2000
|
|
Baina aurrerapauso horrek, txanpon guztien aurpegiak bezalaxe, badu bere gurutzea, beti izan du: alegia, artistak eta
|
hauen
obrak ideologien arabera sailkatzea, eta sailkapen hori hartzea artelanaren balioa neurtzeko tresna oinarrizkotzat. Esate baterako:
|
2005
|
|
Potxo Argitalzuloaren asmoa hiru autore handi
|
hauen
obra eta olerkigintza, oro har, gazteei hurbiltzea izan da. Eta hain zuzen ere, esparru horretan ulertu beharra dugu Bitoriano Gandiagak egindako lana.
|
2008
|
|
Euskal zinemagintzak, bestela izan ezin zitekeenez, festibalean lekua egitea lortu zuen berehala. 1976an, honako egile
|
hauen
obrak erakutsi zituen jaialdiak: Juan Gabriel Tharratsen La pintura vasca de Martinez Ortiz, Iñaki Nuñezen Vera, un ensayo de arquitectura popular eta Estado de excepción, Anton Merikaetxebarriaren Santuario profundo, Asis Uribarriren Todo es soñar eta Agur!... Agur!, Imanol Uriberen Off eta Jesus Arangurenen Nicanor Piñole.
|
2014
|
|
Azken batean, bi poeta
|
hauen
obren arteko elkarrizketan gorputzaren ingurukopertzepzio ezberdinak ezbaian jartzeaz gain, emakume gorputzen beste irudikapenbat ikusi ahal izan dugu (edo hori izan da helburua behintzat). Eta gorputz neutrala gizon gorputz modura irakurtzetik aldarrikapen eta salaketaren bitartez besteirudikapen bat azaldu zaigu.
|
2015
|
|
Bururatzeko, Terexa Ibarrak kantatu dauku Matxin Irabola Senpertarrak Barbier apezari eginikako bertsu samin bat, hunen segidan Xumai Muruak Mixel Dargaitz Saratarraren bertsu bat, gero Arrantzaleak taldeak abestu du Matxin Irabolak idatzi kantua 14ko gerlaz. Bi bertsulari
|
hauen
obrak komentatuak izanak ziren kantatu aitzin. Azkenik, Artxeroak taldearekin publikoak kantatu du Gorka Knorren kantu ospetsua," Morts pour la patrie".
|
2018
|
|
Emakumeen presentzia Nafarroako Museoan izenburuko erakusketaren eta dokumental baten bidez eskatu zuten Museoan nafar emakume margolarien presentzia handiagoa izatea. Erakusketa hartan honako artista
|
hauen
obrak izan ziren ikusgai: Ma Luisa Arbide, Isabel Baquedano, Elena del Rivero, Txaro Fontalba, Blanca Garnica, Asun Goikoetxea, Elena Goñi, Teresa Izu, Angela Moreno, Marijose Recalde, Mabi Revuelta, Sonia Rueda eta Dora Salazar.
|
2019
|
|
Bertan, taldearekin batera, Irazokik agerian uzten digu bere soinu unibertso joria, tarteka bortitzak izatera iristen diren instrumentu joaldi txundigarriak samurtasunaren eta amorruaren artean murgiltzen diren kantekin batuz, ahotsa modu dotore bezain durduzagarrian erabiliz; nolanahi ere, harrigarria. Baliteke Euskal Herrian izatea nolabaiteko triangelu soniko bat, zeinaren erpinetan Lisabö, Mursego eta Joseba Irazoki eta Lagunak dauden, eta haren aldeak izatea ozeano bat bere baitan biltzen duten, abanguardia musikala rock garaikidearekin eta folk tradizioarekin gurutzatzen den lekua; hori dena hartuz halako zentzu zabal batean, zeinari bakarrik antzeman dakioke artista
|
hauen
obretan murgilduz.
|
2021
|
|
Honako artista
|
hauen
obrak dira: Lorea Alfaro, Miren Arenzana, Gerardo Armesto, Txaro Arrazola, Nadia Barkate, Luis Candaudap, Jesus Maria Corman Seco, Kepa Garraza, Gema Intxausti, Ricardo Iriarte, Miriam Isasi, Sahatsa Jauregi, Jeleton, Maider Lopez, Alex Mendizabal, Idoia Monton, Ion Munduate, Lucia Onzain, Fernando Renes, Ana Isabel Roman, Estibaliz Sadaba, Azucena Vieites eta Ediciones LaTaller.
|
2022
|
|
Aurten konpondutako lerraduraren obrek iraun duten tartean errepidea 15 tona baino gutxiagoko ibilgailuetara mugatu da zirkulazioa". Debeku horrek indarrean jarraituko du beste hiru lerradura
|
hauen
obrak bukatu bitartean.
|
|
(Gutun azaletik irakurriz) Lehenengo gutun azala: Feminismoan irakurri beharreko autoreak eta
|
hauen
obraren ezagutza. 1A galdera:
|