Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2010
‎Hizkuntza erabileraren terminoetan aztertzea kontsumo terminoetan aztertzea dela onartuko bagenu, eremu berri bat zabalduko litzateke, eta aukera berriak irudika litezke, marko esplikatzaile berri bat garatzeko lagunduz. Hipotesi honetatik, hizkuntzaren erabilera erakundeetan aztertu behar da erakundeetan ematen diren fenomenoak kontutan hartuz, hau da, erakunde mailakoak eta giza faktoreari dagozkionak, baina merkatuan ematen diren kontsumo fenomenoen ikuspuntutik eginez edo hauek kontuan hartuz.
2011
‎Aldaketak eragin nahi baditugu, era batera ala bestera beti egingo dugu nolabaiteko erresistentziaren batekin topo. Iturri psikosoziala duten erresistentzia hauek kontuan hartu eta ezagutu ditugu, modu egokienean gainditu ahal izateko. Erresistentziak, gainditu ezean, ezinezkoa bihur dezake eraldaketa prozesua (hizkuntz normalizazioa, gure kasuan).
2012
‎Aliatu gisa hartzen diren neurrian, beraien testuinguruak aintzat hartzea ezinbestekoa da. Izan ere, asko eta askok eskubide urraketak eta desberdintasun soziopolitikoak pairatu behar dituzte, eta hauek kontuan hartzea ezinbestekoa da.
2014
‎Inolako zalantzarik gabe, lurraldearen antolamenduko elementu batzuek, telekomunikazioen edo garraio sareen garapenak esate baterako, funtsezko garrantzia izango dute hizkuntzaren eta ezagutzen transmisio prozesuetan, inguru desberdinetako pertsonen artean sortzen dituzten erlazioen ondorioz. Lurraldearen antolamenduak, arazo honetan funtsezko elementua edo behin betikoa ez izan arren, ezaugarri hauek kontuan hartuta ihardun du, proposatzen diren iharduketek horien gainean izan ditzaketen eragina aintzat hartuz beti.
‎Euskara toki garapenean, gonbidatu gabeko protagonista eta hizkuntzara moldatu egingo dira. Sustapen politikek ere alderdi hauek kontutan hartu behar dituzte.
2015
‎Datu hauek kontutan harturik hipotesi bat egitera ausart gintezke: EAEn 60 eta 80 hamarkada artean nagusiki hiru komunitate soziokultural egon ziren (egun askoz gehiago daude, Estatutik kanpo jaiotako pertsonen etorrerarengatik); euskaldunak, Espainiatik etorritakoak eta
‎(...) Lurraldearen antolamenduko elementu batzuek(...) funtsezko garrantzia izango dute hizkuntzaren eta ezagutzen transmisio prozesuetan, inguru desberdinetako pertsonen artean sortzen dituzten erlazioen ondorioz. Lurraldearen antolamenduak(...) ezaugarri hauek kontuan hartuta jardun du, proposatzen diren jarduketek horien gainean izan ditzaketen eragina aintzat hartuz beti". Baieztapen esanguratsu hori ez da azterketa soziolinguistiko batean txertatu, baizik eta EAEko lurralde antolakuntzaren tresnarik garrantzitsuenean.
‎Eskala hau hobetzeko asmoz, Txinako CASStaldeak beste hiru faktore proposatu zituen (UNESCO, 2011: 6), eta aldagai berri hauek kontutan hartzea merezi duelakoan nago. Honatx:
2018
‎Datu hauen aurrean bi gogoeta otu zaizkigu. Batetik, jasotako alde hauek kontuan hartzekoak direla iruditzen zaigu, konpetentzia erabilerarekin lotura zuzena dagoela dakigulako jada (Soziolinguistika Klusterra, Topagunea eta Urtxintxa 2011). Bestetik, orain arte datu hauen gainean gogoeta falta nabarmendu nahiko genuke, neskek beste materia batzuen inguruan azaltzen dituzten ahuleziak (matematikaren inguruan esate baterako), sarritan hizpide badira ere, mutilek hizkuntza konpetentzietan agertutako maila ez dirudi bereziki kezka gai denik.
2019
‎euskarak ingurune digitalean duen eskaintza eta eskaria. hau da, zenbat tresna eta eduki eskaintzen dira ingurune digitalean euskaraz, eta zenbat erabiltzen dira hauek. Bi ikuspegi hauek kontuan hartuta, euskararen bizitasun digitala neurtzeko moduan egon gaitezke. hau guztia oinarri hartuta, artikulu honen helburua euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean jartzea da: ingurune digitalean euskarak duen eskaria eta eskaintza aurrez aurre jartzea, alegia.
‎euskarak ingurune digitalean duen eskaintza eta eskaria. hau da, zenbat tresna eta eduki eskaintzen dira ingurune digitalean euskaraz, eta zenbat erabiltzen dira hauek. Bi ikuspegi hauek kontuan hartuta, euskararen bizitasun digitala neurtzeko moduan egon gaitezke.
2022
‎HIZKUNTZA INPAKTUAREN AZTERLANA da bidea ematen duena plan edo proiektu batek eremu jakin bateko egoera soziolinguistikoan izan lezakeen eragin negatiboa kalkulatzeko. Inpaktuaren intentsitatea kalkulatuko da, aldagai hauek kontuan hartuta: bizitza sozialaren eta kulturalaren gaineko inpaktua, biztanle berrien edo bisitarien hizkuntza gaitasuna eta erabilera, komunikazioa, hizkuntza paisaia eta eremuko hizkuntza eskaintza.
‎Inpaktuaren intentsitatea kalkulatuko da, aldagai hauek kontuan hartuta: bizitza sozialaren eta kulturalaren gaineko inpaktua, biztanle berrien edo bisitarien hizkuntza gaitasuna eta erabilera, komunikazioa, hizkuntza paisaia eta eremuko hizkuntza eskaintza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia