Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2005
‎Hala ere, partziala eta mugatua izanagatik ere, jorratuko den lagina nahiko adierazgarria izan da hamarkada horietan euskal literaturaren barruan, bere osotasunean, garatu den genero hau zertan den azaltzeko. Bestalde, ildo horretatik joanez, lan honek osteko lan osatuagoen lehen oinarria izatea nahiko genukeela aitortu dugu, hemen zabaldutako hari muturretatik tiraka.
‎Bigarrenean, ondoko bestelako egileak eta bestelako estetikak ere (absurdoaren kontaketa, errealismo zikina edo zakarra, joera sinbolikoa...). Tartean bilakaera osatzen duten hamaika hari mutur.
2021
‎Amaitzeko, literaturaren irakaskuntzaren egoera konplexua eta poliedrikoa dela argi gelditu dela iruditzen zaigu, hari mutur ugari eta askotarikoak dituen afera baita. Dituen erronkak asko direla uste du LIR2 k, baina hezkuntzatik bide eta irizpide argirik ez duela antzematen argitzen du:
‎Konfiantzaren hari muturrari helduz, ikasleengan konfiantza handiagoa eduki litzatekeela argi ikusten du MIR1 ek ere, bere hitzetan," ikasleez ez garelako fidatzen, eta uste dut fidatu ginatekeela egiten duguna baino gehiago". Hots, haienganako konfiantza eta autoestimua indartzeaz aparte, jarrera paternalistak baztertuz eta haiekiko harreman simetrikoagoak eraikiz diotenari eta adierazten duten horri bestelako ikuspegi batez begiratzea.
‎Aurretik beste parte hartzaile batzuekin gertatu moduan, ikuspuntu eta bizipen desberdinak eskaintzen dituzte ikasleek gaiaren inguruan, batetik, gaia konplexua izanik, hainbat hari mutur dituelako, eta bestetik, tokian tokiko errealitate desberdinak daudelako eta, beraz, egiteko modu oso diferenteak. Edonola ere, asko dira nerabezaroaren berezko ezaugarri nagusietako bat sormena dela baieztatzen dutenak (AIR1, BE1, EIAE2, EIAE3, LIR1, MIR1):
‎Arestian azaldu den legez, profil horietaz jardun da dagoeneko atal desberdinetan zehar eta hainbat aspektu izan dira aipagai, hari mutur ugarik elkar gurutzatuz osatzen duten errealitate konplexua delako hezkuntzarena; hala ere, beste ikuspuntu edota alderdietatik garatuko da orain, batez ere, alderdi kognitibo eta konpetentzialetik zein afektibo emozionaletik.
‎Arestian, metodologiari erreferentzia egiterakoan, proiektuen izaera aipatu da. Literatura lanaren zentraltasuna aldarrikatu du IEE1 ek diziplinartekotasunean oinarritutako ereduan, eta hari mutur horri heltzen diote GE1 ek eta BE1 ek ikuspegi konpetentzialetik ere. Azaltzen dutenaren arabera, obra literarioei didaktikaren erdigunea eskainiz gero, komunikazio gaitasuna garatu daiteke konpententzia literarioa lantzen den bitartean, hots, literaturatik hizkuntza lantzea ikuspegi komunikatibo batetik, elkarrekintzan eta elkar elikatuz egon behar dutelako biek ala biek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia