2007
|
|
Dena dela eta 5 kale neurketa honen emaitzen nondik norakoak aztertzen
|
hasi
baino lehen metodologia eta egiteko moduen inguruan kezka adierazi nahiko nuke ez ditugulako azken kale neurketaren emaitzak pasatu eskualdeka, euskararen lurralde honetan beti nahi izaten dugu hemengo eta hango errealitateekin alderatu geure burua eta oraingo honetan makina bat eskualde txikitako biztanleok ez dugu aukerarik izan geure mintza joerak aztertuak izan daitezen, gerorako utzi da lana...
|
2009
|
|
Ikerlanaren metodologia kualitatiboa da. Ikasle bakoitzak nahi bezala idatzi zuen bere kontakizuna, baina idazten
|
hasi
baino lehen zenbait alderdi lehenesteko eskatu zitzaien: motibazioa, jarrerak, interesak, hizkuntzen balioak, garatutako pedagogia eta norberaren bizipenarekin lotutako beste batzuk.
|
2010
|
|
Aurkezpen hau
|
hasi
baino lehen Ipar Euskal Herriak unibertsitate propriorik ez duela azpimarratu behar da. Baionako campusean kokatzen den Diziplina anitzeko Fakultatea Paueko eta Aturri Herrialdeetako Unibertsitateko (Université de Pau et des Pays de l’Adour, UPPA) adar bat da, halaber campus hortan den Teknologiako Unibertsitate Institutua.
|
|
Bi mota horietako nazioartekotzea gauzatu ahal izateko, ingeles maila jakin bat izan behar da 2 urtearen amaierarako, eta unibertsitateak B2 mailan ezarri du muga hori Europako Erreferentzia Esparru Bateratuaren (CEFR) arabera (ikus Europako Kontseilua, 2001). Unibertsitateak aukerako azterketa bat ezarri du bigarren urtearen amaierarako, ikasle guztiek nahitaez egin behar dutena ICL irakasgaiak
|
hasi
baino lehen.
|
|
Txikitan, lehenengo 2 urtetan gutxi gorabehera, etxean ez nuen euskararekin harreman askorik izan, nire gurasoek ez baitzekiten euskaraz. Hala ere, nire amatxik noizpeinka hitz batzuk euskaraz botatzen zizkidan (berak euskaraz dakielakoz), nahiz eta normalean gazteleraz solastu(...) eskolara joaten
|
hasi
baino lehen(...) urte bat pasatu nuen haurtzaindegian eta hor, nire ikaskideekin batera, hasi nintzen euskaraz solasten. Ordutik, ikastolan ikasitako euskararekin, eskolan nahiz eskolatik kanpo egiten dut euskaraz:
|
2013
|
|
Hausnarketekin
|
hasi
baino lehen esan beharrean nago pozik irakurri dudala Iñakiren Txostena, euskarak duen Framing Berri baten premia asetzeko proposamena izeneko hau, besteak beste: 1) lana bera berezia delako, aberatsa eta trinkoa, eta adierazten duen proposamen berria eztabaidarako bultzatzen gaituelako, 2) berriro ere BAT aldizkariak proposatzen digulako oinarrizko lan baten inguruan zenbaitzuk hausnarketak egin eta iritziak emateko.
|
2014
|
|
Ikerketarekin
|
hasi
baino lehen aurrez gai honetaz egindakoaz dokumentatzen jardun dugu. Honela, lehenik eta behin gai honi buruz zer dagoen egina jakin ahal izan dugu.
|
2018
|
|
Lehenengo neurketa esperientzia
|
hasi
baino lehen Bigarren neurketa esperientzia bukatzean hirugarrena, esperientzia bukatu eta handik hiru hilera.
|
|
Hizkuntza erabileraren hiru neurketa egin ditugu esperientzia bakoitzean partaideen datu aitortuetan oinarrituta. Lehenengo neurketa esperientzia
|
hasi
baino lehen egin dugu (datu hau normalean egitasmoa onartzeko bileran bertan jaso da, behin taldeak esperientzia abiatzea erabaki ondoren). Bigarren neurketa esperientzia bukatzean egin dugu (ondorengo astean).
|
2021
|
|
Ikasleak egitasmoa gauzatzerakoan bizi izan dituen emozioei buruzko hausnarketa egiten du eta haien arabera baloratzen du jarduera bakoitza hainbat fasetan. Lehenik,
|
hasi
baino lehen nola sentitzen den adierazten du; ondoren, jarduera burutu eta gero, bere baitan biltzen diren emozioak adierazten ditu. Egitasmoak, beraz, ikaslearengan eragiten duen emozio hori momentu oro adierazteko aukera ematen du.
|
2023
|
|
Ezertan
|
hasi
baino lehen beharrezkoa da hizkuntza eskubideak eta zuzenbidea elkar gurutzatzen direnean sortzen diren formula posibleei erreparatzea, horiek izango baitira lurralde horretako hizkuntza politika baldintzatuko duten arau sistemak. Asko dira zuzenbidea hizkuntzarekin erlazionatzera daramatzaten arloak (Fernandez, 1999: 13).
|
|
Haurren programazioaz gain, helduen euskalduntzera bideratutako zenbait saio ere sortu dira EITBn bere historian zehar, helburu didaktikoarekin. Bereziki horretarako sortutako saioak emititzen
|
hasi
baino lehen ere saiakera bat edo beste egin zen ETBren saioak euskaltegietan erabiltzeko, eta saio didaktikoen beharra azpimarratu zen (Iturburu 1984).
|
|
Bigarren eguneko mikro irekia izan zen, ezbairik gabe, aztarna handiena utzi zuena. Saioa
|
hasi
baino lehen HIGAko partaideei galdetu zitzaien oholtza gainean zerbait antzeztu, errezitatu edo kantatu nahi al zuten, eta azkenerako 22 txanda antolatu genituen: poesia errezitatzen, a capella kantatzen, dantzak erakusten, ipuin bat kontatzen, bertso emanaldi bat...
|