2008
|
|
Mosaiko erako azpieredua entzuleriaren zenbatekoaren araberako eduki eta saio ezberdinen multzo bat da eta irrati orokor klasikoaren oinarriak hobeto islatzen dituen antolamendua da. Eguneroko eta asteroko programazioa, informazioa, entretenimendua eta parte
|
hartzea
bultzatzen dituzten genero ezberdinetako iraupen luzeko saioek osatzen dute.
|
2011
|
|
Hala, gure solaskideen arabera, jabetzea, enpoderatzea, emakumeen osatzerako eta ondoren bizitza publikoan haien parte
|
hartzea
bultzatzeko tresna gisa sustatu litzateke. Jabetze hori maila guztietan eman litzateke:
|
2012
|
|
eta «Misión Mercal» elikaduraren arloan, gizarte politikaren eredu berriaren ikur nagusi bihurtzen saiatu zen gobernua. Programahoriek«jauzikualitatiboaerakutsizutengizarte politikaridagokionez», estaldura unibertsala, dohaintasuna, gizarte eskubidearen kontzeptuaren berreskurapena eta herritarren parte
|
hartzea
bultzatu nahi baitzuten, zenbait adituk aitortzen duten bezala (Yañez, 2007; Parker, 2007; Casanova, 2007) 4.
|
|
Ekonomian, Estatuaren papera berreskuratzea eta eredu neoliberala gainditzeko saiakera azpimarratzekoak dira. Esparru politikoan, herritarren parte
|
hartzea
bultzatzeko neurriak gailentzen dira («Kontseilu komunalak», Planifikazio batzordeak eta abar). Nazioarteko arloan, OPEP berrindartzea, multilateralismoa defendatzea eta integrazio latinoamerikarra (ALBA, Petrocaribe, Unasur?) bultzatzea dira gehien aipatzen diren aldaketak.
|
|
Muller en ustez (2001: 81), prozesu konstituziogileak «milaka pertsonaren aktibazioa eta parte
|
hartzea
bultzatu zuen» eta ondorioz Exekutiboaren sinesgarritasuna sendotu zen.
|
|
Bidenabar, euskara planetan, parte
|
hartzea
bultzatzen da, inor baztertu gabe, jendea erakarriz, indarrak metatuz. Euskara planetan, euskal hiztunak zein euskaldun ez direnak ere kontuan hartzen dira, haien iritziak eta ekarpenak aintzat hartuz, eta jarrera motela edo epela dutenekin batera euskararen mundura erakarri, aktibatu eta seduzitzea ezinbestekoak izanik.
|
2013
|
|
Galderak egitearen estrategiak parte
|
hartzea
bultzatzen du, eta horrekin batera, irakasleak jarrera espazialaren kontzientzia hartzen duenean, hots, ikasleekiko hurbiltasun fisikoa zaintzean, ahots tonu lasai eta atsegina izatean eta ikasleen arteko lan antolakuntza kontuan hartzean, ikasgelako giroa lasaitu egiten da eta orobat, hitz egiteko aukera zabaltzen da. Hitz egiteko aukera zabaltzean, ahozko hizkuntzaren lanketa gertatzen da, zeinak ikasleen prozesu kognitiboan era aktibo batean eragiten duen eta, ondorioz, edukietan eragiten duen.
|
2017
|
|
Aisialdia kontzeptuarekin lotuta animazio soziokulturala dago. Ander Egg en ustez (1988), animazio soziokulturala parte hartzean oinarritutako gizarte teknologia da; haren xedea bizitzaren ongizate esparru ezberdinetan eragitea da, jendearen parte
|
hartzea
bultzatuz, beren testuinguru soziokulturalaren garapena bultzatzeko gai izan daitezen. Bestalde, Barrado k (1982), azaltzen du animazio soziokulturala gizartearen jokaera kritikoa, askea eta eraldatzailea dela.
|
|
Aisialdi hezitzailea, izenak dioen bezala, gehienbat aisialdian zentratzen den terminoa da. Animazio soziokulturala, ordea, gizartearen parte
|
hartzea
bultzatzeko nahian kokatzen da.
|
|
Barneratzaileak edo baztertzaileak, parte hartzaileak edo inposatzaileak diren egiturak izaten dira (Fantova, 2004). Horregatik eta erakunde baztertzaileak ez sortzeko, beharrezkoa da guztion parte
|
hartzea
bultzatzea, desberdintasunak onartuz eta sustatuz.
|
2018
|
|
Kontuan hartu beharreko beste elementu bat parte
|
hartzea
bultzatzearen garrantzian oinarritzen da. Bermeoko udalerrian ikusi izan dugun legez, lokaletako gazteen eta komunitateko gainontzeko agenteen artean dagoen parte hartzea eskasa izan da.
|
2020
|
|
Beste aldetik, errepresio sistema frankistak gizarte zibilaren parte
|
hartzea
bultzatu egin zuen (Cenarro, 2002). Hau hasierako uneetatik aurrera nabarmena izan zen, 1936ko lehen uneetan herriz herriko exekuzio estrajudizialetan agente lokalen rola oso garrantzitsua izan zenean.
|
2022
|
|
ETE etan zuzendaritza taldeen eta langileen arteko harremanak estuagoak izaten dira, tamaina eta egitura direla eta. Gainera, erabakiak hartzean parte
|
hartzea
bultzatzen duen lidergoak erabaki horietan berrikuntza errazten duela ikusi da (Urbano et al., 2011). Baina, zuzendaritza taldearen eta langileen artean berrikuntzari buruzko informazio fluxurik ez dagoenean, berrikuntzaren esanahia ezberdina izan daiteke eta, horrek eraginda, langileak nekez inplika daitezke berrikuntza politiketan, ez baitute ulertzen ez bere garrantzia, ez nolatan egin
|