2008
|
|
Esparru publikoan nahiz pribatuan, gauzak azaldu behar dituenean, eskuan
|
hartu
ohi du gizakiak mintzoa. Ezinbesteko lanabesa du pertsonak hitza.
|
|
Xedapen horiek araudi forma hartzen dute tokiko antolaketa eta funtzionamendua arautzeko xedea dutenean. Bestela, ordenantza forma
|
hartu
ohi dute. Batzuk eta besteak udalbatzak onetsi behar ditu, eta Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitaratu behar dira behin betikoz onetsi ondoren indarrean sartzeko.
|
2011
|
|
Labur bilduz: diglosia sinple arruntaz ari izango gara txosten honetan, hemendik aurrera, bestelako detaile berririk agertzen ez den artean. h eta L, berdin du aldaera izan edo hizkuntza, aparteko kode diskretu, finko, beregaintzat
|
hartu
ohi ditugu sarri, eta hala egin dugu hemen ere, orain arte. Beti ez dira, ordea, gauzak horrela izaten. zenbaitetan bi kodeetariko bat, L normalean, aski kode fluidoa izaten da:
|
|
ahulduta dagoen hiztun elkartearen hizkuntza propioak belaunaldi berrien L1 izaten jarraitzea (sarriago, L1 izaera berreskuratzea) eta, horrezaz gainera, bere osasun egoera hobetzeko hiztun gehiago eta jardun gune berriak irabaztea. gertakari sozial desberdinak dira a), b) eta d) alde batetik, eta c) bestetik. kontestualki ahula den hizkuntzaren ezaugarri posibleak dira a), b) eta d) kasuak; kontestualki indartsua den hizkuntzaren ezaugarri nabarmena (ez esklusiboa, baina bai ohikoena) adierazten du, aldiz, c) kasuak. Lehenengo hiruretan zentratuko gara hortaz, hori baita azterlan honi hurbilenetik heltzen diona. esana daukagu, gainera, language maintenance ren azpimultzotzat
|
hartu
ohi duela hainbatek RLS (tartean kontzeptu bien sortzaileak, Fishman-ek berak). Sinplifikatu egin liteke beraz orain arte esandakoa.
|
2012
|
|
" For this reason, socialization should be viewed in terms of ‘participation’, rather than merely ‘transmission’" (Luykx 2003: 41). hizkuntza sozializazioaren arloan egindako estreinako ikerketek hizkuntzaz jabetzea eta hizkuntzaren bidezko sozializazioa bi prozesu berezitzat
|
hartu
ohi dituen ikuspegia kritikatu zuten, bi gertakarien artean dagoen lotura estua agerian utziz (ochs & Schieffelin 1992). hala eta guztiz ere, sozializazioak ez dakar jokabide eredu finkorik. Ikuspegi honek gizakiak malgutzat eta gizarte eta hizkuntza aldaketara egokitzeko gaitzat hartzen ditu.
|
2013
|
|
Maria Jose Azurmendi – Euskarak duen Framing Berri baten premia asetzeko proposamena Txostenari buruz hausnarketak eginak, batez ere 1970 hamarkadatik orain arte, mota ezberdinekoak, banakoak eta taldekoak, instituzio publikoenak eta erakunde sozialenak..., asko erakutsi digutenak: liburuak, artikuluak, kongresuetan komunikazioak, jardunaldietan lanak...; gainera, hauek gehienetan kontuan
|
hartu
ohi dute nazioarteko adituek eta hizkuntza ezberdinetan esaten zutena, baliagarria zitzaigulakoan gurenerako ere, adibidez orain katalana hizkuntzarekin gertatzen zaigun bezala. Ibilbide honetan, 1970an garai berri bat irekitzen da, Euskaltzaindiak eskatuz+ Caja Laboral erakundeak ordainduz+ SIADEKO ikerketa taldeak zenbait adituen bitartez bideratuz, hiru liburu aurkeztu ziren:
|
2014
|
|
" Prozesu horretan bi erreferente nagusi
|
hartu
ohi dituzte gaztetxoek: helduen mundua, alde batetik, eta, gazte kulturak, bestetik.
|
2018
|
|
Sozializazio prozesuaren bidez bi subjektu mota sortzen dira (neskak eta mutilak) eta eredu horren arabera emakumezkoek atxikimendu handiagoa erakusten dute hezkuntza eta arauekiko, eta horretarako sozializatuak dira, sistema indartzeko; gizonezkoak, aldiz, arauen kontra joan ohi dira, eta apurtzailea izatea beraien identitatea sortzeko edo garatzeko. hor hainbat datu interesgarri agertzen dira. Aldiro aldi oro egiten diren neurketetan Lehen Hezkuntzako 4 mailako ikasleek (9 urte) eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2 mailako ikasleek (12 urte) parte
|
hartu
ohi dute. Emaitzetan erreparatuta, ikusiko dugu bi kasuetan euskarazko hizkuntza komunikazioarekin lotutako konpetentzietan alde nabarmenak daudela neska eta mutilen artean.
|
2022
|
|
Edozein kasutan, Euskal Herriko enpresa ugarik
|
hartu
ohi dituzte inguruneko komunitatearekiko edo ingurumenarekiko konpromisoak. Horretarako beren ohiko jardunean prozedurak eta eginkizunak eraldatu, inguruko gizarte erakundeek bultzatzen dituzten ekimen sozialei babesa eskaini edo kirol eta kultura jarduerak ekonomikoki babesten dituzte.
|