Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2004
‎–Gazte hizkera per se aldakorra da eta hitz eta esapide berriak sortzeko gaitasuna funtsezkoa da euskaraz gustura eta eroso bizi ahal izateko. Atal hau eskolan eta eskolatik kanpoko ekintzetan landu daitekeela iruditzen zait hizkuntzarekin jolastera zuzendutako joko asko daudelako?. –Me mola mogollon?:
2005
‎Gaztenek programa. Programa hau eskoletatik eta Mendikoitik bultzatzen da eta kontuan hartzeko moduko erronka da, gure katearen azken begia da eta. Gure jarduera prestakuntzari loturik dago baina gure helburua biharko profesionalak ziurtatzea da, eta Gaztenek programak helburua betetzen lagunduko digu.
‎Ondorengo hau eskolako antolaketaren kanpoko osagaitzat har dezakegu:
‎1996 urtean lehenengo aldiz elkartu ziren eskola publikoetakozuzendariak. Elkarte hau eskola publikoetako zuzendaritza alorreko jendea harremanetan jartzeko, eta hainbat gai elkarrekin eztabaidatzeko eta lantzeko sortu zen.
‎Ekimen hau eskoletan Informazioaren Gizartea bultzatzeko proiektu baten barruan kokatzen da
‎– Ikastetxekoek gezurra esan didate, nik uste nuen kanpamendu hau eskolarena zela.
2010
‎" Komentuan egiten ari garen obren helburua gazteentzako aterpetxe bat eraikitzea da. Komentu hau eskola izateko eraiki zen, eta orain alokairuan genituen lokalak hutsik gelditu direnez, aterpetxe bezala jarriko dugu", azaldu du
2011
‎Garbi dago erronka handia dela, etorkinek jatorriz dakartzaten hizkuntzen eta harrera lurraldeko hizkuntzaren edo hizkuntzen artean kudeatzeko zaila gerta daitekeen hizkuntza aniztasun sortzen da eta. Datozen lerroetan auzi zabal hau eskolaren esparrura mugatuko dugu31, noski, ahal den neurrian, euskal eskolaren esperientzietan oinarrituta. Serra eta Vilaren (2005) iritziz, etorkinen eta hizkuntza aniztasunaren gaian hezkuntza sistemak esku artean daukan auzia garrantzitsua da eta proposamen berritzaileak eskatzen ditu.
‎Asprozeseko lehendakariorde eta “Sevilla sin gluten” programako koordinatzaile Miguel Crespok azpimarratu zuenez, programa honen helburua “osasun publikoaren behar bati erantzutea” da, zeliakoen kolektiboak “edozein herritarrek dituen eskubide konstituzional berak behar baititu”. Ildo horretatik, programa hau eskolako cateringera ere zuzentzen da, ikasle zeliakoaren beharrak ere asetzeko. Gaixotasun zeliakoa da hesteetako gaixotasun kroniko ohikoena Espainian, eta glutenarekiko intolerantzia iraunkorra dakar.
‎Beste alde batetik, eta jadanik jasaten ari garen beste kontu bat," Euskal Herria" ren debekua ere bada, gure nortasuna adierazten duen hitz hau eskoletan desagertu nahian dabiltza, baita zazpi lurraldeek osatzen duten mapa ere. Euskal Herriaren izaera nazionala eta politikoa desitxuratuz, hizkuntzaz haratagoko egiturarik, batasunik, nortasunik edo sentipenik ez balu bezala.
2012
‎Horietako bat da logoa aukeratzeko lehiaketa. " Lasarte Oriako Antzerki eta Dantza eskolaren irudi bihurtuko den logoa urteurrenean estreinatuko dugu," azaldu digute eskolako arduradunek.Eta hortik aurrera, irudi hau eskolaren zabalpenean, ekintza puntualetan nahiz eguneroko funtzioetan erabiliko da.BaldintzakKukukako arduradunek jakin arazi dutenez, lehiaketan parte hartu nahi duen pertsona orori zuzenduta dago. Halabaina, bakoitzak gehienez bi diseinu aurkeztu ahal izango dituela azpimarratu dute eta oinarriak onartu behar dituela.Irudiak betebeharreko baldintzak; diseinua originala eta berria izatea eta antzerki eta dantza eskolaren izpiritua islatzea dira, baita Kukuka antzerki eta dantza eskola leloa bere baitan jasotzea ere.Lanen aurkezpenaEra berean, lehiaketako antolatzaileek diseinuak nola aurkeztu ere azaldu dute.Partehartzaileek logotipoa koloretan eta txuri beltzean paperean, nahiz CD batean gordeta aurkeztu behar ditu.
2014
‎Ordutegietan ere erakutsi du desadostasunik. Izan ere, ikasleen laguntzarako proiektuak eskolaz kanpoko orduetan egin ohi diren arren, hau eskola tenorean eginen dute. «Berrikuntza» proiektua Arantxa Aurrekoetxea Hezkuntza sailburuordearen arabera, «berrikuntza» proiektu bat izanen da Eskolan Ekiten.
2016
‎Egoera ekonomikoa gehien jasaten dugun kolektiboetako bat garenez, irtenbide integral bat eman behar zaigu. Nota dela eta, hau eskolan bezala da, notak amaieran jartzen dira. Denborak esango du.
‎–esan zuen arrebak, zabor organikoek ez zuten interes handirik guretzat?. Eraman ezazu hau eskolara. Gaur ez dago ezer, esan zuen, eta nik arnasa hartu nuen lasai.
2017
‎Julian, atera egizu mutiko hau eskolatik, hemen denporea galtzen baino ez dago eta.
‎hitz egiten dute, eta honek ez du eraldaketaren fenomenoa konplexutasun osoaz hartzen uzten (Hirsch eta Rio, 2015: 83). Ikerlan hau eskoletan erresistentzia burutzea posible delako ideiaren pean burutu da, baina kontuan hartuz justizia soziala lortzera bidean behar den hezkuntza bi korronteen arteko dialektikaren ondorio izango dela; erreprodukzioaren teorien analisirako gaitasuna eta kritika, eta erresistentziaren teorien aldaketarako esperantzaren arteko dialektikaren eta ez dikotomizazioaren ondorioa, hain zuzen ere....
‎Gai hau eskola eremuan nola jorratu azalduko du Ester Alvarez Uria psikologoak apirilaren 1 eta 8an UEUren Iruñeko egoitzan.
2018
‎Aurten Milafrangako Bihotz Sakratuko ikasle guziek ber dantza proiektuan parte hartuko dute. Proiektu hau eskolako proiektuan sartzen da. Erakasleek nahi zituzten haurren harremanak hobetu eta komunikazio forma guziak erraztu.
‎Edo nola begiratu den beste aldera: . Gai hau eskolan ez da jorratu?. Egin diren ahaleginetan, erresistentziak ere atzeman dira.
2019
‎Hala ere, gaur egun, Estatuan zein Euskadin ikastetxe gutxik dute Eskolako Erizainarenlanpostua. Osasun sustatzaile hau eskola guztietan izatea ezinbestekoa da, ikasleekin harreman estuamantentzen duelako eta bizi ohitura kaltegarriak zuzen aldatzen lagundu dezakeelako. Gaur egun,
‎Ereduzko mezu bat erabil daiteke, elkarrizketa desbideratu edo gatazkatsua gerta ez dadin; adibidez: “Gogoratu talde hau eskola osoari eragiten dioten eskola gaiak lantzeko dela soilik” edo “Mesedez, kontu hauek pribatuan landu behar dira”. 3 Ez da komeni taldea etxeko lanen eta lanen agenda gisa erabiltzea, eta are gutxiago konpontzea.
2020
‎arazoaren erdigunea. Osasun krisi hau eskolari galdegiten ari zaizkion aldaketen norabidea, osasun kontzeptuari ematen diogun dimentsioaren arabera baizik ezin baita erabaki.
‎Ez da antzoki batean egiten eta testuingurua oso gertukoa eta intimoa da, antzerkia" sorpresaz" etorriko zaie. Orain lan hau eskoletara nola iritsarazi hausnartzen ari dira: " Ez da une honetan egiteko errazena.
‎Zerbitzu hau eskolak zabaldu bitartean eskainiko du Udalak. " Egitasmo honekin bermatu gura da wifi konexiorik gabe zeuden ikasle horiek online klaseak jarraitu ahal izatea.
‎Hemen bi elementu oso garrantzitsu daude; jubilatuak eta eskola. Taberna hau eskolako jangelagatik mantentzen da. Goizetan eskola da garrantzitsuena.
‎Diru hau eskola bat eraikitzeko da.
2021
‎Berarekin ikasi nuen patroiak egiten eta neurriak hartzen. Betidanik oso autodidakta izan naizen arren, emakume hau eskola zaharrekoa zen eta izugarri ikasi nuen berarekin.
‎Badirudi Mâredek ez duela ezer seriotan hartzen, egunero potrojorran jarduteak ezer gutxi axola diola, bere etorkizunari aldez aurretik uko egin balio bezala. Niri ordea asko axola dit etorkizunak, eta nik badakit hau eskolari lotuta dagoela nahitaez. Kezkatzen nau, bai, ez baitut inola ere nire anaia Yâsser bezalako gizon eskolagabe bat bilakatu nahi.
‎Adin tartearen arabera, moduluek ipuinak, jarduera esperimentalak eta sentsorialak, jolas interaktiboak eta baliabide digitalak dituzte eskolarako eta familian egiteko, bideoak… Hori guztia irakasleek, gurasoek tresna erabilgarri eta dibertigarriak izan ditzaten pentsatuta dago, beren prestakuntza lanean modu ludikoan lagun diezaieten. Programa hau eskola barruan bakarrik egiten da? 2020 arte, aurrez aurreko tailerrak ere eskaintzen genituen, bai EROSKI Taldearen dendetan, bai tokiko ekoizleen instalazioetan.
2023
‎Eginkizun horretarako, segregazioa eragiten duten faktore guztiak izan lituzke kontuan, baina batez ere, titulartasun pribatuko ikastetxeen gehiegizko eskaintza. Gogoeta hau eskola segregazioaren inguruko ikerketa guztiek berresten dute.
‎Haur eta gaztetxoen artean euskararen erabilera faltak jende asko kezkatzen du azken urteotan. Nola bizi izan duzu gai hau eskolan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia