Emaitzak: 7
2010 | ||
Erroman bezala, autoritarismo politikoa haziz doa, eta murrizten ari da herritartasunaren alderdi zibilaren osagaiak: eskubideak eta parte | hartzeko moduak. Parlamentarismoak berezkoa du partaidetzaren (demokraziaren) simulakroa, baina simulakro berorregatik eta gizartearen konplexutasunaren ondorioz, zenbait eskubide eta partaidetza eremu onartu behar izan du, aldarrikatutako balore batzuen frogagarri. | |
2011 | ||
Maila horretan, eragileen parte | hartzeko moduetan sakondu nahi da; prozesu horietan aritzeko gaitasun aldakorra, egitura testuinguruarekin duen harremana eta tramitazioaren eta plangintzen garapenaren hasieratik behin betiko onarpena ematen zaien arte izaten diren lurralde arloko ondorioak (aldaketa sozio espazialak hain zuzen ere). Analisiaren muina hauxe da: | |
2014 | ||
Kontratuaren xedean Herri Administrazioak erosi edo kontratatu behar duena zehazten da, hau da, balizko lizitatzaileei administrazioaren beharra adierazten die eta eskaintza egin edo ez erabakitzen laguntzen die. Beraz, kontratazio prozesuan alderdi sozial edo ekologikoa kontuan | hartzeko modurik azkarren eta gardenena kontratuaren xedean bertan adieraztea da. | |
Erakunde publikoen garapenerako lankidetza politika publikotzat | hartzeko modua etengabe ari da aldatzen aspalditik. Edonola ere, Garapenerako Lankidetza Deszentralizatuaren onuren inguruko adostasuna nahiko erabatekoa izatea lortua genuen unean, funts publikoen jaitsiera bortitza gertatu da administrazio maila guztietan; hain jaitsiera bortitza, ezen zenbait autorek lankidetza modu hau desager daitekeen irudipena duten. | |
2020 | ||
Garagarzak, Alonsok eta Aguirregoitiak (2020), bestetik, hezkuntza mugimendu honen ezaugarri orokor hauek aipatzen dituzte: (a) eraldaketaren alde esku | hartzeko modu berriak, (b) askatasunean heztea eta aukera askatasuna, (c) hezkuntza holistikoa, (d) leku aniztasuna, (e) langile profesionalak laguntzailetzat jardutea, (f) talde heterogeneoak, (g) ikaskuntza gune ez masifikatuak, (h) ezegonkortasun legala eta ekonomikoa eta (i) autogestioa eta partaidetza. | |
2021 | ||
Errealitate horretan, espazio lokal horrek ikuspegi berriak behar ditu herritar parte hartzaileen balio zein parte | hartzeko modu berriei eta haien beharrei erantzuteko. Horrela, modu zaharrak ordezkatzen ari dira (Guillen, Saenz, Badii & Castillo, 2009). | |
Ekonomia solidarioaren logikan, aldiz, elkarlanean oinarritutako eta irabaziasmorik gabeko enplegu autonomo, autokudeatu eta burujabea sortzen da. Lana, baliabide zentrala bihurtzen da, pertsonen bizi kalitatearen oinarrizko elementutzat hartzeaz gain, komunitatean parte | hartzeko modutzat ere hartzen delako. Izan ere, gizartearen benetako beharrak asetzen dituzten ondasun eta zerbitzuak ekoiztean, langileen gaitasun sortzaileak garatzeaz gain, lanaren baliagarritasun soziala agerian geratzen da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hartu | 7 (0,05) |
Lehen forma
hartzeko | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Uztaro | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
hartu modu | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hartu modu berri | 2 (0,01) |
hartu modu azkar | 1 (0,01) |
hartu modu ere | 1 (0,01) |
hartu modu etengabe | 1 (0,01) |
hartu modu sakondu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |