2009
|
|
Kopuru
|
hauek
herrialde bakoitzeko agintariek berretsitako kasuen laburpena baino ez dira, beraz, gaurkotuta egon ezean baliteke kasu kopuruak gora egitea.
|
2010
|
|
Kanbiofinko arruntenak doigarriak badira ere, badaude muturreko beste aukera batzuk ere.Horien artean moneta batasunak (eurogunean egindako aukera), dolarizazioak, hauda, beste herri bateko moneta onartzea (horrelako kasu ezagunenak Latinoamerikakoak dira, adibidez Panama eta Ekuadorrekoa) eta bihurketa kutxak ditugu (adibide ezagunenetakoa 2001eko krisiaren aurretik Argentinak egindako aukerada). Muturreko aukera
|
hauek
herrialdeei subiranotasun ekonomikoaren galera handiaekartzen diete. Dolarizazioaren kasuan herrialdeko Banku Zentralak moneta jaulkitzeari uko egiten dio eta betebehar hori kanpoko erakunde baten esku gelditzenda, onartutako moneta AEBetako dolarra bada, Erreserba Federalaren esku.
|
|
Nolanahi ere, garapenaren ekonomiaren hastapenetik, eskola estrukturalistak zentro eta periferia multzoak izendatu zituen. Beste autore batzuek Lehenengoeta Hirugarren Munduaz hitz egin dute, azken
|
hauek
herrialde independente berriekzuten indarra azaltzeko (hirugarren botere modura). Hortaz, hasiera batean HirugarrenMunduak eduki zehatza zuen eta nortasun desberdin baten adierazlea ere bazen.1950etik 1970eko hamarkada amaitu arte, antzeko arazo ekonomikoak, MendebaldeEkialdearen arteko gatazkatik at geratzeko gogoa eta sistema ekonomiko globalaberreskuratzeko nahia izan ziren Hirugarren Munduko herrialde gehienek bloke bezalajarduteko motibazio politiko nagusiak.
|
|
Bestetik, eguneroko bizitzaren bat batekoak eta mingarriak diren aldaketen aurrean babes bat izan nahi du, bai etxebizitzan, bai enpleguanbaita komunitatean ere. Mehatxu
|
hauek
herrialde baten diru sarrera eta garapen mailaguztietan ager daitezke» (GGI, 1994: 26).
|
2011
|
|
Modelo horrek ondo funtzionatzen du oparoaldian, baina porrot egiten du gabezia urteetan. Horrelako garaietan kontsumoa nabarmen murrizten da, bereziki estatu periferikoetan, eta horrek, besteak beste, zerga bidezko sarrerak jaistea eragiten du; eta, ondorioz, defizita handituz joaten da.Gainera, kontuan izan behar dugu erdialdeko herrien nagusitasuna EBko erabakiguneetan ere nabarmentzen dela eta, beraz, murrizketa zorrotzak ezartzen dizkietela
|
hauek
herrialde periferikoei; soldata jaisteak, sektore publikoa uzkurtzea, zergak kontsolidatzea eta, azken batean, gizarte ongizatea gutxitzea dakarten murrizketak. Hartara, egoera larrienean dauden estatu periferikoak dira, ia eurak bakarrik, impasse horretatik irteteko sakrifizioak egiten dituztenak.
|
2012
|
|
Horien artean, ikastetxearen izena, ezaugarriak, helbide osoa, telefonoa, faxa eta posta elektronikoa agertzen dira, bai eta kokatzen den puntu zehatza aurkitzeko mapa bat ere. Datu
|
hauek
herrialde osoko ikastetxeei buruzkoak dira: publikoak, pribatuak eta itunduak.
|
2013
|
|
Ez dago VPN zerbitzurik blog, iruzkin orri edo sare sozial batean modu publikoan egindako iritzi batetik babesteko. Zerbitzu
|
hauek
herrialde bakoitzeko legeen mende daude. Beraz, epaile batek hala eskatzen badu, erabiltzailearen nabigazio datuak gorde eta eskatzen dituen organismoari erakutsi zaizkio.
|
2019
|
|
Elektrizitaterik gabe ere hedagailu
|
hauek
herrialde osora iritsi behar lukete.
|
2023
|
|
Aspaldi xamar proposatu zuen Esping Andersenek (1993) hiru kriterio nagusitan oinarritutako Ongizate Estatu ereduen sailkapen bat. Kriterio
|
hauek
herrialde bakoitzaren estratifikazioa, desmerkantilizazio maila eta enplegua izan ziren. Geroz eta estratifikazio txikiagoa eta desmerkantilizazio eta enplegu maila handiagoak izan, orduan eta garatuagoa egongo da Ongizate Estatua.
|