2010
|
|
Beraz, esku artean darabilten ideiak antolatu nahian, testuinguru berriaren araberako hizkuntza irizpide berriak finkatu, lortu duten konfiantzaz balio emergenteak prestigioa indartzera bideratu, eta horretarako diskurtso berria eraikitzearen beharra ikusten dute, argudio positibo eta eskuragarrien bitartez. Eta
|
hau
dena hizkuntzen ekologiaren ikuspegipean.Hau da, hizkuntza aniztasunak testuinguru partikular bakoitzean onura besterik ez du ekarriko ez bada lerrokatzen aniztasuna bera eraginkortasun komunikatiboarekin, garaion lastertasun baldintzetan. Erronka honetarako, eta zerbaiten atarian daudela jakinez, dagoeneko zimenduak jartzen besterik ez dira hasi.
|
|
Azken urteotan hizkuntzaren garapena aztertuz, onartu beharra dago aurrera pausu nabarmenak eta estimagarriak eman direla normalizazioaren bidean. Eta
|
hau
dena, horrela izan da eragile sozial askori esker, instituzio eta erakundeei esker eta, ezin ahaztu, banako askori esker. Dena den, onartuta dago normalizazioaren bidean oraindik egiteko asko dagoela.
|
2016
|
|
erdara da hizkuntza nagusia eta behar beharrezkoa, euskara partziala eta mendekoa. Iparraldeko ikasleek edota Erasmus programetan datozenek ondotxo dakite
|
hau
dena, bai eta euskaraz matrikulatu diren hegoaldeko ikasleek ere.
|
2017
|
|
2
|
hau
dena begi bistakoa da disposizioak neurtzen direnean eta areago ere neurketa makroskopikoetan. oso ezagunak dira, esaterako, balioei buruz egin diren azterketen mugak eta gabeziak. herrialde edo estatuen arteko konparazioak egiten direnenean tentuz eraiki lirateke. kasurako, aztertu litzateke noraino ote diren" alderatuko diren baliokideen serieen" balio haiek egoera jakinetatik kanpo i...
|
|
...gabeziak. herrialde edo estatuen arteko konparazioak egiten direnenean tentuz eraiki lirateke. kasurako, aztertu litzateke noraino ote diren" alderatuko diren baliokideen serieen" balio haiek egoera jakinetatik kanpo iraungo duten disposizioak, edo zentzu berekoak ote diren, edo populazio oso batera zabaltzen diren disposizioak, edo herrialdeak gune homogeneoak ote diren (haller, 2002).
|
hau
dena oso kontua hartu genuke" erabilerak" edo" jarrerak" neurtzeko baliokideen serieak egiten direnean.
|
2019
|
|
Auzoko. Oporretan azaletik ezagutuko dugu, hemen lagun posturatik ordea. euskaraz da
|
hau
dena, euskara dago erdigunean eta euskarak ematen du aukera hau: honek, euskara balio positiboekin lotzea dakar.
|
|
aurkezpenak, koloreak, zenbakiak, egunak... euskaltegietako irakasle ikasle eskemetatik haratago, herritarrak biltzeko tokia, harremanak egosten diren eltzekaria. honek ez du esan nahi euskaltegien konpetentzia direnik, baizik eta elkar osagarri izan daitezke. euskaltegietan ikasi daiteke, Auzokon harremanak garatu euskararen baitan, modu ludiko eta jostagarrian. ez da ekimenik ahaltsuena euskara ikasteko, ikuspegi kuantitatibo batetik ez ditu sekulako zifrak izango. Baina prisma kualitatibo batetik, potentzial handiko ekimena da, jatorri desberdinetako herritarrak harremanetan jartzen dituelako, ikusezin diren herritar askori bizipen, emozio eta istorioak jartzeko toki delako, herritartasuna sentitzeko espazioa, eta honekin batera, mugimendu ugari sortzen dituena, aurrerago ikusiko dugun moduan. eta
|
hau
dena, euskararen bitartez gertatzen da. euskarara gerturatzea da, belarriprest izateko ibilbidea eta giltza sekretua aurkitzeko modua.
|