Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Mosaiko erako azpieredua entzuleriaren zenbatekoaren araberako eduki eta saio ezberdinen multzo bat da eta irrati orokor klasikoaren oinarriak hobeto islatzen dituen antolamendua da. Eguneroko eta asteroko programazioa, informazioa, entretenimendua eta parte hartzea bultzatzen dituzten genero ezberdinetako iraupen luzeko saioek osatzen dute.
2011
‎Hala, gure solaskideen arabera, jabetzea, enpoderatzea, emakumeen osatzerako eta ondoren bizitza publikoan haien parte hartzea bultzatzeko tresna gisa sustatu litzateke. Jabetze hori maila guztietan eman litzateke:
2012
‎eta «Misión Mercal» elikaduraren arloan, gizarte politikaren eredu berriaren ikur nagusi bihurtzen saiatu zen gobernua. Programahoriek«jauzikualitatiboaerakutsizutengizarte politikaridagokionez», estaldura unibertsala, dohaintasuna, gizarte eskubidearen kontzeptuaren berreskurapena eta herritarren parte hartzea bultzatu nahi baitzuten, zenbait adituk aitortzen duten bezala (Yañez, 2007; Parker, 2007; Casanova, 2007) 4.
‎Ekonomian, Estatuaren papera berreskuratzea eta eredu neoliberala gainditzeko saiakera azpimarratzekoak dira. Esparru politikoan, herritarren parte hartzea bultzatzeko neurriak gailentzen dira («Kontseilu komunalak», Planifikazio batzordeak eta abar). Nazioarteko arloan, OPEP berrindartzea, multilateralismoa defendatzea eta integrazio latinoamerikarra (ALBA, Petrocaribe, Unasur?) bultzatzea dira gehien aipatzen diren aldaketak.
‎Muller en ustez (2001: 81), prozesu konstituziogileak «milaka pertsonaren aktibazioa eta parte hartzea bultzatu zuen» eta ondorioz Exekutiboaren sinesgarritasuna sendotu zen.
‎Bidenabar, euskara planetan, parte hartzea bultzatzen da, inor baztertu gabe, jendea erakarriz, indarrak metatuz. Euskara planetan, euskal hiztunak zein euskaldun ez direnak ere kontuan hartzen dira, haien iritziak eta ekarpenak aintzat hartuz, eta jarrera motela edo epela dutenekin batera euskararen mundura erakarri, aktibatu eta seduzitzea ezinbestekoak izanik.
2013
‎Galderak egitearen estrategiak parte hartzea bultzatzen du, eta horrekin batera, irakasleak jarrera espazialaren kontzientzia hartzen duenean, hots, ikasleekiko hurbiltasun fisikoa zaintzean, ahots tonu lasai eta atsegina izatean eta ikasleen arteko lan antolakuntza kontuan hartzean, ikasgelako giroa lasaitu egiten da eta orobat, hitz egiteko aukera zabaltzen da. Hitz egiteko aukera zabaltzean, ahozko hizkuntzaren lanketa gertatzen da, zeinak ikasleen prozesu kognitiboan era aktibo batean eragiten duen eta, ondorioz, edukietan eragiten duen.
2017
‎Aisialdia kontzeptuarekin lotuta animazio soziokulturala dago. Ander Egg en ustez (1988), animazio soziokulturala parte hartzean oinarritutako gizarte teknologia da; haren xedea bizitzaren ongizate esparru ezberdinetan eragitea da, jendearen parte hartzea bultzatuz, beren testuinguru soziokulturalaren garapena bultzatzeko gai izan daitezen. Bestalde, Barrado k (1982), azaltzen du animazio soziokulturala gizartearen jokaera kritikoa, askea eta eraldatzailea dela.
‎Aisialdi hezitzailea, izenak dioen bezala, gehienbat aisialdian zentratzen den terminoa da. Animazio soziokulturala, ordea, gizartearen parte hartzea bultzatzeko nahian kokatzen da.
‎Barneratzaileak edo baztertzaileak, parte hartzaileak edo inposatzaileak diren egiturak izaten dira (Fantova, 2004). Horregatik eta erakunde baztertzaileak ez sortzeko, beharrezkoa da guztion parte hartzea bultzatzea, desberdintasunak onartuz eta sustatuz.
2018
‎Kontuan hartu beharreko beste elementu bat parte hartzea bultzatzearen garrantzian oinarritzen da. Bermeoko udalerrian ikusi izan dugun legez, lokaletako gazteen eta komunitateko gainontzeko agenteen artean dagoen parte hartzea eskasa izan da.
2020
‎Beste aldetik, errepresio sistema frankistak gizarte zibilaren parte hartzea bultzatu egin zuen (Cenarro, 2002). Hau hasierako uneetatik aurrera nabarmena izan zen, 1936ko lehen uneetan herriz herriko exekuzio estrajudizialetan agente lokalen rola oso garrantzitsua izan zenean.
2022
‎ETE etan zuzendaritza taldeen eta langileen arteko harremanak estuagoak izaten dira, tamaina eta egitura direla eta. Gainera, erabakiak hartzean parte hartzea bultzatzen duen lidergoak erabaki horietan berrikuntza errazten duela ikusi da (Urbano et al., 2011). Baina, zuzendaritza taldearen eta langileen artean berrikuntzari buruzko informazio fluxurik ez dagoenean, berrikuntzaren esanahia ezberdina izan daiteke eta, horrek eraginda, langileak nekez inplika daitezke berrikuntza politiketan, ez baitute ulertzen ez bere garrantzia, ez nolatan egin
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia