Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2004
‎Kontua ez da ikusmira absolutua lortzea, bakartua esan nahi badu, baizik eta oroko rra lortzea, osatuagoa, beteagoa. Ju zgamena ren kritika n norberak bere kabuz pentsatu behar duela esan ondoren pentsaera horrek zabala izan behar duela gaineratzen du, besteen ikuspuntua hartu ahal eta behar duela, horrela bere judizioaren baldintza pribatuak gainditzeko eta norberaren judizioei buruz hausnartzeko ikuspuntu oroko rrago batetik. Hori sen on edo sen komunaren gaiari lotzen zaio (Gemeinsin n), subjektu guztiek komunean duten oinarrizko egitura.
‎Gainera, ikus entzulearen zeregina ere aldatuko da telebistaren aurrean, bien arteko erlazioa interaktiboa izango baita. Ikus entzuleak hainbat zerbitzuen bitartez parte hartu ahal izango du: lehiaketak, bozketak, edukien karta...
2005
‎Hori bera izan omen zen Larreako jauna, Lazarraga, miresgarriki aurkituriko eskuizkribuaren egile arabar horren leinuko aitona. Lazarraga Cervantesen garaikidea izanik, honek harengandik hartu ahal izan zuen bere pertsonaia itxuratzeko inspirazioa.
2006
‎Horrela argitaratzea parte hartzearekin alderatzen da. Gauza bat da albiste bat, egoera bat, zerbaiten berri ematea; eta besterik da, gehiago da, horren gainean parte hartu ahal izatea. Alegia, erantzunak emanez, kontrastatuz, iritzia emanez edo informazioa gehituz.
‎Gaiarekiko distantzia pixka bat hartu ahal izanez gero, Galesko edo Kataluniako hizkuntza politikako teknikari bagina, adibidez, seguru oso interesgarria litzatekeela ikustea hemen" herri mugimenduak" eta" erakunde publikoek" nola banatzen dituzten hizkuntza kontutan lidergotzak eta baliabideak, eta dialektika horretan nola eragiten dioten batzuek besteei eta besteek batzuei.
2007
‎Frankfurteko Azoka argitaletxeen munduko azokarik garrantzitsuena baita. Eztabaida, beraz, kutsatuta egon da hasieratik, baina balio izan du nolanahi ere katalanez idatzitako ekoizpenaren tamainaren benetako neurria hartu ahal izateko.
2008
‎Nire ustez bioerregaien aukera serio hartu ahal izateko, hainbat baldintza bete lirateke:
2009
‎Horrela, parte hartze formatu tradizionalak kritikatu izan dira (entzunaldi publikoak, kasu) interes teknokratikoak legitimatzen dituztelakoan, eta herritarrei Z&T erabakietan eta bereziki ingurumen auzietan hitza emateko eta aktiboki eta erabaki ahalmen handiagoz inplikatzeko modu berriak proposatu dira. Prozesu horietan inplikatuta dauden gizarte xedeek zerikusia dute hezkuntzarekin (prozesuan parte hartu ahal izateko eta eragile aktiboa izateko informazioa eta ezagutza eskaintzea), informazio eta ezagutza hori bi norabidetan trukatzearekin (tokiko ezagutza eta balioak berreskuratuz eta komunikatuz), eta erakundeekiko konfiantza berritu eta gatazkak murriztearekin. Kontsentsu biltzarrak dira, hain zuzen ere, herritarrei erabaki ahalmen handia eskaintzen dien proposamenetako bat.
‎Administrazio publikoaren barnean ikuspegi parte hartzailea aplikatzeko modu alternatiboa dakar horrek, adituen aholku profesionalen birbideratzea herritarren deliberazio prozesuetan. Adituek, eztabaida politikoak ebatzi edo ixteko pentsatutako erantzun teknikoak eskaini beharrean, herritarrei laguntzen diete egoera berri horiek ulertzeko ahaleginean, erabakiak ongi informatuta daudela hartu ahal izan ditzaten. Horrela jokaera demokratikoak indartzen dira, bai ezagutzaren erabilerari dagokionez, bai erabaki politikoak hartzeari dagokionez.
‎auzi jakin batean zuzenean inplikatuta ez dauden pertsonek hitza hartzen dute deliberazio eta erabaki prozesu batean. Z&T alorreko parte hartzeari buruzko ikusmolde mota horretan, garrantzitsuena erabaki prozesuetatik baztertuta dauden pertsonek parte hartu ahal izatea da, eta ez beren iritziak prozesuaren amaiera arte ukitu gabe gordetzea. Kontsentsura iristea ere ez da ezinbestekoa (horregatik, Fullerrek parte hartze mekanismo horren izena kritikatzen du).
‎Baina aldarrikapenak gehiago izan dira gauzatu diren proiektuak baino. Estatu pluraletako —Alemania, Belgika, Italia, Erresuma Batua, Austria eta Espainia— gobernu autonomoek behin baino gehiagotan eskatu dute EBren egituretan izaki autonomo gisa parte hartu ahal izatea, eta Alemanian, Austrian eta Belgikan lortu dute, baina ez da berdin gertatzen beste kasuetan. Orain arte, behintzat, Europar Batasunak ez dio benetako irtenbiderik eman estaturik gabeko nazioen arazoari eta bai, aldiz, arazoa konplikatu batzuetan.
2011
‎Beste era batera esanda, herri guztiak arduratzen dira beraien funts bibliografikoak digitalizatzeaz. Euskal Herria bere funts bibliografikoaz arduratzeko garaia ere bada, horrela nazioarteko proiektuetan parte hartu ahal izango luke.
2012
‎Lehenak uste du giza izaera dela politikak hezi behar duena (homo homini lupus), baina bigarrenak politikari beste betebehar bat ematen dio: berez ona den gizakia aurkako ingurune batean bizirik iraun ahal dezan laguntzearen rol prometeikoa (bere antzekoekin bat egiteak ahalbidetzen die banakoei naturak bere biziraupenari jartzen dizkion" erresistentziei" gaina hartu ahal izatea: Gizarte Hitzarmena, I, 6).
2013
‎Bitartean, etxetik kanporatua izan daitekeen jendea plataformetan antolatzen da kanporaketak gelditzeko, epaileak ikaratzen dira eta lege aldaketak eskatzen dituzte, polizien sindikatuek esaten dute eurak ez daudela egunero jende askoren kontra oldartzeko, finantza botereek erabakitzen dute hobe dela higiezinen negozioan egon diren enpresa handiak kiebrara bidaltzea matxinadak ugaldu baino lehen... Eta azkenean pobre batzuek beste gau batez ohea dute edota pisua alokairuan hartu ahal dute. Zer gutxi iraultzaren zain dagoenarentzat!
2015
‎Bagenuen segurtamena ziklo baten bukaera zela, eta ez bazen hor pauso bat ematen, sinesgarritasun guztia galtzen ahal genuela. Erabaki hori hartu ahal izan dugu, sentitzen baikenuen horretarako ahala eta indarra. Aspaldiko urteetako lanak erroak barna zituen; defenditzen genuen laborantza iraunkorrak bildua zuen arrakasta gizarte osoan, eta horrek ahalbidetu du egiazko mugimendu soziala osatzea.
2016
‎Euskal Estatua geure erabaki propioak hartu ahal izateko nahi dugu, geure baliabideak kontrolatu eta geure beharrak nola
2019
‎...ean leudeke eskolako parkearen ezaugarriei buruzko kezka ikastetxeetako guraso elkarteetan sortaraztea, udalak kultur transmisioan eragiteko Haur eta Lehen Hezkuntzarako unitate didaktikoak sortzeko egitasmoa abian jartzea, baratzearen eta kantu jiraren esperientziak Baztango herri gehiagotara hedatzea, Elizondoko soka dantza zaharberrituan haurrek bertze edozein bizilagunek jokatzen duen rol bera hartu ahal izatea heteropatriarkatuak eta klasismoak historian zehar ezarritako zantzu oro ezabatuz. Gainera, oraindik ere sortu ez diren hainbat proiektu berri amesteko marko teoriko berri bat eskaintzen digu, kritikoa eta eraldatzailea izateaz gain, termino sozial zein ekologikotan tokiko garapen jasangarri, justu eta orekatuaren aldeko lan orokorrarekin eskutik hartuta arituko dena.
2020
‎Jakineko zuzendari izanez jarraitu nuen profesionalki eta Jakineko espiritu ireki eta bateratzailearen eskarmentua landu nuen egunkarian. Egunkaria k bere buruari ezarri zizkion hamaika puntuekin guztiz bat zetorren Jakin, eta horregatik eroso eta gogotik esku hartu ahal izan genuen proiektu berrian. Nolakoa behar zuen, bada, egunkariak?
2021
‎Partaidetza prozesu egituratzailea da; beren nortasun premia indibidualak eta kolektiboak asetzeko aukera ematen die batzuetan oinarrituriko sendotasun finkorik; orain, lehen baino adierazpen askotarikoagoak ditu. Hartara, egoera berrirako balio duen jokabide eredurik ez dagoenez, habitus aktibista duten gazteek bestelako kidetzazko loturak eraiki behar dituzte besteekiko elkarrekintzan, talde batean aintzatetsiak izan ahal izateko, interes komunitateen inguruan lokarriak sortzeko eta hainbat kausaren aldeko ekintza kolektiboetan parte hartu ahal izateko. Horrela, konpromiso aktibistak berak, bere prozesuan, kolektibo bateko kide izatearen sentimendua ematen die parte hartzen duten gazteei.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia