2010
|
|
73 Salbuespen bakarra adingabeen kasua da. Urratzailea edo biktima adingabea bada eta bitartekaritzan parte
|
hartu
nahi badu, beti abokatu baten aholku eta gidaritzapean egingo du. Horrela galdatzen du aspalditik 1945eko otsailaren 2ko 45 ordenantzak (4 art.).
|
2012
|
|
Azkenik, 1976ko uztailean eraturiko kabineteak libertate publikoak onartzeari uko eginik ere, gizarte sektore zabalak libertate horietan praktikan aritzeak ondokoa egitera hartaratu zuen Suárez: hauteskundeetan parte
|
hartu
nahi zuen alderdi politiko orori aurkezten uztera, alderdi batzuek izena aldaturik joan behar izan bazuten ere?, eta preso politiko gehienak askatzera.
|
|
Ikerketa aurrera eraman ahal izateko, lehenik eta behin, euskararen erabilera areagotzeko plana abian zuten zazpi enpresetako langileei galdetu zitzaien proba batean parte
|
hartu
nahi zuten. Oniritzia jaso ondoren, banakako elkarrizketen bitartez euskararekiko jarrera eta erabilera neurtu zen, horixe izan zen langile bakoitzaren hasierako abiapuntua edo momentu hartako jarrera eta erabilerari zegozkien puntuazioak, jarreraren eta erabileraren abiapuntua edo lehenengo neurketa; lehenengo neurketa egin ostean ikerketan parte hartu zuten taldeei tratamendu bana esleitu zitzaien.
|
2013
|
|
Zahartzaroa eta mendekotasun aldia luzatzeak zaintza premia handia dakar berekin, eta, horrez gain, pertsona hausnartzaileenak biziak baldintza zailetan izan dezakeen kalitate eta zentzuaz pentsatzen hasten dira. Areago, pertsona hausnartzaileenek beren bizitzako aldi hori kudeatzearen ardura beren gain
|
hartu
nahi dute.
|
|
James Rachels ek esana da (1986) bere heriotzaren inguruko erabakiak
|
hartu
nahi dituen gero eta pertsona gehiago dagoela. Orain hogeita bost urtetik gora eginiko aipamen horrek balio du egungo euskal gizarterako, gero eta gehiago baitira, beren biziaz hausnartzean, beren heriotzaz ere zeresan handia daukatela uste duten pertsonak; beren nahia da, horrenbestez, hiltzeko prozesu propioaren parte izatea.
|
|
Prozesu hori argitzeko, Vygotskyk seinalatzeko keinuaren garapena azaldu zuen. Hasieran, keinu hori haurraren helmenetik at dagoen objektu bat eskuratzeko saiakera okerra da; objektura iritsi nahian, haurrari eskuak airean zintzilik gelditzen zaizkio eta hatzak mugitzen ditu, zerbait
|
hartu
nahi balu bezala. Hasierako une horretan, seinalatzeko keinua haurrak egiten dituen mugimenduei dagokie.
|
2014
|
|
Azken batean, laburki esate aldera, argi dagoena zera da, kirola serio
|
hartu
nahi badugu, hau da, jokoan dagoenaren inguruan kontziente izan nahi badugu, errealitate horrekiko erabilgarria izango den informazioa eskuratu dugula.
|
2016
|
|
Era berean, kanpokoekiko hartu emanen hausteaz hitz egiterakoan, kontuan izan behar dugu emakumeek gizonek baino gehiagotan galtzen dutela seme alaben tutoretza (Juliano, 2009: 90); gizonek zaintza lanez arduratuko diren emakumeak izan ohi dituztelako inguruan eta emakumeek, ostera, maizago, ez dutelako ardura hori
|
hartu
nahi duen edo ahal duen inor27 Ezbairik gabe, tutoretza galtzen denean, zinez mingarria izaten da emakumeentzat; eta berreskuratze saialdiak ere ez dira nolanahikoak, eman beharreko urratsak luzeak bezain zailak direnez gero. Honelaxe dio espetxe langile ohi batek:
|
2017
|
|
Herri txikietako jendeak etorkizuna gure esku dugu eta gure esku
|
hartu
nahi dugu. Gure geroaren protagonista izan nahi dugu eta izan behar dugu, gure etorkizunean sinesten dugulako.
|
2020
|
|
Hezkuntza eremuan, baina, familiek eta komunitateek euren seme alaben ikastetxearen eta hezkuntzaren diseinuan eta garapenean parte
|
hartu
nahi dute, eta badirudi poliki poliki lortzen ari direla eta kontsentsuan eta elkarrizketan oinarritutako ekintza komunitarioak zabaltzen doazela, gero eta gehiago, bai nazioartean, baita gure inguruan ere. Eta horrelako esperientziek demostratu dute aldaketa onerako dela; alegia, garai bateko komunitate eta ikastetxeen arteko botere tradizionaletik dialogikora pasatuz, ikaslearen ikasketak hobetu bakarrik ez, baizik eta familien parte hartzeak ekarri du haurren elkarrekintzaren koordinazioa askoz errazagoa izatea (Ramirez de Okariz, 2018).
|
2023
|
|
Proiektuan parte hartzeak maila profesionalean ere eragina izan duela diote partaideek. Batetik, etorkizun profesionala zehazteko balio izan diela uste dute; izan ere, gradua amaitu ostean zer egin nahi duten edo zer bide
|
hartu
nahi duten erabakitzeko garaian proiektuan parte hartzeak lagundu diela diote. Batzuei etorkizun akademikoa erabakitzeko balio izan die, eta besteei, lan mundurako bidea zehazteko.
|