Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Anartean lankidetza deramagu. Ohar hau osa nezake esanez hitzarmen guztien arteko berdintasuna dela elkarlanak sortzen duen adiskidetasuna. Ondorioz lankidetza honek irauteko baldintza guztiak baditu, euskaldun guztien onetan.❚
2009
‎6 Gaurdaino esaten dut, idazki hau osatzeko momentuan Nafarroako Hezkuntza Kontseilariak hizkuntza eredu honen alternatiba aurkeztu duelako: TIL eredua. Tratamiento Integral de Lenguas edo Hizkuntzen Tratamendu Bateratua.
‎Ikusten denez, ikersaio baten lehen pausoa informazio iturriak zehaztea izango da. Hori egindakoan ikerburuak, zerrenda pasatuko die egitasmoaren arduradunei eta bibliografia hau osatzen duten liburuetan ikersaiorako interesgarria izan daitekeen informazioa sailkatuko dute Etxeberri egitasmoko langileek, beti ere sortutako eredu metodologikoaren arabera.
2010
‎2 euSKaldunon euSKalerrian, gizarTe eleaniTza eraiKiTzearen erronKa nola bizi elkarrekin ditugun ezberdintasunekin? elkarbizitza arazoarekin du zer ikusia honek. ezberdinak izanik elkarrekin bizi behar badugu, elkarrizketa posible egin beharra daukagu, eta horretarako, elkar ulertzeko gai izan behar gara. herri hau osatzen dugun hiritar guztiok, elkarren kulturak gehiago ezagutu behar ditugu; beste kulturak ulertu eta beren garapena onartzea eskatzen du honek. beraz, gizarte honen elkarbizitzarako baldintza behar luke izan, batak bestearen hizkuntza ezagutzea, ulermen mailan besterik ez bada ere.
2013
‎Oharra: Zenbaki hau osatzeko bildu ditugun ikerketa fitxa guztiak eskura izango dira aurki www.soziolinguistika.org/bat helbidean.•
2015
‎Aurrera jarraitu aurretik, zinez eskertu nahi ditut elkarrizketatuak izan diren familia guztiak; Esti Zengotitabengoa eta Ane Pedruzo lan honi bultzada emateagatik; ahotsak.com eko kideak; eta Sancho el Sabio Fundazioa bere laguntzarengatik eta horrelako azpiegitura izateagatik. Eskerrak eman nahi dizkiet baita ere Gasteizen bizilagun, kide eta lagun ditugun Zamoran jaiotakoen bilobei, Brozasen jaiotakoen eta Palentzian jaiotako gasteiztarrei ere, hiri anitz, lasai eta langile hau osatzeagatik. Oraindik ez badugu zuekin euskaraz egin, baietz egin zuen seme alaba eta bilobekin!
‎Artikulu hau osatzeko, 7 ikastetxetako egunkariak aztertu ditugu. Horietatik bakarra da DBHkoa, beste guztiek HH eta LH zikloak dituzte.
2016
‎Panorama hau osatzeko, hiriaren errealitatea eta hiriburuek jokatzen duten rola ezin dira ukatu eta bizi izan duten bilakaera esanguratsua azpimarragarria da: Bilbok hirukoiztu egin ditu euskaldunak, Donostiak bikoiztu eta Gasteizek zortzi aldiz biderkatu.
2017
‎Soziolinguistika Klusterra bat aldizkariaren 105 zenbaki honetan hauSnartu Soziolinguistika lehiaketaren X. edizioan (2017) irabazle izan diren hiru lanak argitaratu dira. horiez gain, argitalpen batzordeak egoki ikusi du lehiaketan parte hartu duten beste bi lan ere argitaratzea, zenbaki monografiko hau osatuz. hauSnartu lehiaketari eskainitako aleetan, aldizkarian ohikoa dena baino artikulu luzexeagoak publikatzen dira, hain zuzen, lehiaketa horretan jasotako ikerketen gaineko informazioa sakonagoa izan dadin. aurten, ordea, bada beste bereizgarri bat ere, izan ere, urte berean bi zenbaki eskaini dizkiogu lehiaketari, helburu zehatz batekin: lehiaketa egiten den urte berean lanak publiko egitea. horrela, 2017ko lehiaketako lanak urte bereko bat aldizkariaren azken zenbakian eskainiko dira. lehiaketaren lehen saria Urko Ikardo euskara teknikariak jaso du" Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean" izeneko lanarengatik. ikergaia gaur egungo euskal soziolinguistikarentzat oso berezia den lurraldean kokatzen da, bai geografiari dagokionean eta, baita, edukiari dagokionean ere.
2018
‎Ikerlan hau osatzeko, lau bide erabili ditugu nagusiki. Alor bakoitzetik atera dugun informazioan gehiegi sakondu gabe, teknika bakoitza nola eta zergatik aukeratu dugun azalduko dugu.
2019
‎ARnASgUnEEn EgOERAZ ETA BIlAKAERAZ KAlEERABIlERAREn DATUEn AZTERKETAK EMAngO DIgUnARI BURUZKO hAInBAT hIpOTESI esan bezala, etxeko erabilerari buruz egin diren zentsuetako datuekin gauzatu dugun azterketatxo hau osatzen ari gara kale erabilerari buruzko datuekin. orain arte egindako probek erakusten digutenez, kale erabilerari buruzko datuek baieztatu egingo dituzte etxeko erabileraren azterketak agerian utzi dituen hainbat ikuspegi, eta beste hainbati ñabardura garrantzitsuak egin zaizkio. gure doktoretza tesian ikusi dugu hori (kaleko erabileraren datuekin, zenbait eredu lantzen ari gara balioen hazta... Lanketa hori guztiz amaitu gabe dugunez, zuhurtzia guztiarekin, behin behinekotasun osoz eta berez liratekeen xehetasun metodologiko guztiak emateko astirik gabe hitz egin beharra dugu. ziurrenik, azterketak guztiz amaitu arte ez zabaltzea litzateke zuhurrena.
‎baliabide langatik behera dauden hizkuntza gutxituentzat kaltegarriak izan litezke Iktak horietatik at gelditzearen eraginarengatik, eta, langa haienpean duten hizkuntza gutxituentzat, ostera, onuragarri, aipatu bezala, Iktek hizkuntza gutxituaren mantentze nahiz suspertzearen alde egin dezaketelako. Langa hori ezartzeko, itzul gaitezen hizkuntza gutxituen Ikt garapenean eragina duten baliabideetara, gutxieneko baliabide langa ezartzeko hizkuntza gutxituen Ikt garapenean eragina duten baliabideak zeintzuk diren jakin behar delako, gerora langa ezartzeko. keegan ek (2011) adierazitakotik abiatuta eta lan honetako ikerketa kontuan izanda, honako taula hau osatu dut:
2020
‎Azterketa egiteko euskarazko ikus entzunezko hiru kazetaritza saio aukeratu dira; hauetako bi ETB1 telebista kateko Azpimarra eta Herri People programak dira, hirugarrena Gaztea irratiko irratsaioa dugu. Azken saio hau osatzen duten corpuseko lau transkripzioak Gabirondoren (2020) lanetik hartu dira egilearen baimenarekin.
2022
‎Gainera, bildu garen pertsona eta erakunde guztiengandik zorion mezuak jaso ditugu, eta denek azpimarratu dute horrelako lanen garrantzia. Hala ere, jakitun gara lan hau abiapuntua besterik ez dela, eta etorkizunean hainbat lan ildo jarraitu liratekeela lan hau osatzeko. Lehenik, bilketa honek ez du jasotzen soziolinguistika eta hizkuntza ekologia lantzeko dagoen material guztia, eta, beraz, bilketa horrekin jarraitzea litzateke.
‎talde honetan aurkituko ditugu enpresaren aliatuak, enpresa elkarteak, sindikatuak, komunikabideak, ikastetxe eta unibertsitateak, kontsumitzaile mugimenduak,... Askotarikoak izan daitezke talde hau osa dezaketen agenteak. Bakoitzaren garrantzia ezberdina izango da enpresarentzat, berarekin duen harremanaren arabera.
2023
‎Beroak izango dira komunitatean erabakitakoa transmititu, barreiatu eta zabaltzeko lana egingo duten pertsonak. Talde handia aurreikusten genuen, geure komunitatearen azken geruza hau osatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia