Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2001
‎Esan bezala, lan hau batez ere ikerketa psikosozialaren barruan kokatzen da.Lanaren mugak non jarri aukeratzerakoan, irizpide nagusi batzuk jarraitu dira, adibidez: 1) doktorego tesia izanik, Unibertsitateko arlo batean kokatu beharra izatea eta psikologia sozialaren arloan egotearena; 2) ikuspegi psikosoziala izateaagian interes handiena duena helduen euskalduntze prozesua eta portaera ulertzeko; hori horrela da, neurri batean behintzat, helduen euskalduntze prozesua EuskalHerrian pertsona bakoitzaren baitan edo aukerapean dagoelako; 3) euskalduntzearen hizkuntz politikarako eta hizkuntz plangintzarako erabat beharrezkoa delako, hain zuzen, aldagai psikosozialak pertsona bakoitzaren aukeran gehiago oinarritzen direlako aldagai psikosozialak eta soziolinguistikako eta psikopedagogiakoaldagaiekin konparatuz, horiek baino hautazkoagoak direlako.
‎4 Azkenik, laugarren aroa XIX. mende bukaeratik 1936 urtera arte luzatzenda. Hizkuntza egoerari dagokionez, euskararen atzerakada biziak ezaugarritzen du aro hau batik bat. Garai hartako hainbat euskaltzalek, adibidez, Campionek (1907), Sabino Aranak (1894), Azkuek (1896)?, herria erdaldunduz joatearen arrazoi nagusietako bat eskola zela uste zuten (1912kodatuen arabera, Hego Euskal Herriko maisu maistra gehienak? %61. Euskal Herritik kanpo jaiotakoak ziren).
2002
‎Era berean, egiten diren ekarpenek baldintzatzen dituzte geroko prestazioak. Hortaz, babeskera hau batez ere soldatapeko biztanlerian oinarritzen da, eta bai honen finantzaketak eta bai hornikuntzak ere lurralde bakoitzaren lan egituraeta gizarte egitura berragertarazten dituzte. Beharrizanak jota dagoela frogatzeak baldintzatzen ditu langabezian dagoen biztanleriarentzako transferentziak eta zerbitzuak.
2007
‎Beraz, erkidego kultura hau batera joan da Modernitatean goratu den botereparadigma batekin: berdintasun politikoa aldarrikatzen duen paradigmarekin.
2008
‎Ikuspegi hau bat dator Jose Urrutikoetxearenarekin: «Ez da karlismo bakar edo bakun bat gertatzen.
2010
‎Aldiz, komunitateak bere baitako elementutzat dumozkinak bere partaideen artean banatzea, hauek duten talentua edo bakoitzaren adimena kontuan izan gabe. Egun, birbanaketa modaz pasaturiko zerbait da, komunitatearen moda pasatu zen bezala, hau batera lorturiko ongizate batean berdintasunez den toki bezala ulertuz; elkarbizitza moduko bat da, bertan aberatsen erantzukizuna zerbait jakina den mailan, behartsuek erantzukizun hauek laguntzan islatzekoduten itxaropenak zentzua hartzen duelarik. Baina giza garapenaren ikuspegitikdesberdintasunak ez dira ekidin beharreko zerbait bakarrik.
‎Datu honi erreparatuz ulertzen da doktrinak prozesu aldaera hau batez ere epai organoari zuzendutako agindu bat bezala identifikatzea. Horrela, Martínez Jiménez, J. M., Trujillo Villanueva, F., Vela Torres, F. J., Lecciones de procedimiento laboral, op.cit., 131 or.; Rivero Lamas, J., Del Val Tena, A. L.,. Los despidos por causas económicas:
‎tandoor labea (tannur arabieraz). Labe eramangarri zilindriko hau batik bat ogia egiteko erabiltzen zen, eta 1.5 irudian ikusten den bezala, bi zulo zeuzkan: goikoa kea ateratzeko eta behekoa erregaia sartzeko.
‎Tenperatura 170 ºC baino altuagoa bada, karbonizazioa edo ikaztea gertatzen da. Azukreak uretan disolbatuta badaude, xarabe bat sortzen da eta berotzean ura lurruntzen da, konzentratzen da eta tenperatura altuegiak lortzen badira, karamelizazioa ere gerta daiteke( hau batez ere gozogintzan erabiltzen da).
‎Burruntzian erretzea (asado con espetón gaztelaniaz): teknika hau batik bat hegazti eta animalia osoak kozinatzeko erabiltzen da, esaterako, oilaskoa edo txerria. Behin garbituta, bridatuta, onduta eta koipez igurtzita, hegaztia metalezko edo egurrezko burruntzian sartzen da.
‎Lehenengoa, proteina muskularrak, zeinek 65 ºC ºC an desnaturalizazioa eta ondorengo koagulazioa jasaten dutenez, haragiaren gogortzeari laguntzen dioten. Koagulazio hau batez ere azalean gertatzen da, non kolore arreko zarakar zaporetsu eta usaintsua sortzen den. Eta bigarren proteina mota, kolagenoa, muskuluaren ehun konjuntiboaren proteina nagusia dena, 70 ºC an gelatina bihurtzen denez, haragia biguntzen da.
‎Horrela sortutako presio osmotikoak elikagaiaren nutrienteen irteera egosketa ingurunera eragozten du. Beraz, jakiak egosketa ingurunean dauden konposatu aromatikoak xurgatzen ditu, eta zapore eta usain gehiago dauzka( hau batik bat arrainekin eta haragiekin egiten da).
‎Osagaiak batzeko eragiketa hau batik bat okintzan eta gozogintzan erabiltzen da eta normalean osagaiak irina, ura, legamia eta gatza dira. Nagusia irina da, gehienetan garizkoa, bere konposizioak orearen ezaugarri bereziak eragiten dituelako.
‎Maria bainua. Teknika hau batez ere, flan, budin edo aingeru torrada prestatzeko, edo txokolatea urtzeko erabiltzen da.
‎Sukaldaritza aplikazioei dagokienez, egosketa metodo hau batez ere gozogintzan erabiltzen da, esaterako flan, budin edo aingeru torrada prestatzeko, edo txokolatea urtzeko.
2011
‎Batzuen ustez, nahaste obsesibo konpultsiboaren azpitipo bat litzateke nahaste eskizotipikoa (Sobin, Blundell, Weiller, Gavigan, Haiman eta Karayiorgou, 2000). Ideia hau bat dator Osasunaren Mundu Erakundearen CIE eskuliburuak dakarren irizpide honekin: «Hausnarketa obsesiboak, barne erresistentziarik gabe, sarritan agertzen ditu eduki dismorfikoei, sexualei eta erasokorrei buruz».
2012
‎«Jokaera bat desleiala izango da, merkatuko jokaerak fede on objektiboaren printzipioa urratzen duenean. Enpresaburuek edo profesionalek kontsumitzaileekin harremanak dituztenean, fede onaren printzipioa profesioaren ardurarekin identifikatzen da, eta hau bat dator enpresaburuek edo profesionalek dituzten edo izan lituzketen gaitasun eta ardura bereziekin, merkataritzako jokaera zintzoen arabera».
‎Kasu hau bat dator Lehia Desleialaren Legearen 30 artikuluaren egitatearekin. Izan ere, artikulu horrek jokaera erasotzailetzat jotzen du publizitatearen adierazpenak egitea, umeak produktu bat erostera edo zerbitzu bat erabiltzera bultzatuz.
2015
‎Ikerketaren xede nagusiena IG erako zenbait estrategiak izan dezaketen eraginkortasunazezagutza berria ekoiztea den unetik, IG programak, irakasleengan sorrarazi dituen eraginindibidualak, eta eta erakunde mailakoak aztertzeko, teknika kuantitatiboak zein kualitatiboakerabili dira. Kontuan izan behar da, UPV/ EHUaren baitako errealitate konkretu hau ulertzea, interpretatzea eta ahal den neurrian bertan eragitea helburu izaki, ikerketa hau batez ere, paradigma hermeneutiko edo interpretatzailearen argipean hezurmamitu da.
‎Internetek ikus entzunezkoen edukien eskaintzara eta berauek kontsumitzeko moduetara aniztasunaekarri badu ere, oro har, eta gaur gaurkoz, ohiko telebista da telebistako edukiak kontsumitzekobiderik ohikoena, baita gazteen artean ere. Emaitza hau bat dator bestelako populazio talde batzuekindigitalizazio garaian egindako hainbat ikerlanetan ateratako ondorioekin (Pavon, 2014; Florez Ruiz etaHumanes Humanes, 2014; Diego Gonzalez, Guerrero Perez eta Etayo Perez, 2014). Ohikotelebistaren kontsumoan, bi ezaugarri kontraesankor nabarmentzen dira:
‎Bilakabide hau fonetikokisudurkarituriko [o] ren igoera bezala deskriba daitekeela proposatuko da. Hots eredu hau batez erezubereran eta erronkarieren garatu zen, nahiz eta ekialdeko beste euskalkietan ere aurki daitekeen.Hots aldaketa hau sudurkaritasunaren berezko anbiguotasun fonetikoaren bitartez azaltzeaproposatuko da, ambigutasun hau F1 en eremuan, formante sudurkariak, gehitzeak eragiten duela.Laburbilduz, lan honek deskribapen fonologikoak erraz azaltzen ez duen baina fonetikoki arazorikgabe azal daitekeen hots eredu bat aurkezten du, fonetikaren garrantzia ikerketa historiko etafonologikoan azpimarratzen delarik.
2017
‎Nahiz eta ikerketako ikasleak hedabideekin interakzioa izateko beharrezko baliabideak eta trebetasunak dituen gizatalde baten parte izan (hau da, gazteak dira, gutxieneko teknologia ahalmena daukate eta hezkuntza maila altuko ikasketak ari dira egiten), emaitzek erakusten dute guztiek ez daukatela ikus entzunezko edukiekin interakziorik, ez behintzat interakzioaren maila ertainean (partekatu) eta gorenean (sortu) dauden jarduerak egiteari dagokionean. Ondorio hau bat dator beste ikerlan batzuetan ateratakoekin (Berrocal et al., 2014; Simons, 2014; Sánchez Martínez eta Ibar Alonso, 2015). Horiek horrela, ikerketa honek berretsi egiten du hainbat autorek (Bolin, 2010; Carpentier, 2011; Ballano et al., 2014) seinalaturikoa, alegia:
‎Ahozko eta zeinuzko errezetek jarraitzen duten azpiegituran ezberdintasunik ikusten ez badaere, nabarmenak dira ekoiztu diren edukien lanketan aurkitu diren ezberdintasunak.Interpretegaiek eta gorrek beren H1ean (lehen hizkuntzan) testu landuak ekoiztu dituzte.interpretegaien ahozko eta gorren zeinuzko errezetetan ageri diren edukietan ez dago alderikkonplexutasunaren aldetik eta konstatazio hau bat dator Rodriguez Ortizek (2008) dioskunarekin, alegia, zeinu hizkuntzan ere ahozko hizkuntzan ekoizten diren edukienkonplexutasun maila paretsuko edukiak ekoiztu daitezkeen baieztapenarekin. Interpetegaienzeinuzko errezetetan, ordea, edukiak ez dira hain landuak eta orokorragoak dira.
‎Izan ere morfinarentratamenduak promotoreetako loturetan igoera bat dakar. Emaitza hau bat dator, transkripzioaren hasiera gunearekiko histonak duen loturaren intentsitatearen mapa egitendugunean (3.irudia C). Bertan ikus daiteke nola morfinaren tratamenduak transkripzioarenhasiera gunearekiko lotura areagotzen duen.
‎Ikerketaren emaitzen arabera, hainbat tratamendu eta inkubazio denboratanbidezidorra aktibatzen dela baieztatu dugu (2 irudia), aktibazioaren intentsitatea Ang 1 rendosiaren eta inkubazio denboraren menpekoa izanik. Emaitza hau bat dator beste ehunetan Ang 1 kdituen eraginekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia