Emaitzak: 7
2005 | ||
Hala ere, partziala eta mugatua izanagatik ere, jorratuko den lagina nahiko adierazgarria izan da hamarkada horietan euskal literaturaren barruan, bere osotasunean, garatu den genero hau zertan den azaltzeko. Bestalde, ildo horretatik joanez, lan honek osteko lan osatuagoen lehen oinarria izatea nahiko genukeela aitortu dugu, hemen zabaldutako | hari muturretatik tiraka. | |
Bigarrenean, ondoko bestelako egileak eta bestelako estetikak ere (absurdoaren kontaketa, errealismo zikina edo zakarra, joera sinbolikoa...). Tartean bilakaera osatzen duten hamaika | hari mutur. | |
2021 | ||
Amaitzeko, literaturaren irakaskuntzaren egoera konplexua eta poliedrikoa dela argi gelditu dela iruditzen zaigu, | hari mutur ugari eta askotarikoak dituen afera baita. Dituen erronkak asko direla uste du LIR2 k, baina hezkuntzatik bide eta irizpide argirik ez duela antzematen argitzen du: | |
Konfiantzaren | hari muturrari helduz, ikasleengan konfiantza handiagoa eduki litzatekeela argi ikusten du MIR1 ek ere, bere hitzetan," ikasleez ez garelako fidatzen, eta uste dut fidatu ginatekeela egiten duguna baino gehiago". Hots, haienganako konfiantza eta autoestimua indartzeaz aparte, jarrera paternalistak baztertuz eta haiekiko harreman simetrikoagoak eraikiz diotenari eta adierazten duten horri bestelako ikuspegi batez begiratzea. | |
Aurretik beste parte hartzaile batzuekin gertatu moduan, ikuspuntu eta bizipen desberdinak eskaintzen dituzte ikasleek gaiaren inguruan, batetik, gaia konplexua izanik, hainbat | hari mutur dituelako, eta bestetik, tokian tokiko errealitate desberdinak daudelako eta, beraz, egiteko modu oso diferenteak. Edonola ere, asko dira nerabezaroaren berezko ezaugarri nagusietako bat sormena dela baieztatzen dutenak (AIR1, BE1, EIAE2, EIAE3, LIR1, MIR1): | |
Arestian azaldu den legez, profil horietaz jardun da dagoeneko atal desberdinetan zehar eta hainbat aspektu izan dira aipagai, | hari mutur ugarik elkar gurutzatuz osatzen duten errealitate konplexua delako hezkuntzarena; hala ere, beste ikuspuntu edota alderdietatik garatuko da orain, batez ere, alderdi kognitibo eta konpetentzialetik zein afektibo emozionaletik. | |
Arestian, metodologiari erreferentzia egiterakoan, proiektuen izaera aipatu da. Literatura lanaren zentraltasuna aldarrikatu du IEE1 ek diziplinartekotasunean oinarritutako ereduan, eta | hari mutur horri heltzen diote GE1 ek eta BE1 ek ikuspegi konpetentzialetik ere. Azaltzen dutenaren arabera, obra literarioei didaktikaren erdigunea eskainiz gero, komunikazio gaitasuna garatu daiteke konpententzia literarioa lantzen den bitartean, hots, literaturatik hizkuntza lantzea ikuspegi komunikatibo batetik, elkarrekintzan eta elkar elikatuz egon behar dutelako biek ala biek. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hura | 7 (0,05) |
Lehen forma
hari | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Labayru | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
hura mutur | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hura mutur ugari | 2 (0,01) |
hura mutur heldu | 1 (0,01) |
hura mutur hori | 1 (0,01) |
hura mutur tiraka | 1 (0,01) |
hura mutur ukan | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |