Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2007
‎Oraindik ere leku batzuk bereziki babestu beharrean gara eta hori ez da gertatzen ari. euskara gaztelera frantsesera ez diren hizkuntza horietan euskaraz baino. Datu hau oso ikusgarria iduritu zait. Egia da esaterako hain zuzen ere beste herrialdeetatik heldu den jende hori askotan kalean errazago ikusten dela etxean telebistari so dagoen euskalduna baino, baina ziurrenera poltsikuko soziologia egiten hasteko arriskuan erortzen ari naiz eta jarrai dezadan beste alde batetik.
‎Nagusien arteko elkarrizketetan gutxiago erabiltzen dugu euskara eta joera hori berori, hau da, euskara gutxiaEuskarak errealitate ezberdinak bizi ditu lurralde batean ala bestean, Gipuzkoan biztanleen hirutik batek darabil euskara kalean, Bizkaian entzuten da urrena euskara gehien, hamarretik batek darabil, Nafarroan gutxiagok erabiltzen du %6, 6ak, Araban berriz euskarak kalean duen presentzia ez da %5era ere iristen, Iparraldean euskarak bizi duen gizarte errealitatearen pare. go erabiltzearena, errepikatzen da ondoren, haurrak elkarrekin ari direnean, euskararen erabilerak behera eginez. Deigarria da joera hau oso indartsu gertatzen dela Iruña edo Gasteizen, haurren arteko elkarrizketetan euskararen erabilera hutsera etortzen baita hiriburu hauen kasuan.
2009
‎Etorkizuna moldatzeko (autoreak helburu gisa hobesten duen etorkizunera hurbiltzeko) zer neurri hartzen (edo hartzea proposatzen) diren jasotzen dituzten aipuak kokatzen dira azterbide honetan. Atal hau oso lotuta dago beraz plangintzarekin, eta jakina denez, hizkuntza plangintzaren arloa da soziolinguistikaren atal nagusienetariko bat. Plangintzarekin zer ikusirik izango duten aipuak hemen kokatuko dira beraz.
2011
‎Edozein modutan, euskal soziolinguistikaren hasierako positibismo hau oso lotuta zegoen, inkontzienteki bada ere, euskararen inguruan garai hartan sortzen ziren eztabaida sutsuekin.
‎hiztunak (guztiak, gehienak) elebidunak diren gizarte diglosikoa batetik, eta hiztun elebidunik (ia) ez duen gizarte diglosikoa bestetik. diferenteak dira, gizarte horren funtzionamendu linguistiko globala oso bestelakoa delako. gainerakoan, ordea, bat datoz biak Ferguson-ek 1959an diglosia txapelpean deskribaturiko kasu konkretuekin74 oso diferentea da, aldiz, taulako hirugarren kasua: (c) kasua alegia. hiztun elkartea ez da hirugarren kasu horretan diglosia giroan bizi, nahiz eta hiztunak (hainbat hiztun, ez ezinbestean guztiak edo gehienak) elebidun diren. hirugarren egoera hau oso diferentea da. Soziolinguistikan oro har, eta gure arteko ezagutza edo tradizio soziolinguistikoan bereziki, (c) kasua ez da askotan aurreko bietatik ondo bereizten jakin:
‎"... Garabide Elkartean ere, egiten den kooperaziorako bidean paradigma hau oso garatuta dago. Kultura eta hizkuntza lotuz oso ondo ulertzen da". hausnarketa hori, bestalde, ez da soilik maila teoriko edo diskurtsiboan planteatzen ari; aitzitik, hizkuntza ekologiaren diskurtso teorikoa hedatzeko eta praktikan aplikatzeko hausnarketak eta hainbat ekinbide ere bideratzen ari dira. horrela, ezagutzaren zabalkundearen eta formazioaren arloan aipatzen dira hIzNeT5 graduondokoa, ‘hizkuntza garapen iraunkorraren’ gaia ikasgai gisa egituratua lantzen duena, edota huhezI6 fakultatea, paradigma hori euskal kulturaren lanketan integratzen ari dena:
2012
‎Hori jakinda, alboraketa hau oso kontuan hartu dugu erabilera aitortuari buruzko datuak erabiltzen ditugun aldiro. Baita, noski, aurrerago" Euskararen erabilera zertan den.
2014
‎Lagunartean ere berdin, batek bi hizkuntzetan hitz egiten du eta besteek euskaraz. Lanean gauzak pixka bat aldatu egiten dira eta hau oso adierazgarria da. Batek soilik hitz egiten baitu euskaraz, beste bik gaztelera hutsean eta gainontzekoek bi hizkuntzetan.
2015
‎Baina ez da kontuan hartzen agin talde horretako kideek izan duten bilakaeran (hizkuntza sozializazioan), normalena gaztelaniaz/ frantsesez egitea dela. Aurreiritzi hau oso ohiko izaten da hezitzaileen eta irakasleen artean. Beraz, hobe hori albo batera uztea eta beste modu batera ikustea:
‎Multilingual Matters. 234 (Gurean, liburu hau oso aipatua dena, Euskararen biziberritzearen eredua lantzen duelako, baina bertako gure Euskararekiko lana gutxitan aipatzen dena, zergatik hori?).
2016
‎Baten bati irudituko zaio zazpi multzoko sailkapen hau oso xehea dela, xeheegia aukeran, multzo gutxiagorekin nahikoa genukeela hizkuntza gaitasunaren egoera eta bilakaera egoki aztertzeko. Azal dezagun gure ikuspegia:
‎24 Banaketa hau oso presente egoten da abertzaleen planteamendu bitarretan, egunerokotasunean eta teorikoki.
‎Euskal herriko arnasguneak hala landa gune nola hirigune continuumean kokatzen dira, eta edukiaren aldetik continuum hau oso urbano eta modernoa da.
‎Euskal herriko arnasguneak hala landa gune nola hirigune continuum ean kokatzen dira, eta edukiaren aldetik continuum hau oso urbano eta modernoa da.
2017
‎‘jatorrizko hiztunen’ jarrera. Azpimarragarria da hau oso, izan ere, jatorrizko hiztun askok mespretsuzko hitzak erabiltzen dituzte ‘hiztun berri’ adierazteko, eta denboraren poderioz, gizartean zabaldu eta normalizatu egin dira, hiztegiko sarrera izatera ere iritsiz (definizioaren kasua, esaterako).
‎Jon Artza – 1980 hamarkadako euskararen egoerari buruzko diskurtsoa eta euskaltzaletasuna ez doazela norabide beretik. Azken urteetan hainbat eragileri entzun izan diegu esaten herri hau oso abertzalea bai, baina ez dela batere euskaltzalea. Gure irudiko, euskaltzalea bada, ez ostera euskalduna.
‎Azken urteetan hainbat eragileri entzun izan diegu esaten herri hau oso abertzalea bai, baina ez dela batere euskaltzalea.
‎Egoera azaltzearren ni eskoriatzarra naiz eta gazteen artean ez da hitanoa erabiltzen. Hala ere, azken denboran ni konturatu naizenetik behintzatgazte batzuk –mutilak eta 18 urte bitartekoakhitanoranzko hurbilpen bat egin dute, hau oso txikia baldin bada ere. Hau da, hitanoa sartu dute beraien mintza praktiketan, formula sinple eta esaldi tipikoak izan arren, aurretik inoiz erabili ez dutenean.
‎Azken hau oso loturik dago Ortega et al en (2014) ikerketarekin baita ere. Euskara batua anonimoa da, sortua eta berdina da, eta denek hitz egiten dute.
2018
‎– Jaime Altuna Ram� rez eta Jone M. Hernández Garc� a koan, sexu bakoitzari sozialki egokitutako arauak, rolak, aurreikuspenak... kontutan hartu behar ditugu" (Hernández 2002, 124). Egin ditugun ikerketetan alderdi hau oso garbi agertzen da. Gure gizartean energia handia erabiltzen da gizon eta emakumeen kategoriaren arabera banaketa garbia egon dadin.
2019
‎Gainera eta horregatik, ez dago kausa ondorio erlazio zuzenik interbentzioaren eta emaitza orokorren artean: erraza da zehaztea paisaia linguistiko intituzionalean zenbat hutsune dauden eta zer egin horiek betetzeko; konplikatua, ordea, neurtzea zenbateraino trinkotu diren harreman sareak, edo zenbat aurreratu dugun jardun informalean. esan ere esan dugu ekimenak ebaluatzeko irizpide nagusia dela kuantitatiboa, eta bigarren plano batean geratzen dela kualitatiboa (gogobetetze maila), hau oso erlatibo eta haren mendeko delako: jenderik egon ezean, ez dago asebetetzeaz galdetzerik; baldin badago, gogoko duten seinale izaten da; eta parte hartze irregularra bada, atzean askotariko arrazoiak izan ohi dira.
2020
‎Kasu honetan, baldintza komunikatiboak zehazteko erabilitako parametroen balioek egintza komunikatiboa erabateko distantzia komunikatiboarekin lotzen dute, sermoiaren generoak bideratzen duen egintza komunikatibo hau oso formal bihurtuz.
2022
‎Lehen pausua, kulturaren definizio bat aurkitzea da. Bilaketa hau oso zaila da, kultura ulertzeko modu antropologikoak beti eduki duelako anbiguotasun handia bere barnean horren erakusle dira diziplina sortu zenetik kontzeptuaren bueltan sortu diren definizio guztiak. Gure aldetik, hurbilpen orokor bat egitea da asmoa, proposatu nahi den eredura hurbilduko den hurreratzea.
‎kaleko erabilerari. Esparru hau oso garrantzitsua izan arren, kaleko erabileraren berri besterik ez dute ematen. Erabilerari buruzko analisi orokorrek bestelako esparruen berri ere eman lukete:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia