2019
|
|
Estatuaren esku hartzea hiritarrek kultura atzitzeko duten ahalmenaren arabera neurtzeakhiritarren eskatzen dutenetik zein kultura finantzatu eta zein ez erabakitzeko irizpidea baztertzeaal dakar? ...aina oinarrizkogalderak dira Estatuaren kultur zerbitzu publikoen hornitzaile gisa kultur politika zehaztekoorduan. ikus 44.1 art. Hala eta guztiz ere, Nafarroako Legearen 16.b artikuluaren aipamenaguztiz egokia iruditzen zaigu, foru gobernuak programazio kultural eta anitza sustatu beharra, kultur sentsibilitate desberdinei erantzuteko, gure ustez, kultura kalitate demokratiko etaaniztasun sozial
|
handiagoaren
mesedetan jarduten duen tresna izan behar baita. Ildo berean, osolagungarria da Portugalgo Konstituzioaren 43.2 artikulua, non zehazten den Estatua delajabetu hezkuntza eta kultura jarraibide filosofikoen, estetikoen, politikoen, ideologikoen etaerlijioen arabera programatzeko eskubideaz.
|
2020
|
|
COVID aurkako erreakzioaren okerra ikusita, berandu egin da, bat batean eta estatuen arteko koordinazio gutxirekin edo batere koordinaziorik gabe, eta uste dugu krisi horrek aldaketa bat eragin duela segurtasun eta larrialdi politiken ereduan. Aldaketa horrek, ordea, ez du zertan estaturik gabeko nazioentzat izan behar, autonomia
|
handiagoaren
mesedetan, politika propioak garatzeko gaitasun handiagoaren mesedetan. Ikusi ahal izan den moduan, estatu unitarioek, berriki deszentralizazio administratiboko mekanismoak garatu badituzte ere, krisiaren aurrean birzentralizatzeko joera izan dute, aurretik lurraldeetara transferitutako eskumenak bahituz; hori litzateke Espainiaren kasua, eta estatu federalek, aldiz, lurralde federatuen erabakitzeko boterea indartzeko joera izan dute, eta hala gertatu da Alemaniaren kasuan.
|
|
COVID aurkako erreakzioaren okerra ikusita, berandu egin da, bat batean eta estatuen arteko koordinazio gutxirekin edo batere koordinaziorik gabe, eta uste dugu krisi horrek aldaketa bat eragin duela segurtasun eta larrialdi politiken ereduan. Aldaketa horrek, ordea, ez du zertan estaturik gabeko nazioentzat izan behar, autonomia handiagoaren mesedetan, politika propioak garatzeko gaitasun
|
handiagoaren
mesedetan. Ikusi ahal izan den moduan, estatu unitarioek, berriki deszentralizazio administratiboko mekanismoak garatu badituzte ere, krisiaren aurrean birzentralizatzeko joera izan dute, aurretik lurraldeetara transferitutako eskumenak bahituz; hori litzateke Espainiaren kasua, eta estatu federalek, aldiz, lurralde federatuen erabakitzeko boterea indartzeko joera izan dute, eta hala gertatu da Alemaniaren kasuan.
|
2022
|
|
PDKI eta Komalaren arteko zatiketaz gain, mugaz bestaldeko (Irakeko) kurduekin ere gatazka izan zen. Saddam Husseinek, Teheranen aurkako politika ez eze, Irakeko kurduen aurkakoa ere bizkortu zuen, eta bai Masud Barzaniren KDPk –Mustafa Barzaniren semea, hura 1979an hil baitzen–, bai Jalal Talabaniren PUKek Iranen laguntza interesatua jaso zuten; hala, Ghassemlou eta jarraitzaileak kausa
|
handiagoaren
mesedetan abandonatuta geratu ziren. Hiriak eta herriak galduta, mendietatik gerrilla gerran jarraitu zuten.
|