Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2002
‎Par. Eta ¿ zein numeru bilhakatzen da edota bilhakatua da lehenik: handiagoa ala tipiagoa?
2003
‎Lehenengoaren arabera, gizakiek ez dute ezelako erantzukizunik ezusteko gertaerengatik, gehienetan halakoak jainko ordenaren eta ezinbesteko kasuaren ondorio baitira, eta ez inori egozteko moduko ekintzen ondorio. Bestearen ariora, kobratzen ez duten hartzekodunen orotariko kalteak erabereko interes erkide baten arabera zehaztu behar dira, galera handiagoa ala txikiagoa ekarri duten inguruabarrak kontuan hartu gabe. Hortaz, bada, inork ez dauka ezinbesteko kasuen gaineko erantzukizunik, eta kalte ordaina emateko modua zehazterakoan, hartzekodun adina auzi sortuko lirateke, euren arteko desberdintasuna ez ordainketak ekarritako galera mota izanik.
‎3 Lehenengo bi legeen eta horien ondoriozko betebeharren menpe ez daudenei, alabaina, nahierarako lege deritze: legeok ez dute zehazten testamentu batean bi, bost edo zazpi lekuko izan behar diren, preskripzioa hogei, hogeita hamar edo berrogei urte igarotakoan eskuratzen den, edota moneta publikoaren balioa handiagoa ala txikiagoa izan behar den; hor, bada, nahierarako legeak ditugu, alegia, denbora eta lekua kontuan izanda, gauzak modu desberdinetan zehazten dituzten legeak.
2005
‎Bi erregistroetan bosturteko horretako emaitzen artean emandako diferentzia legearen 280 artikuluak finkatutako laurdena baino handiagoa ala txikiagoa den zehazteko, emaitzarik txikienak dituena hartuko da kontuan.
2007
‎Bestetik, hizkuntza gaitasun erlatiboa, hau da, euskaraz ala erdaraz aritzeko erraztasun handiagoa ala txikiagoa izatea. lera mailarik handiena. Iaz %50 izan zen haurren erabilera.
‎Faktore sozioestrukturalak, hau da, norbera bizi den herriko euskaldunen dentsitatea edo gune soziolinguistikoaeta norberaren harreman sareko euskaldunen dentsitatea dira gehien eragiten dutenak. Bestetik, hizkuntza gaitasun erlatiboa, hau da, euskaraz ala erdaraz aritzeko erraztasun handiagoa ala txikiagoa izatea.
2008
‎Sakoneko elkarrizketen irakurketarekin batera elkarrizketetan jasotako zenbait aipu sartu ditut; kontuan hartuta elkarrizketak anonimoak direla, datuen irakurketetan tartekatu diren aipuek ez dute elkarrizketatuen izenabizenik izango. Horren ordez, laburdura batzuk agertuko dira parentesi artean; hain zuzen ere, horiek adieraziko digute irakasleak zein probintziatan diharduen lanean, ikastetxearen izaera publikoa edo pribatua den eta ikastetxearen gunean euskaldun alfabetatuen kopurua% 30 baino handiagoa ala txikiagoa den. Laburduren xehetasunak hurrengo taulan bildu ditut.
2009
‎Ikaragarri izan da libera esterlinaren bilakaera, ia bi euroko balioa izatetik euroaren balio bera izatera pasatzear dagoelarik. Dena den, dibisa baten benetako balioa ez du zertan handiagoa ala txikiagoa izan behar dolar edo liberaren balioaren arabera. Fidagarria izan behar du, eta helburu hori lortu egin du.
2011
‎Autoklabea zer motatakoa eta zer marka komertzialetakoa den, kantitate handiagoa ala txikiagoa sartu ahal zaio.
2012
‎Zientziak eta esperientziak esaten digute dena energia dela, dena bibrazioa dela. Gizakia ere hala da, eta, uhinaren frekuentzia zenbatekoa den, bibrazioa handiagoa ala txikiagoa izango da. Pentsamenduek eta sentimenduek ere eragina dute hor.
2013
‎Judizioetan, eskuarki egitateak azaldu eta zuzenean ematen zituzten ondorioak, baina ez zuten aipatzen nola heldu ondorio horietara. Erkidegoaren tradizio juridikoa zaintzeaz arduratu behar ziren, baina horretan Schöffen deitutako horiek eragin handiagoa ala txikiagoa izan zezaketen, erkidegoak eurei begira erakutsitako errespetuaren arabera.
2015
‎Euskal Herrikoa baino handiagoa ala txikiagoa da?
‎Amerikarra, espainola eta euskalduna naiz, eta hori hala dela frogatzeko izenak dauzkat. Ez dakit horrek kaleko edozein baino hiru aldiz handiagoa ala hiru aldiz txikiagoa egiten nauen. Eta zuk?
2016
‎b) Herri bakoitzeko lehen sektoreko enplegu tasa Euskal Herrikoa baino handiagoa ala txikiagoa da?
2019
‎Bat nator ideiaren muinarekin, baina lana herrian bertan egitea ez zait horren erabakigarria iruditzen, baldin eta, herri giroa eta komunitatearen bizitasuna mantentzen badira. Beti egongo da multzo bat( handiagoa ala txikiagoa) lehen sektorearen inguruan, edo egon daitezkeen lantegi zerbitzuetan lanean arituko dena, baina lantegiak herrian bertan edo gertu egotea berdintsu dela esango nuke. Beti ere, bizitza soziala herrian egitea bermatzen bada (kontziliazioa, aisialdia, herrigintza, etab.). gaur egun, hiriburuetatik kanpo, asko dira lanera udalerritik kanpora ateratzen diren pertsonak, baina bizitza familiarra eta soziala herrietan egiten dutenak eta herriko ekimen eta jardueretan buru belarri parte hartzen dutenak. askoz ere garrantzi gehiago ematen diot dendak, elkarteak, zerbitzuak nahiz taberna jatetxeak egoteari edo festak eta bestelako ekimenak antolatzeari. elementu hauek – eskolekin bateraezinbestekoak dira herri bizitza eta komunitate kontzientzia mantendu eta indartze aldera. herri hauek lotoki huts ez izatea da funtsezkoa. herritarrek dute horretan erantzukizunik handiena, baina goi mailako erakundeek ere beharrezko babes ekonomiko eta instituzionala eman behar dute edo ematen jarraitu, arnasgune hauen bizitasunaren garra indartsu eta bizirik manten dadin. testuinguru honetan, ez dut aipatu gabe utzi nahi zaharren zaintzaren gaia, herri txiki eta euskaldunetako kale giroa gehien erdalduntzen ari den faktoreetako bat bihurtzen ari baita azken urteotan, ostalaritzaren erdalduntzearekin batera. eta lan horietan hasi diren etorkinek zailtasun handiak dituzte euskararen ikasketari ekiteko:
‎• herri guztietara iritsi dira etorkinak, bizitzera edo lanera. denetan dago erdaraz egiten duen multzoren bat, handiagoa ala txikiagoa, integratuagoa ala integratu gabea.
‎Hizkuntzen txirrindularitza lasterketa honetan, katalanaren atzetik, gu gauden hizkuntza gutxituen taldea dator. Alegia, nolabaiteko errekonozimendu legala (beren lurraldera mugatutako koofizialtasuna edo lege babes handiagoa ala txikiagoa), hiztun kopuru ondrosoa (ehun mila hiztun baino gehiago) eta babes sozial zabal samarra duten hizkuntza gutxituen taldea. Zalantzarik gabe esan genezake euskara talde honen aurrealdean, edo buruan?
‎Ez gara hasiko hau, hori ala hura izan den bilatzen; izan ere, erruaz ordez arduraz hausnartzen eta hitz egiten hasten garenean soluziora errazago iritsiko gara. Gainera, ardura tarta handi bat izaten da eta bakoitzari zati bat, handiagoa ala txikiagoa, dagokio. Nork bereari ekin ahala hasiko gara egoerak konpontzen, helduak moduan jokatzen eta pertsona mailan hazten.
2020
‎Ez dago besterik. Kezka handiagoa ala txikiagoa, pazientzia handiagoa ala txikiagoa, berekoikeria handiagoa ala txikiagoa… Bakoitzak beretik bizi du hau eta beretik jokatzen du kalean; norbere itzalik handienak orain direlarik publikoen.
‎Ez dago besterik. Kezka handiagoa ala txikiagoa, pazientzia handiagoa ala txikiagoa, berekoikeria handiagoa ala txikiagoa… Bakoitzak beretik bizi du hau eta beretik jokatzen du kalean; norbere itzalik handienak orain direlarik publikoen.
‎Ez dago besterik. Kezka handiagoa ala txikiagoa, pazientzia handiagoa ala txikiagoa, berekoikeria handiagoa ala txikiagoa… Bakoitzak beretik bizi du hau eta beretik jokatzen du kalean; norbere itzalik handienak orain direlarik publikoen.
2022
‎Esan bezala, ‘euskal bollerak’ ez dira denak berdinak. ...eremu euskaldun edo erdaldunetan bizi direnek ere ez dute berdin bizi lesbianen arteko euren euskalduntasuna, euskaraz jarduteko aukera eta oztopoak neurri eta pisu desberdinekoak baitira egoeratik egoerara; eremu indibidualak eta eremu instituzionalak, aztergaia deskribatzean, nola edo hala mugiaraziko du; eta zapalketa batarekiko edo bestearekiko kontzientzia edo parte hartze soziopolitikoa ere handiagoa ala txikiagoa izan daiteke kide horien artean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia