Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2000
‎Teletestua merkea da, beraz, eta hain zuzen ere horrek eragin du zenbait irrati estaziotan zerbitzu hau baliatzen hastea agentziak bazter utzita. Azken buruan, kostu problema baino ez da, eta teletestuak kopuru txikiagoz igorrita ere, oso informazio orduko eta momentukoa ematen du, Internetek ematen dituen beste zerbitzu askorekin gertatzen den antzera.
2009
‎Liburu honen lehen atalean azaldu dugu zelan trantsizio prozesu betean murgilduta dagoen komunikazio mundua, paradigma batetik beste baterako aldaketa betean. Moragas en aipu hau baliatu dugu esanikoa ilustratzeko (2000: ork. gabe):
2014
‎Gizarte trebetasunen entrenamendua bakarka edo taldean egin daiteke, baina taldean egitea gomendatzen da, zeren besteekin hartu eman eraginkorrak lortzeko eta estresagarriak gerta daitezkeen gizarte egoerak maneiatzen ikasteko egokiagoak baitira talde egoerak. Gizarte trebetasunen entrenamendurako eskuarki lan eskema hau baliatzen da: azalpenak ematen zaizkio pertsonari, eredu bat behatzen du, behatutako eredua imitatzen du, banakoak taldekideen eta terapeutaren feedbacka jasotzen du, eta, azkenik, kontsultan ikasitakoa kalean edo etxean praktikan jartzen du.
2015
‎Prozesu horren zeregin zentrala zenbaketa problema prototipikoen ebazpena da, honako heuristika hau baliatuz:
2017
‎Kargu eta izen aldaketa hau baliatuko dugu, beraz, Carlos Urkijoren jarduna gertutik aztertu eta euskalgintzak, gizarte mailakoak eta instituzionalak, jardun honi eman dion erantzuna aztertu eta hainbat hausnarketa partekatzeko, pentsatuz gai honek itxuraz zuen mami eta garrantzia gehiago duela. Halaber, etorkizunean horrelako zerbait gertatuko balitz akademiak eta euskalgintzak elkarlanean irtenbide erresiliente eta indartzaile bat eman lioke eta balio beza lan honek ikuspegia zabaltzeko.
2019
‎Kode ordua hiru urtez jarraian gauzatu dugu 10 urte bitarteko haurrekin.2015/ 2016, 2016/ 2017 eta 2017/ 2018 ikasturteetan eraman da aurrera, zortzi, zazpi eta hamabi ikastetxeren, hurrenez hurren. Ekimen hau baliatu da haurrei inkesta bat pasa eta hauek informatikari buruz dutenezagutza eta ikuspuntua zein den aztertzeko. Horrez gain, inkestetan jasotako datuen bidez ikasle bakoitzareninguruak horretan duen eragina ere aztertu nahi izan da.
‎Bestetik, LF interfazean (logicalform etik) forma kontzeptuala gauzatzen da sistema semantikoaren bitartez. Marko hau baliatuz, MacSwanek azaltzen du KAn hizkuntza diferentetako elementu lexikoak konputazio sistemanbarneratzen direla elebakarretan hizkuntza bakarreko lexikoak egiten duen bezalaxe. Alabaina, SpellOut ean deribazioa banatzen denean, ezaugarri egokiek forma fonetikoa hartzen dute PF interfazean, eta elementu lexiko bakoitza dagokion hizkuntzako sistema fonologikora bideratzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia