2000
|
|
Paris/ La Haye: Mouton; 54 Lege
|
hau
aurrera jo ez zuen. Chaptal, planaren ondoren iritsi zen, eta aparteko garrantzia eman zion bigarren irakaskuntzaren antolaketari, hau izango baitzen Estatu zentralista eta ahalguztidunaren administraziorako koadro haztegia.
|
2001
|
|
Edonola ere, Elizaren legeak ziren jarraitu beharreko eredua, Erromaren eragina lortzeko (iraganarekiko lotura gisa edo Erromako boterearen laguntzalortzeko). ...abestu behar zuen (frankoak ziren Jainkoaren herri aukeratuberria); elizgizonen bizitza erregulatu zen (erlijio eta latina ikas zezaten, erregularrek nahiz sekularrek); erromatar liturgia ezarri zen Pepin Laburrarekin 753 754ostetik (Karlomagnok jarraitua); Eliz hierarkia berregin zen, baina, hala ere, erregeak zeresana izaten jarraituko zuen eta kontzilioak errege jauregian egingo ziren.Erreforma
|
hau
aurrera eramateko, kultura bultzatu zen (aurrerago ikusiko dugunez). Oinarria Karlomagnok jarri zuen, batez ere, eta fruituak Luis Errukitsuarekinikusi ziren arlo horretan.
|
2002
|
|
Hasteko, esan behar da ez genuela eduki esperientzia
|
hau
aurrez prestatzekodenborarik. Labur esanda, ez zen sekuentzia didaktiko bat prestatu, ezta gutxiagoere.
|
2003
|
|
Karmeleren kasuan, Inguma, Euskal produkzio zientifikoaren datu basea osatzeko egindako lana ezinbestekoa izan da lan honek aurrera egin zezan. Era berezian aipatu beharreko lau pertsona ere badira, beraien bultzada ezinbestekoa izan baita, liburu
|
hau
aurrera atera zedin. Xabier Isasi UEUko zuzendariak azaldu zuen lanaren premia, eta behin eta berriz eskatu zidan eginkizunaren ardura har nezan.
|
2005
|
|
Talde osoa arazo bat konpontzeko edo lan bat egiteko biltzen da. Arazoa aztertu ondoren batzarrakirtenbideak proposatzen ditu eta, azkenik, bozketa bidez erabakitzen dira.Prozesu
|
hau
aurrera eramateko, batzarraren presidentea (bilera gidatzeko), idazkaria (akta hartzeko) eta moderatzailea (hitz txandak errespetatzeko) izendatu behar dira.
|
|
Proiektu
|
hau
aurrera eramateko ikastetxeak bere autonomian sakondu behardu. Ikastetxeko lanak bideratu ahal izateko gaitasunak eta tresnakbeharrezkoak dira.
|
|
Zuzendaritza Proiektua bideratzeko ohiko lanaktaldean oinarrituko dira. Beraz, talde dinamikan oinarrituriko estrategiakaproposak izango dira lan
|
hau
aurrera eramateko. Teknika hauen bidez lortzen dena, besteak beste, hauxe da:
|
2006
|
|
Programa
|
hau
aurrera eramateko gurasoen entrenamendua bakarka edotaldean egin daiteke. Astero ordu eta erdiko saioa egiten da, 10 astetan zehar.Bi gurasoek esku hartzea da egokiena.
|
2008
|
|
Askoz esanguratsuagoa da batasun katolikoaren aldeko sinadura bilketan Eibarkoen aztarnarik aurkitu ez izana. Beraz, ekimen horren ardura Katolikoen Elkarteek hartu zutela esan den arren, itxura guztien arabera elizaren koordinazio lanik gabe egitasmo
|
hau
aurrera ateratzea ezinezkoa izango zela dirudi. Elizaren geldotasunari Eibarko tradizionalisten ahulezia gehitzen badiogu, ulergarria egiten da eibartar katolikoen sinadura gabezia.
|
2009
|
|
Gugan emozioak sortzeko gai diren estimuluak analizatzeak, gure behar, zaurgarritasun eta desirak ezagutzeko aukera eskaintzen du, eta, horrela, erantzuteko modu ezberdinak garatzekoa. Prozesu
|
hau
aurrera eraman ahal izateko, guregorputza kanal garrantzitsua izango da, bereziki pertsona alexitimikoentzat (sentitzen dutena hitzetan jartzeko gaitasunik ez dutenentzat). Gorputzak emozionalkiadierazten duena informaziorik fidelena da eta, beraz, emozioak lantzen hastekobiderik egokienetakoa.
|
|
Bere funtzio nagusietako bat gizartearen eta familiaren beraren balio, sinesmen, arau, igurikimen eta rolaktransmititzea da. Fenomeno horri gizarteratze prozesu deritzo eta gurasoek estrategia ezberdinak aukeratu eta erabiliko dituzte prozesu
|
hau
aurrera eramateko eta, horrela, beren ondorengoen gizarte egokitzapen egokiena mesedetzeko. Banakoaren berezko ezaugarriak, naturalak direnak, bere familiaren ezaugarrien, bizi dentestuinguruaren, izan dituen ikasketa aukeren eta duen maila sozioekonomikoarenbaitan garatuko dira.
|
|
Horretarako, lehenik antigorputza A edo Gproteinekin era kobalentean itsats daiteke. Hori lortzeko, antigorputzarenazalaldeko amino taldeak agarosaren ahalmen handiko azetaldehido aktibatuekin erreakzionarazten ditugu, Schiff basea eratuz (azken pauso
|
hau
aurrera eramateko kit komertzial ugari saltzen dira, edo jadanik, A edo proteinekin lotuta dauden antigorputzak saltzen dira).
|
2010
|
|
Ezkutuko lan
|
hau
aurrera eraman ahal izateko bazuen Jaurlaritzak besteinongo erakunde batek ez zuen ordezkaritza, eta ordezkaritzekin lan egiteko prestziren ehunka eusko etxeen eta elkarteen sare eranginkorra. Martxan jarri behar zen, ordea, mekanismo konplexu hau eta hura izan zen 1942ko abuztuaren 15ean (akordioak izenpetu eta hiru hilabete eskas geroago) lehendakariak Amerikan barna eginzuen bidaiaren halburu nagusia.
|
2011
|
|
Ikasleak aurkikuntza eta esperimentazio bidezko ikaskuntza egin dezan bilatuko da. Metodologia
|
hau
aurrera eramateko ikuspegi kolaboratiboa erabiltzea guztiz baliagarria izango da, horrela ikasleen arteko harreman sareak zabaltzea eta finkatzea lortzen delako eta, era berean, ikasleen arteko konplizitatea eta harremanak hobetzen direlako.
|
2012
|
|
Ipuinetako haurrak enperadorea biluzik dabil esan zuen moduan, indigenen garapen erauzitzaile eta menderatzailearen errealitate latz eta iluna erakutsi dute, baita honi zelan aurre egin eta iraun ere. Testigantza
|
hau
aurrez aurre gizarte eragile banakoekin, unibertsitateetan edo mundu mailako gailur altermundistetan parte harturik zabaldu dute.
|
2013
|
|
Proba honek ez du fidagarritasunik, pertsonak barne errotazio pasibo osorik ez badu edo barne errotazio aktiboa minaren ondorioz mugaturik baldin badago. Hasierako posizioa hartzea eta mantendu ahal izatea derrigorrezko baldintza da proba
|
hau
aurrera eramateko. Hori ezinezkoa egiten da kapsula eta lotailuetako arazoekin.
|
2015
|
|
Eskerrik beroenak ikerketa
|
hau
aurrera eramateko ezinbestekoa izan den EHU bekari etaGipuzkoako Foru Aldundiari eta baita Rosa Garcia Arrona eta Esmeralda Millan zuzendariei ere.
|
|
Marisa Faraggiri eta Ane Sarasolari eskerrak eman nahi nizkieke lan honen hasieran emanzidaten laguntzagatik eta Materialen Fisika Zentroari (MFZ), Donostia International PhysicsCenterri (DIPC) eta Euskal Herriko Unibertsitateari (EHU) lan
|
hau
aurrera eraman ahal izatekoeman duten jarri dituzten baliabide ekonomiko eta teknikoengatik.
|
|
Proiektu
|
hau
aurrera eramateko prozesua 5 fase ezberdinetan banatua dago: kokapena, miaketa, kontzeptualizazioa, garapena eta ebaluazioa (1 irudia).
|
|
Eskerrak eman nahi dizkiot EHU ko IXA taldeari ikerketa
|
hau
aurrera ateratzeko baliabideak eta azpiegitura eskaini dizkidalako.
|
|
Ikerketarako IVI Bilbao Ugalketa Klinikan eta Gurutzeta Unibertsitate Ospitaleko Giza-UgalketaUnitatean lortutako giza-hazi normozoospermikoak erabili ziren, hau da, Osasun Mundu Erakundearenren (2010) aholkuen arabera, parametro seminal guztiak betetzen zituzten haziak.. Denetara, 200 laginaztertu dira ikerketa
|
hau
aurrera eraman ahal izateko. Giza laginak erabiltzeagatik, ikerketa hau, Euskal Herriko Unibertsitateko Etika Komiteak onartu du (CEISH/ 61/ 2011).
|
|
Aurreko atalean azaldu dugun moduan, ondorengoak dira lan
|
hau
aurrera eramateko uztartu ditugunbaliabide nagusiak:
|
|
Ikerketa
|
hau
aurrera eramateko ikerketa kualitatiboan ohikoak diren hiru teknika erabili dira (Flick, 2004; Gil Flores, 1994; Goetz eta LeCompte, 1988; Ruiz Olabuenaga, 2009; Taylor etaBogdan, 1987; Vasilachis, 2006): dokumentuen analisia (programarekin zerikusia dutendokumentu publikoak eta partaideen lan dokumentuak), galdeketa (prozesuari buruzko iritziazein asetasun maila eta programa amaitu eta urte baterako inpaktua neurtzea) eta elkarrizketasakona (ERAGIN programak bultzatutako aldaketa indibidualean eta erakunde mailakoanarakatzea).
|
|
Erresilientzia prozesuan bizi gertakari estresagarrien bizipenak eta pertzepzioak daukatengarrantzia ikusita, lan
|
hau
aurrera eramateko erabiliko den metodologia kualitatiboa izango danagusiki. Metodo honek,, fenomeno sozialak gertatzen diren ingurunean bertan aztertzen ditu, giza jokabidearen aspektu subjektiboak ezaugarri objektiboei gailentzen zaielarik, gizaaktoreak ematen dion zentzua aztertuz?
|
|
Ikerketa
|
hau
aurrera eraman ondoren, hurrengo norabideetan ikertzen jarraitzeko beharra ikustenda:
|
|
Lehenik eta behin, nire tutore izan den Gorka Elordietak lan
|
hau
aurrera eramateko eskaini didanlaguntza ikaragarria, etengabeko interesa, gogoa eta baita bere jakintzatik ikasteko eman didan aukeraparegabea ere eskertu nahiko nizkioke.
|
2017
|
|
Honek lagundu digu unibertsitateko tutoreon lana hobetzen jarraitzeko gakoak identifikatzen. Baina
|
hau
aurrera eramateko antolaketa eta lan dinamiketan ere arreta jarri nahi dugu. Izan ere, hemen aurkeztu dugun ikerketa lan eta emaitzetara iristeko laguntzen gaineko azterketa tutore taldean modu partekatuan egin dugu; tutoreon lan dinamika ere hausnarketa partekatuan oinarritu da taldean hobekuntza eta berrikuntzarako estrategiak (Hord, 1997; Krichesky eta Murillo, 2011; Stoll eta Louis, 2007) martxan jarriz, eta Ikaskuntza Komunitate Profesionala eratzen hasiz.
|
|
lanean garatutako ikuspegia jorratzen da. Ikuspegi honen arabera jarduera ekonomikoen aukeraketa eskualde mailan erabaki behar da, hots, eskualdeen estrategien garrantzia aitortzen da (Aranguren et al., 2016). Gainera jarduera ekonomikoen hautaketa ez dago soilik gobernu edo merkatuaren menpe, sektore publikoaren eta pribatuaren arteko elkarrekintza era berriak sortu behar dira lan
|
hau
aurrera eramateko eta hau da hain zuzen politika industrial zaharretatik bereizten duena. Prozesu berri hauek jorratzeko gobernantza ezinbesteko tresna bilakatu da.
|
|
Ahal den heinean autogestioa lortzea, kanpo eragileekiko dependentziak autogestioa lausotzen du eta. Gaur egun ikerlana kokatzen den Euskal Herriaren hegoaldeko hezkuntza formalean printzipio
|
hau
aurrera eramatea zaila den arren, interesgarria da buruan ahalik den maila gorenean autogestioa lortzea maila guztietan.
|
|
Ikerketa esploratorio
|
hau
aurrera eramateko erabilitako metodologia Kasu azterketaetnografikoa izan da. Kasu azterketa etnografikoa talde espezifiko edo prozesu batean oinarritzeandatza.
|
|
eta gauzak gehiago? egituretan izena pluraleandago, gaztelaniaz bezala, eta ez mugagabean, euskal sintagmek (gauz.a asko eta gauz.a gehiago') eskatzen duten bezala.4 OndorioakEmaitzetatik ondoriozta daiteke ikasle eleaniztun talde
|
hau
aurre ezagutzez baliatzen delamezuak ulertu eta ekoizteko. Hau da, alderdi lexikoak eta sintaktikoak transferitzen dituela aurretikikasitako hizkuntzetatik ikasten ari den hizkuntza berrira.
|
|
Azkenik, eskerrak eman lan
|
hau
aurrera eramaten lagundu duten guztiei eta ikastetxekoirakasle, ikasle eta zuzendariari izandako eskuzabaltasuna eta eskainitako laguntzagatik.
|
|
Jakina eskerrik beroena elkarrizketatu guztientzat da, euren laguntzarik gabe ezin izango nuen eta ezin izangonuke ikerketa
|
hau
aurrera eraman.
|
|
Egileek WDiamant Herramientas i eskertu nahi diote lan
|
hau
aurrera eramateko eskaini duenfinantza sostengua.
|
|
Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerkuntzaren sailari, Euskal Herriko Unibertsitateari (UPV/EHU) (IT756) eta Espainiako Ekonomia eta Lehiakortasunaren Ministerioari (FIS2013 48286c2 P eta FIS2016 P) eskertu nahi diegu lan
|
hau
aurrera eraman ahal izateko eman dizkiguten baliabide ekonomikoengatik. Baliabide konpuntazionalak Donostia International Physics Center k (DIPC) eman dizkigu.
|
|
Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerkuntza Sailari, Euskal Herriko Unibertsitateari (UPV/EHU) (IT756) eta MINECO ri (FIS2013 c2 P eta FIS2016 P) eskertu nahi diegulan
|
hau
aurrera eraman ahal izateko eman dizkiguten baliabide ekonomikoengatik. Baliabide konputazionalak Donostia International Physics Center ek (DIPC) eman dizkigu.
|
|
Eskerrak eman dizkiet lan
|
hau
aurrera ateratzen lagundu didaten guztiei. Batez ere, EuskalHerriko Unibertsitateko (EHU) Daniel von Schiller eta Arturo Elosegiri; baina, baita Ibon Aristieta Maite Arroitari ere Apirileko laginketetan euren onena ematearren.
|
|
Egileek Eusko Jaurlaritza (IT618) eta Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU (UFI11/ 56) eskertu nahi dituzte lan
|
hau
aurrera eramateko jasotako diru-laguntzagatik.
|
|
Lan honetan parte hartu duten ikertzaileek eskerrak eman nahi dizkiete Europako Batzordeari (Graphene Flagship proiektua), Espainiako Ekonomia eta Lehiakortasun Ministerioari, EskualdeGarapeneko Europako Funtsari (MAT2015 C2 R proiektua) eta Eusko Jaurlaritzari (Elkartek 2015 proiektua) lan
|
hau
aurrera ateratzeko jasotako finantzaketagatik. M. Arnaiz ekeskerrak eman nahi dizkio Espainiako Hezkuntza, Kultura eta Kiroleko Ministerioari beredoktoretza aurreko FPU bekagatik.
|
2019
|
|
Lehenik eta behin eskerrak eman nahi nizkioke EHUko HEFA fakultateko dekano jaunari.Hari esker ez balitz ez bait litzateke posible izango ikerketa
|
hau
aurrera eramatea. Berari eskerizan nuen programan parte hartutako irakasleenganako sarbidea eta horri esker egin ahal izannuen lehen harremana ikerketako informatzaileak izan diren irakasleekin.
|
|
DOCENTIAZ programak EHUko HEFA fakultateko irakaslegoaren irakaslanean duen eraginaaztertzeko burutu da ikerketa kualitatibo hau. Ebaluazio orok hobekuntzarako balio duela ulertuta, baieta EHUren plan estrategikoak bikaintasuna helburu duela ikusirik, testuinguru ezin hobea da HEFAfakultatea ikerketa
|
hau
aurrera eramateko, hezkuntzaren zientziez arduratzen den fakultatea baita.Honenbestez, kasu azterketa baten bidez eraman da aurrera ikerketa. Ondoriotzat, programa honekirakaskuntza praktikari buruzko hausnarketa bultzatzen badu ere, metodologiari dagokioneanaldaketak behar dituela ezagutu ahal izan da.
|
|
Beraz, Yinek (1989) dioena jarraituz, ikerketa
|
hau
aurrera eramaten hasi aurretik eta datubilketarekin hasi aurretik, gaiaren inguruko literaturaren analisi sakona egin zen; gaiareninguruan galdetu zitzaien EHUko Pedagogia graduko hainbat irakasleri eta ikerketak helburutzatizango zuena zehaztu zen. Hots, horren guztiaren inguruan eraiki baita lan guztia, baita datubilketa ere.
|
|
Lan
|
hau
aurrera eramateko metodologia gisa in vivo mikrodialisi teknika erabili zen: esna eta askedauden arratoien garunean egindako in vivo teknika, hain zuzen ere.
|
|
Eskerrak eman nahi dizkiet IDAEA CSIC eko Francesc Gallart, Pilar Llorens eta JeromeLatron i lan
|
hau
aurrera ateratzen lagundu izanagatik. Eskerrak eman nahi dizkiet ere, IDAEACSIC eko Gainazaleko Hidrologia eta Higadura taldeko gainontzeko ikerlariei, ikasketaprozesua errazteagatik.
|
|
Lan honetako partaideek eskerrak eman nahi dizkiete Europar Batasunari (Horizon 2020programa barruan, Monolithic batteries for spaceship applications (687561) proiektua) etaEusko Jaurlaritzari (Elkartek 2017) lan
|
hau
aurrera eramateko beharrezko dirulaguntzagatik.
|