2010
|
|
Hizkuntza erabileraren terminoetan aztertzea kontsumo terminoetan aztertzea dela onartuko bagenu, eremu berri bat zabalduko litzateke, eta aukera berriak irudika litezke, marko esplikatzaile berri bat garatzeko lagunduz. Hipotesi honetatik, hizkuntzaren erabilera erakundeetan aztertu behar da erakundeetan ematen diren fenomenoak kontutan hartuz, hau da, erakunde mailakoak eta giza faktoreari dagozkionak, baina merkatuan ematen diren kontsumo fenomenoen ikuspuntutik eginez edo
|
hauek
kontuan hartuz.
|
2011
|
|
Aldaketak eragin nahi baditugu, era batera ala bestera beti egingo dugu nolabaiteko erresistentziaren batekin topo. Iturri psikosoziala duten erresistentzia
|
hauek
kontuan hartu eta ezagutu ditugu, modu egokienean gainditu ahal izateko. Erresistentziak, gainditu ezean, ezinezkoa bihur dezake eraldaketa prozesua (hizkuntz normalizazioa, gure kasuan).
|
2012
|
|
Aliatu gisa hartzen diren neurrian, beraien testuinguruak aintzat hartzea ezinbestekoa da. Izan ere, asko eta askok eskubide urraketak eta desberdintasun soziopolitikoak pairatu behar dituzte, eta
|
hauek
kontuan hartzea ezinbestekoa da.
|
2014
|
|
Inolako zalantzarik gabe, lurraldearen antolamenduko elementu batzuek, telekomunikazioen edo garraio sareen garapenak esate baterako, funtsezko garrantzia izango dute hizkuntzaren eta ezagutzen transmisio prozesuetan, inguru desberdinetako pertsonen artean sortzen dituzten erlazioen ondorioz. Lurraldearen antolamenduak, arazo honetan funtsezko elementua edo behin betikoa ez izan arren, ezaugarri
|
hauek
kontuan hartuta ihardun du, proposatzen diren iharduketek horien gainean izan ditzaketen eragina aintzat hartuz beti.
|
|
Euskara toki garapenean, gonbidatu gabeko protagonista eta hizkuntzara moldatu egingo dira. Sustapen politikek ere alderdi
|
hauek
kontutan hartu behar dituzte.
|
2015
|
|
Datu
|
hauek
kontutan harturik hipotesi bat egitera ausart gintezke: EAEn 60 eta 80 hamarkada artean nagusiki hiru komunitate soziokultural egon ziren (egun askoz gehiago daude, Estatutik kanpo jaiotako pertsonen etorrerarengatik); euskaldunak, Espainiatik etorritakoak eta
|
|
(...) Lurraldearen antolamenduko elementu batzuek(...) funtsezko garrantzia izango dute hizkuntzaren eta ezagutzen transmisio prozesuetan, inguru desberdinetako pertsonen artean sortzen dituzten erlazioen ondorioz. Lurraldearen antolamenduak(...) ezaugarri
|
hauek
kontuan hartuta jardun du, proposatzen diren jarduketek horien gainean izan ditzaketen eragina aintzat hartuz beti". Baieztapen esanguratsu hori ez da azterketa soziolinguistiko batean txertatu, baizik eta EAEko lurralde antolakuntzaren tresnarik garrantzitsuenean.
|
|
Eskala hau hobetzeko asmoz, Txinako CASStaldeak beste hiru faktore proposatu zituen (UNESCO, 2011: 6), eta aldagai berri
|
hauek
kontutan hartzea merezi duelakoan nago. Honatx:
|
2018
|
|
Datu hauen aurrean bi gogoeta otu zaizkigu. Batetik, jasotako alde
|
hauek
kontuan hartzekoak direla iruditzen zaigu, konpetentzia erabilerarekin lotura zuzena dagoela dakigulako jada (Soziolinguistika Klusterra, Topagunea eta Urtxintxa 2011). Bestetik, orain arte datu hauen gainean gogoeta falta nabarmendu nahiko genuke, neskek beste materia batzuen inguruan azaltzen dituzten ahuleziak (matematikaren inguruan esate baterako), sarritan hizpide badira ere, mutilek hizkuntza konpetentzietan agertutako maila ez dirudi bereziki kezka gai denik.
|
2019
|
|
euskarak ingurune digitalean duen eskaintza eta eskaria. hau da, zenbat tresna eta eduki eskaintzen dira ingurune digitalean euskaraz, eta zenbat erabiltzen dira hauek. Bi ikuspegi
|
hauek
kontuan hartuta, euskararen bizitasun digitala neurtzeko moduan egon gaitezke. hau guztia oinarri hartuta, artikulu honen helburua euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean jartzea da: ingurune digitalean euskarak duen eskaria eta eskaintza aurrez aurre jartzea, alegia.
|
|
euskarak ingurune digitalean duen eskaintza eta eskaria. hau da, zenbat tresna eta eduki eskaintzen dira ingurune digitalean euskaraz, eta zenbat erabiltzen dira hauek. Bi ikuspegi
|
hauek
kontuan hartuta, euskararen bizitasun digitala neurtzeko moduan egon gaitezke.
|
2022
|
|
HIZKUNTZA INPAKTUAREN AZTERLANA da bidea ematen duena plan edo proiektu batek eremu jakin bateko egoera soziolinguistikoan izan lezakeen eragin negatiboa kalkulatzeko. Inpaktuaren intentsitatea kalkulatuko da, aldagai
|
hauek
kontuan hartuta: bizitza sozialaren eta kulturalaren gaineko inpaktua, biztanle berrien edo bisitarien hizkuntza gaitasuna eta erabilera, komunikazioa, hizkuntza paisaia eta eremuko hizkuntza eskaintza.
|
|
Inpaktuaren intentsitatea kalkulatuko da, aldagai
|
hauek
kontuan hartuta: bizitza sozialaren eta kulturalaren gaineko inpaktua, biztanle berrien edo bisitarien hizkuntza gaitasuna eta erabilera, komunikazioa, hizkuntza paisaia eta eremuko hizkuntza eskaintza.
|