2000
|
|
Sinposioan zehar Gabunia jaunak unibertsitate hartako errektorea agurtzera hurbildu eta, paradaz baliatuz, galde egin zion ea Madrilen zein liburu dendatan eros zezakeen euskal gramatika bat. Espainiako Unibertsitatearen ordezkari goren
|
haren
hitzek —eta haren hitzak errepikatu besterik ez dut egiten—" Baina dialekto horrek ba al dauka gramatikarik ala?" aho zabalik utzi zuten georgiar irakaslea, eta aitorpen hau egin zidan: " Orduan ezin hobeki ulertu nuen euskaldunok zergatik borroka egiten zenuten".
|
|
Sinposioan zehar Gabunia jaunak unibertsitate hartako errektorea agurtzera hurbildu eta, paradaz baliatuz, galde egin zion ea Madrilen zein liburu dendatan eros zezakeen euskal gramatika bat. Espainiako Unibertsitatearen ordezkari goren haren hitzek —eta
|
haren
hitzak errepikatu besterik ez dut egiten—" Baina dialekto horrek ba al dauka gramatikarik ala?" aho zabalik utzi zuten georgiar irakaslea, eta aitorpen hau egin zidan: " Orduan ezin hobeki ulertu nuen euskaldunok zergatik borroka egiten zenuten".
|
|
Eta berriro nator hasieran etenik utzi dudan puntura, hau da, Migel jaunaren sakoneko motibazioetara, ez baitirudi oso zuzena, Unamuno, 1901.eko Lore Jokoetan, besterik gabe probokatzaile agertu zela pentsatzeak. Aranak berak ere,
|
haren
hitzak gogorki kritikatzeko egin zuen artikuluan, hartarako arrazoi oportunistaren bat izan zuela iradokitzen zuen, nolabait madrildarren belarriak balakatzeko11 Ni, ordea, ezezkoan nago. Unamuno sasoi hartan Salamankako Unibertsitateko greziera katedraduna eta bertako errektorea zen, hots, jadanik bere ibilbide profesionalaren goren puntuan zegoen.
|
|
Begien bistan dago, gainera, hori bete betean lortu zuela. Izan ere, Unamunoren ondoko euskal idazle guztiek, nola edo hala,
|
haren
hitzen akuilu zorrotza izan dute gogoan. Batzuek, Kirikiñok, Lizardik, Mitxelena biak, Txillardegik edo Martin Ugaldek bereziki aipatu dute Unamuno, haren aurka egiteko edo harekin literatur elkarrizketan aritzeko.
|
2004
|
|
Eta ikuspuntu aldaketa horren bidez substantzien filosofia batetik subjektuaren ekimen ezberdinen filosofia bateraigarotzen gara. Kanten hilobian
|
haren
hitz hauek irakurtzen dira: " Zeru izartuani re gain eta lege moralaniga n".
|
|
kultura, poesia bezala, jendearen baitan dago, jende xehearen baitan, laborariak, langileak, beren eskuez materia lantzen dutenak... denek egiten dute kultura. Irakur ditzagun hobeto
|
haren
hitzak:
|
2009
|
|
Nobela horretan bertan gizonezko protagonistek dituzten krisiak bestelakoak dira: Claudio liburuzaina negozioak porrot egingo dion beldur da eta literatur sistemari buruzko kritika zorrotza egiten du; Bruno idazleak ez daki idazten jarraitu ala ez, zeresana amaitu zaiola sentitzen baitu eta,
|
haren
hitzetan," esateko ezer eduki ezean hobe da isildu". Eta Claudiok eta Brunok filosofiaz eta literaturaz eztabaidatzen dute Irenek, bere tristuratik irten nahian, alargun talde batean izena eman eta Ana Karenina irakurtzen duen bitartean.
|
2012
|
|
1916an Gasteizko Akademia Militarrera joan zen, non bi urte egin zituen,
|
haren
hitzetan" con bastante desgano", hau da, gogorik gabe. Hamabost urte zituen Juanek eta berriro ere bere gogoaren kontrako tokian eta aktibitatean aurkitu dugu.
|
2019
|
|
Eta honakoak dira,
|
haren
hitzetan, etorkizuneko erronkak: jendartean hainbat espazio sortzea generoen arteko harreman binariotik harago doazenak, betiko errepresentazio nabariak eta botere harremanak erreplikatuko ez dituztenak; eta norbere eta besteen gorputzekin bestelako harreman bat eraiki eta ulertzea, iraganarekin zerikusirik ez duten fantasiak sortuz.
|