Emaitzak: 7
2000 | ||
Adibidez, nondik jaio zen Tractatus a (hau, da zientzia eta logikatik) eta nora joan zen (hau da, etika eta estetikara, hots, mistikara). Vienako kulturarekin batera ulertzen da Tractatus aren helburu hori, eta zergatik | hasi behar zuen mundua (eta bere hizkuntza razionala) aztertzen, geroago subjektu transzendental batean bukatzeko, etikaren bila. Hor datza Wittgensteinen originaltasuna. | |
2001 | ||
Matematikan, ordea, a priori eraikitzen dira. Matematikan definizioekin | hasi behar dugu (Euklides), baina Filosofian gehienez ere (ad melius esse) amaieran lortuko ditugu. Zerbaiten definizioa lortzea ederra da, baina oso zaila. | |
Eta askatasunaz hornituta ateratzen dela jadanik, egia eta gezurra, ibilaldian bide zuzena eta okerra bereizteko ikusi eta ebatsi ahalmenez ateratzen dela. ‘Izaki pentsalari’ lez jarduteko, ‘izaki maitale’ lez | hasi behar duela, nahi eta nahi ez. Eta jardun eta amaitu izaki maitari lez. | |
2006 | ||
Kantari | hasi behar zuen aedoak formula eta gai errekurrenteak izango zituen eskura —etorriko zitzaizkion etorriarekin ahora— Kantuaren edukia osatzeko, tradiziozko makina bat gertakari ezagutuko zuen aedoak, bere kabuz antolatuko eta nahastuko zituenak, hain zuzen. Eszena bat aurkeztu behar zuenean, esaterako, bere errepertorioaren barruan izango zuen non aukeratu, beste eszena arketipiko askoren artean. | |
2007 | ||
Horrekin egiten du topo gizakiak jaiotzerakoan eta, Konig ek dioen bezala, hemen kokatzen da hezkuntza prozesuaren abiapuntua: " Gizakiak kultura jakin bat ikastetik | hasi behar du, kultura bat non berak beranduago heldu bezala jokatu duen" 49 Gizakiaren pertsonalizazioa —gizabanakoaren nortasunaren osaketa eta garapena—, egiaz, historikoki gizatalde batek sortutako bizikidetza forma jakin batzuen baitan burutu eta gauzatu beharreko prozesua da50. " Haurra", Habermasen hitzetan," pertsona bihurtzen da, bai, baina bakarrik hark bere burua dagokion bizitza sozialaren munduan kokatzen ikasten duen heinean" 51 Hezkuntzaren baitan, beraz, elementu sozialak eta kulturalak ez dira aukerazkoak baizik eta ezinbestekoak, eta, horregatik, pedagogiak asko du ikasteko gizarte zientzietatik eta antropologia kulturaletik. | |
2008 | ||
Berak zioenez, filosofiaren hasiera jakintzaren teoria da. Ezin da absolututik hasi, bi horiek zioten bezala, absolutura ailegatu egin behar da; gugandik gertu dagoen jakintzatik (kontzientzia" naturaletik", hain zuzen) | hasi behar dugu, hau da, absolututik urrutien dagoen jakintzatik; horregatik," propedeutika" bat behar da. | |
2012 | ||
" Egungo benetako edozein filosofiak Althusserrek zehaztu zuen abiapuntutik | hasi behar du" (Badiou 1998, 72). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hasi | 7 (0,05) |
Lehen forma
hasi | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
hasi behar | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hasi behar ukan | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |