2003
|
|
Ardiak zenbatzen lorik
|
hartzen
ez baduzu... (Batueraz).
|
2004
|
|
Guk ezin dugu pentsamendu unibertsaleko metodo eta sistemak moda legez asumitzen dituen kritika mota proposatu, gure errealitate estuaren baldintza objektiboak aintzat
|
hartzen
ez dituelako. Gure hizkuntza minorizaturik dagoelarik, herri independentziarik ez dugularik, ezin dugu etnozentrismoan errefuxiatu, baina kritika unibertsitarioaren epigono papera hartu ere ez.
|
|
Kanten etikaren formalismoa oso kritikatua izan da hasiera hasieratik. Bihotzik gabeko etika abstraktu eta tristea omen da, objektu edo helburu konkreturik gabekoa eta joerak eta sentimenduak kontuan
|
hartzen
ez dituena; errealitatea erabat gaitzetsiz betebeharra betetzea eskatzen omen duen etika. Hau gaur egun oraindik ere estatu prusiarraren alde ilunenekin harremanean jartzen da, Kantek haren bermea eman nahi izan balu bezala.
|
|
Garrantzitsuena, zalantzarik gabe, komertziala da, ez bakarrik telebista gehienek diru iturri hori dutelako finantzabide nagusi modura, 4 grafikoan erakusten den bezala, baizik eta horiek direlako, hain zuzen ere, aurrekontu handienak maneiatzen dituztenak. Berriro ere Nafarroako kable bidezko telebistek errealitatearen irudi okerra ematera eraman gaitzakete, aintzat
|
hartzen
ez badugu haiek aurrekontu oso txikiak dituztela. Alde honetatik, okertzeko beldur handirik gabe esan daiteke finantzaketa publikoa ez dela telebista lokalen diru iturrien %15era ere heltzen.
|
2005
|
|
Horregatik, eta politikoki idazleak famatzea ondo ikusia dagoen arren gizarteak oso serio
|
hartzen
ez duelako, euskal idazleak kariño asko behar du; esaiozue horietako bati bere liburua asko gustatu zaizuela, eta haren bihotza eskuratua izango duzue bizitza guztirako. Horregatik, telebistak, kirolak eta turismo masifikatuak ez diotela gure adimenari borroka irabazi frogatzeko, euskal idazleak irakurle asko behar ditu.
|
2007
|
|
euskarak zer izan behar duen gure gizartean. Hainbatez, politika guztien gainetik —eta azpitik, jakina— gizarte baliotzat
|
hartzen
ez badugu, alfer alferrik ibiliko gara, batetik bestera, gorabeheratsu eta norabiderik gabe.
|
2008
|
|
Ikaskuntza hori gainera luzea izango da beste espezietan gertatzen denarekin konparatuz. Jaioberritan gure garuna beste edozein baino heldugabeagoa da; gizakumea kume guztietatik menpekotasun handienekoa da, guztiz ezgauza bizirauteko heldu batek bere ardura
|
hartzen
ez badu. Hasierako eragozpen hori, ordea, abantaila bihurtzen da, garuna urte askotan irekita egongo baita heziketaren eraginera; eta, horrela, mintzaira medio, belaunaldi batek hurrengoari aurreko guztiek bildutako esperientzien ikaskuntza transmititu ahal izango dio.
|
2009
|
|
Izan ere mota horretako gertaera soziolinguistikoak ezagutuz lortuko da plangintza egoki bat egitea. Aurreiritziek eta nahi hutsek, errealitatea kontuan
|
hartzen
ez dituztenak, gutxitan ahalbidetzen baitute plangintza egokiak sortzea. Iker dezagun eta gogoetak egiten jarrai dezagun beraz.
|
2012
|
|
Azkenik, finantzaeta ekonomia krisiaren aldetik, egungo gobernuak bultzatzen ari diren murrizketek, batez ere, emakumeak jotzen dituzte. Estatuak bere gain
|
hartzen
ez duen zaintza lana emakumeen ardura bilakatzen da, euren lana bikoiztuz. Gainera, etxetik kanpoko lanpostuetan emakumeek baldintza ezberdinei eta lan jokabide sexistei aurre egin behar diete.
|
2015
|
|
Politika nazionalera etorriz: euskal Estatua, independentzia, eskubidea da, azpimarratzen du beti, eta eskubidea obligazio bezala hartu behar dela, erremarkatzen du, botereak ukatzen edo aintzat
|
hartzen
ez badu batez ere (408, 517).
|
|
Hori barneratu ezean zaila izanen zaigu arazoaren muinera iristea. Euskarak ez badu aitzina egiten, eskolan egin lana gizartean luzatzen ez bada gizartean transbertsaltasunik ez daukalako da, eta ondorioz goitasun sozialik
|
hartzen
ez duelako: eskolaz kanpoko jardun guztiek osatzen dute gazteen gizartea, eta eskolaren munduak baino indar handiagoa dauka gizarte horretan eskolaz atekoak, familiaren jarrera linguistiko leialak baino familiaz ateko giroak indar handiagoa daukan era berean.
|
2016
|
|
Ez dugu gainerako herritarrekin dugun harremanarekiko berezia den harremana kultur sortzaileekin. Horrek ez du esan nahi sortzaileekin harremanik ez dugunik edo Astran sortzaileek parte
|
hartzen
ez dutenik, baizik eta ez dugula herritarren eta sortzaileen arteko bereizketarik egiten. Astran sorkuntza dago eta herrian sorkuntza lanetan dauden pertsonekin harremana du proiektuak, jakina:
|
2020
|
|
61). Horrenbestez, aberetxo gorpuzdun horren tasun eta keria horiek aintzat
|
hartzen
ez dituen ikuskera edo proiektu oro hankamotza izango da.
|
|
Alfer alferrik izango dira Gobernuaren asmo onak edo kontseilari batzuen borondate eta delibero pertsonalak. [...] Euskal politikak, Gobernuaren eta oposizioaren eta Alderdi guztien artean ezezik, elizaren, udaletxeen, auzo elkarteen, informazio bideen eta hemen gabiltzan guzti guztion jarduera guztiez osatzen den euskal politikak, euskararen arloan orientazio firme bat
|
hartzen
ez badu, berak itoko du euskara, pertsegizioak baino gehiago. (Azurmendi 1980)
|
|
61). Horrenbestez, aberetxo gorpuzdun horren tasun eta keria horiek aintzat
|
hartzen
ez dituen ikuskera edo proiektu oro hankamotza izango da.
|
|
Alfer alferrik izango dira Gobernuaren asmo onak edo kontseilari batzuen borondate eta delibero pertsonalak. [...] Euskal politikak, Gobernuaren eta oposizioaren eta Alderdi guztien artean ezezik, elizaren, udaletxeen, auzo elkarteen, informazio bideen eta hemen gabiltzan guzti guztion jarduera guztiez osatzen den euskal politikak, euskararen arloan orientazio firme bat
|
hartzen
ez badu, berak itoko du euskara, pertsegizioak baino gehiago. (Azurmendi 1980)
|
2022
|
|
Dena den, oraindik ere, historiaren bertsio hegemonikoa eta ofiziala Frantziak eta Espainiak idatzitakoak eta kontatutakoak izaten jarraitzen du. Eta ez hori bakarrik, beti daude historia euskal nazio ikuspegitik lantzen duten historialarien lanak seriotzat
|
hartzen
ez dituztenak (haienak bide dira lan ideologizatuak, ez espainolenak eta frantsesenak...).
|
2023
|
|
Hirugarren sarrera horretako adibideetan ere Mendebaldeko kulturaren zenbait logika indartzen dira, kultura harremanetan Mendebaldearen eta Ekialdearen arteko etengabeko zubiak kontuan
|
hartzen
ez dituena, eta logika bitar hori indartzen duena. Mendebaldeko halako logika kultural bitarrek (kultura jasoa vs herri kultura, idatzizko jarduna vs ahozko jarduna, modernitatea vs tradizioa, Mendebaldea vs Ekialdea...) kultura hierarkia eta kultura aurreiritzi zenbait eraikitzen dituzte, euskal kulturaren logiketara eta jardunbideetara hurbiltzeko eragozpenak sor ditzaketenak, kultura hegemonikoak vs kultura gutxituak logika hierarkikoan kokatzen dutelako kultura imajinarioa, eta, halaber, hierarkia eta sailkapen horiek euskal kulturaren logika zenbait ikusezin eta ulergaitz egiten dituztelako (Luku 2009).
|
|
...Hezkuntza Lege berriak euskal kultura definitzean agertzen duen anbiguotasun hori, hain zuzen ere, orain arte euskal kulturaren inguruko bestelako hitzarmen sozialak errotu direlako hezkuntza guneetan; beraz, euskarazko irakaskuntzaren testuinguruan ere hitzarmen sozial berriak ari dira zabaltzen, euskarazko kulturgintzaren kaltetan, kultura gutxituaren zein kultura komunitatearen markoak kontuan
|
hartzen
ez dituena. Gogoan izan behar da mugimendu eta anbiguotasun joko horren bitartez Eusko Jaurlaritzak duela hamarkada luze hainbat eragileren artean adosturiko hitzarmen sozial bat arrakalatzen ari dela.
|