2007
|
|
Hori egin ostean, motibatzeko jarduera egiten hasiko gara. Horretarako, haurrei esango diegu herriaren funtzionamendua ezagutu ahal izateko, denonartean gure
|
herriaz
hitz egiten hasiko garela. Elkarrizketa bideratzeko, egileekzenbait puntu aipatzen dituzte; besteak beste, udalaren antolaketa, kideak etafuntzionamendua; gizarteari eskaintzen zaizkion zerbitzuak; gizarte mugimenduaketa haien lana; herritarrek eta gizarte mugimenduek udalarekin duten harremanaeta harreman horietatik sortzen diren gatazkak.
|
2008
|
|
–Ze herri eta herri ondo, erantzun dio amak zakar?, senarra hilzorian eta gure
|
herriaz
hitz egin beharra.
|
2009
|
|
Baina bere
|
herriaz
hitz egiteko, izengoitia ez ezik, sexua aldatu zuen, eta generoa ere baliatzen du: nobela poliziakoa.
|
|
Morituri argitaratu zuenean, 1997 urtean, Algeria bere
|
herriaz
hitz egin zuen: langabeziaz eta islamaz, ezberdintasun sozialez eta errepresioaz, etorkizunik ezaz...
|
|
Eta agerian jartzen dira kantagintzaren bitartez imaginario nazional propio bat sortzeko ahaleginean diharduten narratibak eta mitoak. Ez litzateke zuzena izango esatea kantagintza
|
herriaz
hitz egiteko aitzakia bat besterik ez dela. Hori ez da horrela.
|
2013
|
|
Txartel bat (des) herrira liburuarekin Garazi Goiak begirada jarri du Gernikako bonbardaketa eta gero Euskal Herritik Inglaterrara joan ziren haurrengan eta horren harira erbesteaz eta
|
herriaz
hitz egiteko aukera aprobetxatu du. Baina gai honi begiratzean pertenentzia sentimenduaz harago doa hurrengoa planteatuz:
|
2015
|
|
Gizakiak eramaten du hizkuntza alde batetik bestera, eta zaila egiten zitzaidan alde batetikkontzeptu horiek konkretura eramatea, ea zer gauza konkretu esplikatuko nuen nik halako gauza zabalekin. Baina neurri batean, Azpeitiko alkate bezala gonbidatu nautenez, eta alkateok gauza konkretuakegiten ditugunez, azkenean gauza konkretu batez hitz egin behar dut, eta nire
|
herriaz
hitz egingo dut.Lurralde honetaz, Azpeititik, eta hizkuntza konkretu batez, Azpitiko hizkuntza nagusia den euskarazhitz egingo dut. Aldez aurretik, Azpeiti Euskal Herriko 5.000 biztanletik gorako herri euskaldunenadela esango dut, hala da.
|
|
Gizakiak eramaten du hizkuntza alde batetik bestera, eta zaila egiten zitzaidan alde batetikkontzeptu horiek konkretura eramatea, ea zer gauza konkretu esplikatuko nuen nik halako gauza zabalekin. Baina neurri batean, Azpeitiko alkate bezala gonbidatu nautenez, eta alkateok gauza konkretuakegiten ditugunez, azkenean gauza konkretu batez hitz egin behar dut, eta nire
|
herriaz
hitz egingo dut.Lurralde honetaz, Azpeititik, eta hizkuntza konkretu batez, Azpitiko hizkuntza nagusia den euskarazhitz egingo dut. Aldez aurretik, Azpeiti Euskal Herriko 5.000 biztanletik gorako herri euskaldunenadela esango dut, hala da.
|
2016
|
|
Herri bat ezagutzeko ez dago herria bizi duen herritar batekin
|
herriaz
hitz egitea bezalakorik. Luis Galarraga (Bidania Goiatz, 1956) da horren adibidea.
|
2018
|
|
Pozten naiz! Nire ama
|
herriaz
hitz egiten zigun.
|
2020
|
|
Hasi zure
|
herriaz
hitz egiten.
|
2021
|
|
Egia zen berak nire jaioterria ezagutu nahi zuela, nire ahotik ezer gutxi zekien-eta. Ez duzu inoiz zure
|
herriaz
hitz egin nahi. Nire herria txikia da eta bertan, politika dela medio, elkar hiltzen dute, hori izan ohi zen nire erantzuna.
|
2023
|
|
Hori hautu pertsonal baten bitartez gertatzen delako iruditzen zait zeresan handia lukeela hor hezkuntzak kontzientzia soziopolitikoan eragin ahal izatea, eta horregatik uste dut hor eragitetik hasi genukeela irakasleok, egoera iraultzen hasi nahi izatekotan, bederen. Euskararen testuinguru kulturalaz gain, euskararen
|
herriaz
hitz egiteaz gain, uste dut testuinguru soziopolitikoaz ere gakoak eman genizkiela ikasleei, euskarari heltzea ez delako inondik ere berez etortzen den zerbait, egin beharrekoa dela ohartzen garen unean erabakitzen duguna baizik. Horregatik ere pixka bat etsita nago, gorago irakasle (batzu) en inguruan esandakoaren haritik, eta irakaslegaien aldetik sumatzen dudanari erreparatuta, ez duelako ematen etorkizuna oso itxaropentsua izan daitekeenik.
|