Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2005
‎Batzuek, izenaren erabilera halamoduzkoaren aurrean, nahiago bide dute izen berri baten bila abiatzea. Guk, aldiz, uste dugu oker handiena ez dagoela izenean, eta uste dugu hobe dela denon ahotan dabilen izenaren benetako izana zein den argi eta garbi azaltzea, gutxi batzuek baizik ezagutzen ez duten izanari izen berriak asmatzen jardutea baino.
2007
‎Horregatik erronka nagusia" adostutakoa konplitzean" datza. Gabeziarik handiena ez dago euskararen ezagutzan, erabileran baizik. Gipuzkoako bulegoetako lankideen %80 inguruk oinarrizko elebitasun maila du.
‎Hala ere, alergia hori iragankorra izaten da, eta, lau urte igaro ondoren, desagertu egiten da. Arrautza da alergia kasuen %35en erantzulea; arrisku handiena ez dago gorringoan, zuringoan baizik. Helduaren elikadura alergietan, arrisku handiena kakahuetetik dator; ondoren, intxaurrak eta hurrak.
2010
‎Objektu horiek bertan sortu direla ematen du, esan du egileak. Lurretik sortzen diren izozmendiak dira, objektuaren zatitik handiena ez baitago aretoan.
‎Urte batetik bestera lankideen euskararen ezagutza handitu da, ditugun zenbakien arabera. 2008 ikasle multzorik handiena ez dago lankidego erdaldunetan (%36) baina bai euskaldun batzuk daudenetan (%43). Ikasturte honetan aurkitzen dira lankidego osoki euskaldunak, %10 herriko ikasleentzat eta %8 ikasle etorkinentzat.
2011
‎Nolanahi delarik, egun, gaixorik handiena ez dago testugintza kritikoan eta honen larritasunean. Ordena hegemonikoaren aldeko testugintzan dago, dela ekoizpen akademikoa edo politikoa, dela herritarron eguneroko sentipen eta usteak?:
2012
‎Baina uste dut orain, gazteen artean, eta ez hain gazteen artean, jende anitzek hartu duela euskalduntasunaren kontzientzia, baditu tresnatxoak, badu lehen ez zen irekidura berezi bat euskal komunitate osoarekiko, Hegoaldearekiko. Eta interesgarria da ikustea nola gaur egunean euskara biziarazteko esperantza handiena ez dagoen barnealdeko herrixketan, baizik eta hain zuzen Lapurdiko kostaldean, Hegoaldearekin harreman estuak dituen jendarte hiritartu horretan. Baina horrek ez du konpontzen osotasunaren problema, eta horren parean ageri da beste euskal kontzientzia berri bat, euskara galdu dutenena, edo galtzear dutenena.
2015
‎Iraganetik jaso egin dugu, jasotzen ari gara, eta jasotakoa aldatu eta ondokoei helaraziko diegu. Transmisio zatirik handiena ez dago gure esku: ia beti ohartzeke helarazten dizkiegu ondorengoei ohiturak, balioak, usteak; bertikalean arbasoengandik datozkigunak eta horizontalean orainaldiaren uhinean txertatzen zaizkigunak.
2019
‎Anatomia datuak lausoak dira oso. . Anatomiak eta klinikak argi eta garbi frogatu dute baginaren barnealdearen parterik handiena ez dagoela inerbatua?, dio Kinsey txostenak, beste batzuen antzera. –Baginaren barruan ebakuntza kirurgiko asko egin litezke anestesikorik erabili gabe.
2020
‎Nola erakarri eta nola eutsi talentuari geure komunikazio egitasmoetan, horixe da Jordi Fonten kezka nagusietako bat. Areago, hainbat aldiz azpimarratu zuen une honetan aurkitzen duen arazorik handiena ez dagoela erlazionatua ez teknologiarekin, ez eta kazetaritzarekin ere, bere ustez egungo arazo nagusia, antolaketarekin dago erlazionatua. Izan ere, aldaketa garaia bizitzen ari garen honetan lantaldeetan aldaketarako erresistentzia handiak topatzen ditu eta era berean, jakitun da giza baliabideetan dagoela arrakastaz lehiatzeko gakoa.
‎De facto, egun ere, hezkuntza liburu produkzio handiena ez dago euskal editorialen esku, baizik eta estatu mailako argitaletxeetan; hori ez dator bat curriculum propioa proposatzearekin, bistan denez. " Nik berariaz errepikatzen dut urtero, alarma gorria pizteko esperantzan" (Arrula 2018:
2021
‎Kontua da ekoizpenaren erabakigunea nork duen, bereziki hezkuntza curriculumari lotutako arloan. Izan ere, hezkuntza edo irakaskuntzako liburu produkzio handiena ez dago euskal editorialen esku, baizik eta estatu mailako argitaletxeetan. Curriculum propioa proposatzen duen Eusko Jaurlaritzarentzat badu garrantzirik gertakari horrek.
‎Oztopo handiena ez dago kanpotik datozen atakeetan horiek ere oztopo handia diren arren, noski, Euskal Herrian bertan baizik, Miren Nekane Jausorok dioen moduan, ereduko ikasleek ez baitiote garrantzirik ematen euskaraz bizitzeari edo euskara erabiltzeari, benetan garrantzitsuena" euskara jakitea" baino ez baita; hots, beharrean aurkituz gero, euskaraz erantzuteko gai izatea, nola edo hala.... Jakite hutsari ematen diote baliorik, ez beste ezeri.
2022
‎Horrela balitz Donostia sarritan urez beteko litzateke eta hori arazo handia izan daiteke. Askotan errepikatuko balitz, jendeak bizitoki berriak bilatu lituzke, baina arazo handiena ez dago hemen, itsas mailan dauden hiritzar gainpopulatuetan baizik: New York, Bombay, Delhi...
2023
‎Kontua da ekoizpenaren erabakigunea nork duen, bereziki hezkuntza curriculumean. De facto, esaterako, hezkuntza edo irakaskuntzako liburu produkzio handiena ez dago euskal editorialen esku, baizik eta estatu mailako argitaletxeetan. Curriculum propioa proposatzen duen Eusko Jaurlaritzarentzat badu garrantzirik gertakari horrek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia