Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2002
‎Autore horiek argitu eta zehaztu dituzte zenbait lan ildo: testuaren irakurketak eduki behar dituen ezaugarriak (ulergarritasuna, ahoskeraren adierazkortasuna), ahoz gora irakurtzearen alderdi ezberdinak (egoera komunikatiboa, testuaren zentzua eta egitura, ahoskera...), sekuentzia didaktikoa egiteko eredua, e.a. Ez dugu uste alferrik izango denik hizkuntza ekintza hau ikertzea baliabide didaktikoak eskaintzeko helburuarekin. Ahoz gora irakurtzea lantzeko baliabide gutxi dauzkagu, daudenaksistematizatu gabe eta, gainera, ez daude eskura.
2006
‎Egoera berri honek guztiak makina bat ikerketa psikologiko argitaratzeaekarri du. Horrela, herrialde batzuk (AEB, Kanada, Holanda, Suedia, Norvegia etaabar) 90eko hamarkadan hasi ziren fenomeno sozial hau ikertzen, estatu espainiarrari dagokionez, ordea, 2000 urtetik aurrera ikertzen hasi zen. Hori dela eta, nazioarteko zein estatuko literatura zientifikoa orraztu dugu.
2007
‎Davis eta S. Franzoh, 1983), zenbaittest sortu ziren. Horietako bi gaztelaniara itzuli dira, Bryant en Index of Empathyfor Children and Adolescents (1982), eta, Davis-en The Interpersonal ReactivityIndex, (1980) 8 Tresna horiek honako hau ikertzeko erabili izan dira: joeraenpatikoaren, gizartearen aldeko arrazoibidearen eta laguntzazko jokabidearenarteko harremana.
2009
‎Azken urteotan hilekoaren eta honi lotutako nahasteen ikerketak piztu dueninteresa, baliteke emakumearen jarduera ekonomikoen aldaketak sortua izatea.Etxetik kanpo lan egiteak, eta egun jakinetan lanera ez joateak eragiten duen kalteekonomikoak, gertakari hau ikertzera bideratu ditu profesionalak. Gainera, botiketan eta ospitaletan eragindako gastuak ere handiak izan dira, eta zer esanik ezhigiene eta enpresa farmazeutikoetan eragin dituen irabaziak.
2011
‎3 Joseba Intxaustik, garaiko protagonista eta garai hau ikertu duenak honakoa dio: «1950eko hamarkada hartan Euskal Erbesteak bezala Barrualdeak lagundu zuten, euskarari bere kultur betekizun modernoak bilatzen (artean, Letra eta Humanitateetan ari zela).
2015
‎Izan ere, elementu geografikoen presentziak eragiten dituen eraikuntzafisiko eta kulturalak erreparatzen baldin baditugu, berezkoak diren elementu eta formak, baitabizimoduak eta esanahiak ere topatu daitezke. Kasu hau ikertu egin duen tesi baten zati bat dahemen aurkezten dena. Hortaz, abia gaitezen kontzeptuaren ulerkera orokor baten bila.
‎Lan honen helburua posibilitate hau ikertzea da. Horrez gain, kernela dinamikoki hautatzeko irizpideak proposatu eta aztertzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia