Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2000
‎Bada, gure ustez, kasu horretan, eskubidea lurraldearena izatetik herritarrena izatera pasatzen da. Egon daitezke60.000 nafar estruktura berri horretan parte hartu nahi dutenak, nahizgehiengoak parte hartu nahi ez izan, eta etorkizunezko egituraketa horretan herritarhoriek eskubidea eduki lukete parte hartu ahal izateko.
‎Gaur egungo gerra gehienak Estatuen barneko borrokak eta naziogintzari buruzkoak gertatzen ari dira; hau da, Estatuak sortu nahi lituzketen Herriek egindakoakbatetik, eta Herriek berek beren buruaz hartu nahi dituzten hautuak bat ez etortzetiksortutakoak bestetik. Zentzu horretan, ondo esan dezakegu gaurko gerra gehienak, nazionalak?
2002
‎Azkenik, kontuan hartu beharreko beste alderdi bat, gizarte zibilak nola duen eta zein eremu edo esparrutan parte hartu nahi duen zehaztea da. Ildohorretan, erronka horrek garrantzitsua edo lehentasun handikoa den beste batekinduen lotura azpimarratu behar da, pertsonen bizitzaren alderdi ezberdinetan adostasuna lortzeari dagokionarekin duena, hain zuzen.
‎Bronislaw Geremek eta E. P. Thompson. Horrela, hasieratik azalduko zaizkigu aintzat hartu nahi ditugun bi osagai: batetik, baztertuak, pertsonak, alegia; bestetik, gizartea, multzoa.
‎batzarrean eta talde eragilean. Aipatu bezala, parte hartu nahi duen orori irratiaren antolaketan aritzeko bidea eman nahi zaionez, esku hartze hori ahalbidetzen duen egitura Txolarre Irratiaren batzarra da. Irratia aurrera atera dadin ahalegintzen direnek eta irratsaioren bat egiten duten guztiek osatzen dute batzarra; hau da, irrati esatariek, kolaboratzaileek, herrietako ordezkariek eta saio askean parte hartzen duten taldeek eta pertsonek.
2004
‎Har ditzagun lehen adibidetzatmelostarren aurrean ematen dituzten argudioak. Athenaik Melos hartu nahi du mendeanbere inperioa sendotze aldera eta, melostarrek zuzenbidezko argudioak eskatzen dizkietenean, itxaropen handirik gabe, egia esan, demokraziaren izena zeraman antolaketa politiko hark besteetan ere erakutsia baitzuen nola neurtzen zuen zuzentasunaren kontzeptua?, athenaitarrek oinarri orokorren erlatibotasuna gogorarazten diete melostarrei:
‎Gure inperioaren probetxua lortzeko gaude hemen(...) mendean hartu nahi zaituztegu arazoriksortu gabe eta zuen salbamena biontzat probetxuzkoa izatea nahi dugu (Tuzidides, HPW, V, 91,2).
‎(i) Zure helburuak; lanaren zertarakoa argi eta garbi ikusten baduzu, nahi duzunbeste material bil dezakezu, Batzuek dena hartu nahi dute,, badaezpada?, bainahori ez da estrategiarik egokiena. Hobe da, nire ianaren helburua?
2005
‎Udalak Alarde ofizialean parte hartu nahi dutenentzat errolda bat irekitzen du.Alarde ofiziala antolatzeko lehenengo bilera maiatzaren 20an izan zen, RomanRico alkateordea izan zen deialdia egin zuena eta ez alkatea, tradizionala zenmoduan. Hemendik aurrera Alardearen antolakuntzari ekiten zaio, azken helburuaguztiontzako Alarde bat osatzea delarik.
‎Ebazpen haren bidez, bertan behera geratu zen errekurtsogileekberen hiritartasunaren errespetatze alde eta, zehazkiago, bizitzako arlo guztietangizonezko hiritarkideen baldintza berdinetan parte hartu ahal izatearen alde, eginikoeskaria. Ordutik aurrera San Martzial alardean libroki, sexuaren arrazoiengatikbereizi eta baztertu izan gabe, hartu nahi zuten parte. Harrera egin zitzaionErregistroan errekurtsoari, 774/ 97 zenbakiaz.
‎Urrats hauek helburu berdina dute: Alardeen antolakuntza esku pribatuetangeratzea eta, horrela, pertsona pribatu hauen borondatearen edo nahiaren adierazleizango den Alarde bat ospatzea, hau da, Alardeetan emakumeek kantinera bezalaparte hartzea soilik eta soldadu gisa parte hartu nahi duten emakumeen parte hartzeko eskubidea ukatzen jarraitzea.
‎2002ko ekainaren 21eko eta irailaren 10eko EAEko Auzitegi Nagusiaren biepaien harira azpimarratu behar da epaileek ez diotela eztabaida juridikoaren muinariheltzen. Epai horietan adierazten denez, beste Alarde bat antolatzeko aukera dagoenbitartean ez dago diskriminaziorik eta adierazpen hau ez dator bat inolaz ere soldadu gisa parte hartu nahi duten emakumeen eskaerarekin. Emakumeen parte hartzearen alde gaudenok ez dugu Alardea antolatzeko eskubidea aldarrikatzen, baiziketa betidanik ezagutu izan dugun Alardean parte hartzeko eskubidea onartzea etadiskriminaziorik ez pairatzea.
‎... Tobera musika eskolak aurten ere errege kabalgata antolatu du. Bertan parte hartu nahi duenak udaletxean eman behar du izena?.
2006
‎biek berdin eska eta gozadezakete, biek lanik egiten duten edo ez axola gabe. Etenaldia betiere eta gehienezhamasei astekoa izango da, aitarena eta amarena kontuan hartuz, horregatik aztertubehar da nola banatzen den aitaren eta amaren artean biek lan kontratua daukatenean eta atsedena hartu nahi dutenean, eta nola banatzen den denboran zehar: hauda, noiz hasten den eta nola erabil daitekeen.
‎Sarreran aipatu den legez, Donemiliaga Kukullako monasterioari bere kokapen estrategikoak eman zion garrantzia. Bi erreinuen eragin esparruen jokoen barruan, berebiziko pisua izan zuen, zeren bi erresumek hartu nahi zuten eremuan kokaturik baitzegoen. Gaztelako Erreinuak, 1076 urtera arte, monasterioa bereganatzeko saiakerak gauzatu zituen; Iruñekoak, berriz, Gaztela Zaharrarekiko hedapen estrategiaren barruan kokatzen zuen.
‎Puntu honetan eskerrak eman nahi nizkioke Edorta Agirreri, aipuen itzulpenekin, benetan lan bihurria? lagundu nauelako; dena den, neureak izan dira azken erabakiak eta eginiko azken aukerak; horregatik, desegokitasunak edo hanka sartzeak ere oso osorik neuretzat hartu nahi ditut.
2007
‎Eta arrakasta du leku guztietan. Azkenfinean, jendeak parte hartu nahi du. Gero, noski, lortutako emaitzak banatubehar dira.
‎Duen helburu bakarra bere hegemoniareninteresetan edo bere interesen hegemonian datza. Egungo inperialismoak egunbereganatu duen izaera alienatzaileak bere interesen aurka dagoen identitate oromendean hartu nahi du, bere kultur izaera alienatzailearen araberako etekinak etaondasunak metatzeko. Munduaren aniztasuna eta askotarikotasuna suntsitu.Hizkuntza eta kultura identitateak lurperatu.
‎Lehenik eta behin, herritarrek zientzia eta teknologia gaiekin duten harremana dugu hizpide, eta horiezin daiteke irakurtzeko nahiz idazteko gaitasunera mugatua geratu. Alfabetizaziozientifikoak egunerokotasunean baliatzen diren nahiz aplikatzen diren eremuak erekontuan hartu nahi ditu (Durant eta Gregory, 1993; Jenkins, 1992).
‎Prozesu hori argitzeko, Vygotsky kseinalatzeko keinuaren garapena azaldu zuen. Hasieran, keinu hori haurrarenhelmenetik at dagoen objektu bat eskuratzeko saiakera okerra da; objektura iritsinahian, haurrari eskuak airean zintzilik gelditzen zaizkio eta hatzak mugitzen ditu, zerbait hartu nahi balu bezala. Hasierako une horretan, seinalatzeko keinua haurrakegiten dituen mugimenduei dagokie.
‎Lan hori errazteko, ikasleei zenbait egoera deskribatzen zaizkie aukeratu dezaten. Adibidez, pertsonaiabat Afganistaneko emakume bat izan daiteke, bere herrialdeko egoeratik ihesidoana, edo munduan zehar bidaiatzen ibili ostean, Espainiako estatuan denboraasko daraman bidaiari bat, hauteskundeetan parte hartu nahi duena, berarenganeragina izan dezaketen erabakiak hartzeko. Istorioa prestatzeaz gain, onartu ala ezonartu erabaki behar duten ikaskideek egindako galderei erantzun diete.
‎Pentsamendua garatzeko ahaleginean eta pentsamendua sozializatzeko ahaleginean, kritika nahiz autokritika ardatz saihestezinak dira. Horixe hartu nahi du atal honek gogoan.
‎Argudioak eraikitzerakoan, eta ekintza bi aurrez aurre ezarri behar direnean, eta biak baloratu, bitartekotzat joko du hizlariak menpekotzat hartu nahi duena, eta helburutzat garrantzitsuagotzat jotzen duena. Adibidez, esakun honetan:
2009
‎Gero, inportantena behar bada guretako, orai artio guhauren berriak kanpotik ukaitea usatiak ginen eta partikularzki irrati mailan, aldiz irrati libroen mogimenduaren gauza interesgarriena da lekuko jendeek parte hartzen ahal ukaitea eta mintzatzea bizi dituzten gauza guzietaz. Aipatu ditugun bi irratiak kosta aldean dira; aldiz, barnekaldeko jendeek parte hartu nahi badute, biziki errexago izanen da hemen berean studio bat balin bada.
2010
‎oporren data hitzarmen kolektiboan edo enpresaburuaren eta langileen ordezkarien arteko akordioan zehaztuta dagoenean edo ugazabak bere aldetik ezarri duenean, langileak295 20 eguneko epea izango du, oporren dataren berri duenetik hasita zenbatuta, demanda aurkezteko. Oporren data zehaztu gabe badago, langileak oporrak hartu nahi dituen eguna baino bi hilabete lehenago, gutxienez, aurkeztu da demanda. Kasu horretan, prozesuak aurrera jarraituko du, nahiz eta geroago opor data zehaztu, aipatutako hiru bideetako edozein erabiliz (LPLren 125 art.). Noski, azken aukera hori zentzurik gabe geratuko da, demandatzaileari geroago zehaztutako oporren data ondo badatorkio.
2011
‎1 Euskara, gure hizkuntza nazionalak jasaten duen bazterketa ikusirik EHU ko ikasle batzuk. Akerlanda? taldea eratu dugu, unibertsitate mailan euskara berreskuratzeko, Euskal Herriaren euskalduntzean parte hartu nahi dugularik.
‎Zehatz, beraz, Euskal Unibertsitatea prestatze lanetan parte hartu nahi zuen aldizkaria izan zen, eta horregatik unibertsitate mailako aldizkaria izateko bokazioarekin sortu zen. Aldizkaria Euskal Unibertsitatearen aldeko lanetan kokatzen zelako, 1978ko 3 zenbakian Euskal Unibertsitateari, eta une horretan lan horren alde gehien egiten ziharduten erakundeetako bati, UEUri, zenbaki monografikoa eskaini zion.
‎Maila sozialean, modernizazioak eta garapenak gutxien erabiltzen diren hizkuntzak desagertzea dakarte, halabeharrez. Pentsamolde horri jarraituta, talde baten hizkuntza asimilazioa boluntarioa da, ona maila indibidualean eta beharrezkoa taldearentzat, baldin eta talde horrek etengabe berritzen doan bizitza ekonomiko eta politikoan parte hartu nahi badu.
2012
‎Lan honetan musika, kultura eta gizartearen arteko harremanak ikertu nahi ditugu, zehazki euskal gizartea daukagu ikergai eta hori jadanik arazo bat izan daiteke, Euskal Herria hartu nahi dugu gure lanaren kokaleku eta oso esistentzia zehatza ezduen kontzeptua dugu.
‎Lan honetan musika, kultura eta gizartearen arteko harremanak ikertu nahi ditugu, zehazki euskal gizartea daukagu ikergai eta hori jadanik arazo bat izan daiteke, Euskal Herria hartu nahi dugu gure lanaren kokaleku eta oso esistentzia zehatza ezduen kontzeptua dugu.
2015
‎Hortik abiatuta, bi eta hirudimentsiotako ereduak prestatzen ari gara momentu honetan. Eredu berrian gelaxkaelektrolitikoan ageri diren fenomeno fisiko kimiko garrantzitsuenak kontutan hartu nahi ditugu: difusioa, konbekzioa eta abar. Garatutako eredu teoriko berriaren emaitzak saiakuntza bankuarekin egiaztatuko ditugu etorkizunean.
‎Broadcasting a (hau da, batek informazioa ematea hainbati) eta halako kontzeptuak ahuldu egin dira, eta, gaur egun, informazioa zatikatu, egokitu eta hobetu, eta banakako mezuak zein mezu kolektiboak bidaltzen dira, askotariko plataformen eta sare sozialen bitartez. Audientziaren zati handi batek, gainera, edukiak sortzen parte hartu nahi du; edukiekin interakzioa izan, eta, are, haien historia aldatu (Peñafel, 2015: 86).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia