Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2019
‎Estatuaren esku hartzea hiritarrek kultura atzitzeko duten ahalmenaren arabera neurtzeakhiritarren eskatzen dutenetik zein kultura finantzatu eta zein ez erabakitzeko irizpidea baztertzeaal dakar? ...aina oinarrizkogalderak dira Estatuaren kultur zerbitzu publikoen hornitzaile gisa kultur politika zehaztekoorduan. ikus 44.1 art. Hala eta guztiz ere, Nafarroako Legearen 16.b artikuluaren aipamenaguztiz egokia iruditzen zaigu, foru gobernuak programazio kultural eta anitza sustatu beharra, kultur sentsibilitate desberdinei erantzuteko, gure ustez, kultura kalitate demokratiko etaaniztasun sozial handiagoaren mesedetan jarduten duen tresna izan behar baita. Ildo berean, osolagungarria da Portugalgo Konstituzioaren 43.2 artikulua, non zehazten den Estatua delajabetu hezkuntza eta kultura jarraibide filosofikoen, estetikoen, politikoen, ideologikoen etaerlijioen arabera programatzeko eskubideaz.
2020
‎COVID aurkako erreakzioaren okerra ikusita, berandu egin da, bat batean eta estatuen arteko koordinazio gutxirekin edo batere koordinaziorik gabe, eta uste dugu krisi horrek aldaketa bat eragin duela segurtasun eta larrialdi politiken ereduan. Aldaketa horrek, ordea, ez du zertan estaturik gabeko nazioentzat izan behar, autonomia handiagoaren mesedetan, politika propioak garatzeko gaitasun handiagoaren mesedetan. Ikusi ahal izan den moduan, estatu unitarioek, berriki deszentralizazio administratiboko mekanismoak garatu badituzte ere, krisiaren aurrean birzentralizatzeko joera izan dute, aurretik lurraldeetara transferitutako eskumenak bahituz; hori litzateke Espainiaren kasua, eta estatu federalek, aldiz, lurralde federatuen erabakitzeko boterea indartzeko joera izan dute, eta hala gertatu da Alemaniaren kasuan.
‎COVID aurkako erreakzioaren okerra ikusita, berandu egin da, bat batean eta estatuen arteko koordinazio gutxirekin edo batere koordinaziorik gabe, eta uste dugu krisi horrek aldaketa bat eragin duela segurtasun eta larrialdi politiken ereduan. Aldaketa horrek, ordea, ez du zertan estaturik gabeko nazioentzat izan behar, autonomia handiagoaren mesedetan, politika propioak garatzeko gaitasun handiagoaren mesedetan. Ikusi ahal izan den moduan, estatu unitarioek, berriki deszentralizazio administratiboko mekanismoak garatu badituzte ere, krisiaren aurrean birzentralizatzeko joera izan dute, aurretik lurraldeetara transferitutako eskumenak bahituz; hori litzateke Espainiaren kasua, eta estatu federalek, aldiz, lurralde federatuen erabakitzeko boterea indartzeko joera izan dute, eta hala gertatu da Alemaniaren kasuan.
2022
‎PDKI eta Komalaren arteko zatiketaz gain, mugaz bestaldeko (Irakeko) kurduekin ere gatazka izan zen. Saddam Husseinek, Teheranen aurkako politika ez eze, Irakeko kurduen aurkakoa ere bizkortu zuen, eta bai Masud Barzaniren KDPk –Mustafa Barzaniren semea, hura 1979an hil baitzen–, bai Jalal Talabaniren PUKek Iranen laguntza interesatua jaso zuten; hala, Ghassemlou eta jarraitzaileak kausa handiagoaren mesedetan abandonatuta geratu ziren. Hiriak eta herriak galduta, mendietatik gerrilla gerran jarraitu zuten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia