuko (agian) kalitatezko euskal heziketa sistema bat, horrela jarraituz gero, ziurtasun osoz, arrotzak zaizkigun balioak transmititzen dituzten heziketa sistema mediokre eta hiperkapitalisten mendeko izaten jarraituko baikenuke. Horren bitartean, erabakiak, nagusiki bederen, sistema ekonomiko globalaren eta aipatu estatuen administrazioen esku daude, Euskal Herriko hiru administrazioek ezer gutxi erabaki dezaketelarik.
2018
‎Irakurketa ezkorra ere egin daiteke: azken urteetan hiru administrazio horien artean handitu den lezea, oraino gehiago handituko dela geroan ere. Bi estaturen menpe izatearen ondorioak aski kaltegarriak ez balira bezala, hiru estaturen artean banatua izanen litzateke Euskal Herria!
2021
‎Batetik, gurasoen arteko adostasuna ezinezkoa baita, bakoitzak bere seme alabentzat beren ideal eta itxaropenen araberako heziketa sistema desiratzen dutelako; bestetik, zenbait korronte demokratikok aldarrikaturiko berdintasuna edo uniformetasuna ez delako erreala, ume eta gazte batzuk langileagoak direlako besteak baino, edo azkarragoak, edo sortzaileagoak, edo irudimentsuagoak, irakasleekin ere gertatu bezala, ume eta nerabe guztiak modu berean irakasle hoberenek modu egokian heziak izatea utopia bat delarik. Bi arrazoi horiei gaineratu diezaiekegu, gurera ekarrita ni neu ere, neurri handi batean, aurrekoak bezain ezkorra naizen heinean, politikariak eta hezkuntza eragileak ere ezgai direla adostasun egonkor bat lortzeko, are gehiago hiru administraziotan banaturik egonik. Ezkor izateko arrazoi asko dago, beraz.
‎Hori da, azken batean, ikastolak bereizten dituena eta, hortaz, familia euskaltzale ugari erakartzen dituena; sare publikoak osotasunean erakusten ez duen euskalduntzeko gaitasuna eta nazio ikuspegia, alegia. Azken horri dagokionez, Euskal Herriko sare publikoa hiru administraziotan dago zatiturik, bi estatu zentralisten menpe, bakoitza bere berezitasunekin, ikastolak Euskal Herri osoan zehar hedaturik dauden bitartean; euskalduntzeari dagokionez, sare guztietan beherakada nabaria den arren, agerian dago ikastolak eraginkorragoak direla sare publikoa baino. Sare publikoan eredua gero eta indartsuagoa den arren, egun euskaraz ikasteko ikastolara joan beharrik ez badago ere, eremu erdaldunetako ikastolen eta ereduko publikoen arteko aldeak handia jarraitzen du izaten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia