Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2000
‎Paris/ La Haye: Mouton; 54 Lege hau aurrera jo ez zuen. Chaptal, planaren ondoren iritsi zen, eta aparteko garrantzia eman zion bigarren irakaskuntzaren antolaketari, hau izango baitzen Estatu zentralista eta ahalguztidunaren administraziorako koadro haztegia.
2001
‎Edonola ere, Elizaren legeak ziren jarraitu beharreko eredua, Erromaren eragina lortzeko (iraganarekiko lotura gisa edo Erromako boterearen laguntzalortzeko). ...abestu behar zuen (frankoak ziren Jainkoaren herri aukeratuberria); elizgizonen bizitza erregulatu zen (erlijio eta latina ikas zezaten, erregularrek nahiz sekularrek); erromatar liturgia ezarri zen Pepin Laburrarekin 753 754ostetik (Karlomagnok jarraitua); Eliz hierarkia berregin zen, baina, hala ere, erregeak zeresana izaten jarraituko zuen eta kontzilioak errege jauregian egingo ziren.Erreforma hau aurrera eramateko, kultura bultzatu zen (aurrerago ikusiko dugunez). Oinarria Karlomagnok jarri zuen, batez ere, eta fruituak Luis Errukitsuarekinikusi ziren arlo horretan.
2002
‎Hasteko, esan behar da ez genuela eduki esperientzia hau aurrez prestatzekodenborarik. Labur esanda, ez zen sekuentzia didaktiko bat prestatu, ezta gutxiagoere.
2003
‎Karmeleren kasuan, Inguma, Euskal produkzio zientifikoaren datu basea osatzeko egindako lana ezinbestekoa izan da lan honek aurrera egin zezan. Era berezian aipatu beharreko lau pertsona ere badira, beraien bultzada ezinbestekoa izan baita, liburu hau aurrera atera zedin. Xabier Isasi UEUko zuzendariak azaldu zuen lanaren premia, eta behin eta berriz eskatu zidan eginkizunaren ardura har nezan.
2005
‎Talde osoa arazo bat konpontzeko edo lan bat egiteko biltzen da. Arazoa aztertu ondoren batzarrakirtenbideak proposatzen ditu eta, azkenik, bozketa bidez erabakitzen dira.Prozesu hau aurrera eramateko, batzarraren presidentea (bilera gidatzeko), idazkaria (akta hartzeko) eta moderatzailea (hitz txandak errespetatzeko) izendatu behar dira.
‎Proiektu hau aurrera eramateko ikastetxeak bere autonomian sakondu behardu. Ikastetxeko lanak bideratu ahal izateko gaitasunak eta tresnakbeharrezkoak dira.
‎Zuzendaritza Proiektua bideratzeko ohiko lanaktaldean oinarrituko dira. Beraz, talde dinamikan oinarrituriko estrategiakaproposak izango dira lan hau aurrera eramateko. Teknika hauen bidez lortzen dena, besteak beste, hauxe da:
2006
‎Programa hau aurrera eramateko gurasoen entrenamendua bakarka edotaldean egin daiteke. Astero ordu eta erdiko saioa egiten da, 10 astetan zehar.Bi gurasoek esku hartzea da egokiena.
2008
‎Askoz esanguratsuagoa da batasun katolikoaren aldeko sinadura bilketan Eibarkoen aztarnarik aurkitu ez izana. Beraz, ekimen horren ardura Katolikoen Elkarteek hartu zutela esan den arren, itxura guztien arabera elizaren koordinazio lanik gabe egitasmo hau aurrera ateratzea ezinezkoa izango zela dirudi. Elizaren geldotasunari Eibarko tradizionalisten ahulezia gehitzen badiogu, ulergarria egiten da eibartar katolikoen sinadura gabezia.
2009
‎Gugan emozioak sortzeko gai diren estimuluak analizatzeak, gure behar, zaurgarritasun eta desirak ezagutzeko aukera eskaintzen du, eta, horrela, erantzuteko modu ezberdinak garatzekoa. Prozesu hau aurrera eraman ahal izateko, guregorputza kanal garrantzitsua izango da, bereziki pertsona alexitimikoentzat (sentitzen dutena hitzetan jartzeko gaitasunik ez dutenentzat). Gorputzak emozionalkiadierazten duena informaziorik fidelena da eta, beraz, emozioak lantzen hastekobiderik egokienetakoa.
‎Bere funtzio nagusietako bat gizartearen eta familiaren beraren balio, sinesmen, arau, igurikimen eta rolaktransmititzea da. Fenomeno horri gizarteratze prozesu deritzo eta gurasoek estrategia ezberdinak aukeratu eta erabiliko dituzte prozesu hau aurrera eramateko eta, horrela, beren ondorengoen gizarte egokitzapen egokiena mesedetzeko. Banakoaren berezko ezaugarriak, naturalak direnak, bere familiaren ezaugarrien, bizi dentestuinguruaren, izan dituen ikasketa aukeren eta duen maila sozioekonomikoarenbaitan garatuko dira.
‎Horretarako, lehenik antigorputza A edo Gproteinekin era kobalentean itsats daiteke. Hori lortzeko, antigorputzarenazalaldeko amino taldeak agarosaren ahalmen handiko azetaldehido aktibatuekin erreakzionarazten ditugu, Schiff basea eratuz (azken pauso hau aurrera eramateko kit komertzial ugari saltzen dira, edo jadanik, A edo proteinekin lotuta dauden antigorputzak saltzen dira).
2010
‎Ezkutuko lan hau aurrera eraman ahal izateko bazuen Jaurlaritzak besteinongo erakunde batek ez zuen ordezkaritza, eta ordezkaritzekin lan egiteko prestziren ehunka eusko etxeen eta elkarteen sare eranginkorra. Martxan jarri behar zen, ordea, mekanismo konplexu hau eta hura izan zen 1942ko abuztuaren 15ean (akordioak izenpetu eta hiru hilabete eskas geroago) lehendakariak Amerikan barna eginzuen bidaiaren halburu nagusia.
2011
‎Ikasleak aurkikuntza eta esperimentazio bidezko ikaskuntza egin dezan bilatuko da. Metodologia hau aurrera eramateko ikuspegi kolaboratiboa erabiltzea guztiz baliagarria izango da, horrela ikasleen arteko harreman sareak zabaltzea eta finkatzea lortzen delako eta, era berean, ikasleen arteko konplizitatea eta harremanak hobetzen direlako.
2012
‎Ipuinetako haurrak enperadorea biluzik dabil esan zuen moduan, indigenen garapen erauzitzaile eta menderatzailearen errealitate latz eta iluna erakutsi dute, baita honi zelan aurre egin eta iraun ere. Testigantza hau aurrez aurre gizarte eragile banakoekin, unibertsitateetan edo mundu mailako gailur altermundistetan parte harturik zabaldu dute.
2013
‎Proba honek ez du fidagarritasunik, pertsonak barne errotazio pasibo osorik ez badu edo barne errotazio aktiboa minaren ondorioz mugaturik baldin badago. Hasierako posizioa hartzea eta mantendu ahal izatea derrigorrezko baldintza da proba hau aurrera eramateko. Hori ezinezkoa egiten da kapsula eta lotailuetako arazoekin.
2015
‎Eskerrik beroenak ikerketa hau aurrera eramateko ezinbestekoa izan den EHU bekari etaGipuzkoako Foru Aldundiari eta baita Rosa Garcia Arrona eta Esmeralda Millan zuzendariei ere.
‎Marisa Faraggiri eta Ane Sarasolari eskerrak eman nahi nizkieke lan honen hasieran emanzidaten laguntzagatik eta Materialen Fisika Zentroari (MFZ), Donostia International PhysicsCenterri (DIPC) eta Euskal Herriko Unibertsitateari (EHU) lan hau aurrera eraman ahal izatekoeman duten jarri dituzten baliabide ekonomiko eta teknikoengatik.
‎Proiektu hau aurrera eramateko prozesua 5 fase ezberdinetan banatua dago: kokapena, miaketa, kontzeptualizazioa, garapena eta ebaluazioa (1 irudia).
‎Eskerrak eman nahi dizkiot EHU ko IXA taldeari ikerketa hau aurrera ateratzeko baliabideak eta azpiegitura eskaini dizkidalako.
‎Ikerketarako IVI Bilbao Ugalketa Klinikan eta Gurutzeta Unibertsitate Ospitaleko Giza-UgalketaUnitatean lortutako giza-hazi normozoospermikoak erabili ziren, hau da, Osasun Mundu Erakundearenren (2010) aholkuen arabera, parametro seminal guztiak betetzen zituzten haziak.. Denetara, 200 laginaztertu dira ikerketa hau aurrera eraman ahal izateko. Giza laginak erabiltzeagatik, ikerketa hau, Euskal Herriko Unibertsitateko Etika Komiteak onartu du (CEISH/ 61/ 2011).
‎Aurreko atalean azaldu dugun moduan, ondorengoak dira lan hau aurrera eramateko uztartu ditugunbaliabide nagusiak:
‎Ikerketa hau aurrera eramateko ikerketa kualitatiboan ohikoak diren hiru teknika erabili dira (Flick, 2004; Gil Flores, 1994; Goetz eta LeCompte, 1988; Ruiz Olabuenaga, 2009; Taylor etaBogdan, 1987; Vasilachis, 2006): dokumentuen analisia (programarekin zerikusia dutendokumentu publikoak eta partaideen lan dokumentuak), galdeketa (prozesuari buruzko iritziazein asetasun maila eta programa amaitu eta urte baterako inpaktua neurtzea) eta elkarrizketasakona (ERAGIN programak bultzatutako aldaketa indibidualean eta erakunde mailakoanarakatzea).
‎Erresilientzia prozesuan bizi gertakari estresagarrien bizipenak eta pertzepzioak daukatengarrantzia ikusita, lan hau aurrera eramateko erabiliko den metodologia kualitatiboa izango danagusiki. Metodo honek,, fenomeno sozialak gertatzen diren ingurunean bertan aztertzen ditu, giza jokabidearen aspektu subjektiboak ezaugarri objektiboei gailentzen zaielarik, gizaaktoreak ematen dion zentzua aztertuz?
‎Ikerketa hau aurrera eraman ondoren, hurrengo norabideetan ikertzen jarraitzeko beharra ikustenda:
‎Lehenik eta behin, nire tutore izan den Gorka Elordietak lan hau aurrera eramateko eskaini didanlaguntza ikaragarria, etengabeko interesa, gogoa eta baita bere jakintzatik ikasteko eman didan aukeraparegabea ere eskertu nahiko nizkioke.
2017
‎Honek lagundu digu unibertsitateko tutoreon lana hobetzen jarraitzeko gakoak identifikatzen. Baina hau aurrera eramateko antolaketa eta lan dinamiketan ere arreta jarri nahi dugu. Izan ere, hemen aurkeztu dugun ikerketa lan eta emaitzetara iristeko laguntzen gaineko azterketa tutore taldean modu partekatuan egin dugu; tutoreon lan dinamika ere hausnarketa partekatuan oinarritu da taldean hobekuntza eta berrikuntzarako estrategiak (Hord, 1997; Krichesky eta Murillo, 2011; Stoll eta Louis, 2007) martxan jarriz, eta Ikaskuntza Komunitate Profesionala eratzen hasiz.
‎lanean garatutako ikuspegia jorratzen da. Ikuspegi honen arabera jarduera ekonomikoen aukeraketa eskualde mailan erabaki behar da, hots, eskualdeen estrategien garrantzia aitortzen da (Aranguren et al., 2016). Gainera jarduera ekonomikoen hautaketa ez dago soilik gobernu edo merkatuaren menpe, sektore publikoaren eta pribatuaren arteko elkarrekintza era berriak sortu behar dira lan hau aurrera eramateko eta hau da hain zuzen politika industrial zaharretatik bereizten duena. Prozesu berri hauek jorratzeko gobernantza ezinbesteko tresna bilakatu da.
‎Ahal den heinean autogestioa lortzea, kanpo eragileekiko dependentziak autogestioa lausotzen du eta. Gaur egun ikerlana kokatzen den Euskal Herriaren hegoaldeko hezkuntza formalean printzipio hau aurrera eramatea zaila den arren, interesgarria da buruan ahalik den maila gorenean autogestioa lortzea maila guztietan.
‎Ikerketa esploratorio hau aurrera eramateko erabilitako metodologia Kasu azterketaetnografikoa izan da. Kasu azterketa etnografikoa talde espezifiko edo prozesu batean oinarritzeandatza.
‎eta gauzak gehiago? egituretan izena pluraleandago, gaztelaniaz bezala, eta ez mugagabean, euskal sintagmek (gauz.a asko eta gauz.a gehiago') eskatzen duten bezala.4 OndorioakEmaitzetatik ondoriozta daiteke ikasle eleaniztun talde hau aurre ezagutzez baliatzen delamezuak ulertu eta ekoizteko. Hau da, alderdi lexikoak eta sintaktikoak transferitzen dituela aurretikikasitako hizkuntzetatik ikasten ari den hizkuntza berrira.
‎Azkenik, eskerrak eman lan hau aurrera eramaten lagundu duten guztiei eta ikastetxekoirakasle, ikasle eta zuzendariari izandako eskuzabaltasuna eta eskainitako laguntzagatik.
‎Jakina eskerrik beroena elkarrizketatu guztientzat da, euren laguntzarik gabe ezin izango nuen eta ezin izangonuke ikerketa hau aurrera eraman.
‎Egileek WDiamant Herramientas i eskertu nahi diote lan hau aurrera eramateko eskaini duenfinantza sostengua.
‎Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerkuntzaren sailari, Euskal Herriko Unibertsitateari (UPV/EHU) (IT756) eta Espainiako Ekonomia eta Lehiakortasunaren Ministerioari (FIS2013 48286c2 P eta FIS2016 P) eskertu nahi diegu lan hau aurrera eraman ahal izateko eman dizkiguten baliabide ekonomikoengatik. Baliabide konpuntazionalak Donostia International Physics Center k (DIPC) eman dizkigu.
‎Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerkuntza Sailari, Euskal Herriko Unibertsitateari (UPV/EHU) (IT756) eta MINECO ri (FIS2013 c2 P eta FIS2016 P) eskertu nahi diegulan hau aurrera eraman ahal izateko eman dizkiguten baliabide ekonomikoengatik. Baliabide konputazionalak Donostia International Physics Center ek (DIPC) eman dizkigu.
‎Eskerrak eman dizkiet lan hau aurrera ateratzen lagundu didaten guztiei. Batez ere, EuskalHerriko Unibertsitateko (EHU) Daniel von Schiller eta Arturo Elosegiri; baina, baita Ibon Aristieta Maite Arroitari ere Apirileko laginketetan euren onena ematearren.
‎Egileek Eusko Jaurlaritza (IT618) eta Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU (UFI11/ 56) eskertu nahi dituzte lan hau aurrera eramateko jasotako diru-laguntzagatik.
‎Lan honetan parte hartu duten ikertzaileek eskerrak eman nahi dizkiete Europako Batzordeari (Graphene Flagship proiektua), Espainiako Ekonomia eta Lehiakortasun Ministerioari, EskualdeGarapeneko Europako Funtsari (MAT2015 C2 R proiektua) eta Eusko Jaurlaritzari (Elkartek 2015 proiektua) lan hau aurrera ateratzeko jasotako finantzaketagatik. M. Arnaiz ekeskerrak eman nahi dizkio Espainiako Hezkuntza, Kultura eta Kiroleko Ministerioari beredoktoretza aurreko FPU bekagatik.
2019
‎Lehenik eta behin eskerrak eman nahi nizkioke EHUko HEFA fakultateko dekano jaunari.Hari esker ez balitz ez bait litzateke posible izango ikerketa hau aurrera eramatea. Berari eskerizan nuen programan parte hartutako irakasleenganako sarbidea eta horri esker egin ahal izannuen lehen harremana ikerketako informatzaileak izan diren irakasleekin.
‎DOCENTIAZ programak EHUko HEFA fakultateko irakaslegoaren irakaslanean duen eraginaaztertzeko burutu da ikerketa kualitatibo hau. Ebaluazio orok hobekuntzarako balio duela ulertuta, baieta EHUren plan estrategikoak bikaintasuna helburu duela ikusirik, testuinguru ezin hobea da HEFAfakultatea ikerketa hau aurrera eramateko, hezkuntzaren zientziez arduratzen den fakultatea baita.Honenbestez, kasu azterketa baten bidez eraman da aurrera ikerketa. Ondoriotzat, programa honekirakaskuntza praktikari buruzko hausnarketa bultzatzen badu ere, metodologiari dagokioneanaldaketak behar dituela ezagutu ahal izan da.
‎Beraz, Yinek (1989) dioena jarraituz, ikerketa hau aurrera eramaten hasi aurretik eta datubilketarekin hasi aurretik, gaiaren inguruko literaturaren analisi sakona egin zen; gaiareninguruan galdetu zitzaien EHUko Pedagogia graduko hainbat irakasleri eta ikerketak helburutzatizango zuena zehaztu zen. Hots, horren guztiaren inguruan eraiki baita lan guztia, baita datubilketa ere.
‎Lan hau aurrera eramateko metodologia gisa in vivo mikrodialisi teknika erabili zen: esna eta askedauden arratoien garunean egindako in vivo teknika, hain zuzen ere.
‎Eskerrak eman nahi dizkiet IDAEA CSIC eko Francesc Gallart, Pilar Llorens eta JeromeLatron i lan hau aurrera ateratzen lagundu izanagatik. Eskerrak eman nahi dizkiet ere, IDAEACSIC eko Gainazaleko Hidrologia eta Higadura taldeko gainontzeko ikerlariei, ikasketaprozesua errazteagatik.
‎Lan honetako partaideek eskerrak eman nahi dizkiete Europar Batasunari (Horizon 2020programa barruan, Monolithic batteries for spaceship applications (687561) proiektua) etaEusko Jaurlaritzari (Elkartek 2017) lan hau aurrera eramateko beharrezko dirulaguntzagatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia