Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2008
‎gaur eguneko belaunaldien beharrak asetzen dituen garapena, etorkizuneko belaunaldiek euren behar propioak ase ditzaten baldintzatu barik. Definizioan parte hartzearen garrantzia zuzenean antzematen ez bada ere, garapen jasangarriaren inguruko nazioarteko hitzarmen askotan arreta eskaintzen zaio, bereziki ingurumenaren babesa inplikatzen duten helburuak lortzeko estrategiak inplementatzeko garrantzitsua delako hainbat puntu kritikotan pertsona eta talde ororen inplikazioa. Batetik ingurumenaren jasangarritasunak exijitzen dituen eraldaketengatik dator kezka, zeren egungo eredu nagusitik eredu jasangarri batera iragateak eraldaketa ekonomiko, politiko instituzional eta kultural handiak eragingo bailituzke eta, beraz, bide hori, botere publikoen eta gizartearen interes anitzen arteko birdoiketa etengabea eta ikasketa prozesu jarraitua izango litzateke, zeina aktore ezberdinen parte hartzearen bidez gauzatu ezean, ezinezkoa litzatekeen (Font eta Subirats, 2001).
2013
‎Klaseartekoa da alderdi ekintzailea, eta ez du gizarte mailako programarik izango 1936ra arte. 1933an hainbat puntu antikapitalista eta sozializatzaile ageri dira, eta alderdiko sektore batek (Areitioaurtena, Tellagorri) sindikalismo iraultzailearen aldeko aldarria egin zuen. Baina gehienek ez zuten nahi EAE/ ANV ezkerreko klaseko alderdia izatea.
2014
‎Hasierako lehen urteetan, hortaz, ETA oraindik erakunde nahikoa txikia zenean, immigrazioarekiko jarrera uzkurra mantentzen zuen. Azpimarratzekoa da, zentzu horretan, ETA hasiberria zela, eta aurrerago garatuko zuen ildoa momentu horretan oraindik ez zela finkoa18 Hala ere, nahiz eta diskurtsoa hainbat puntutan immigranteekiko gogorra izan, Sabin Aranaren eta haren jarraitzaileen planteamenduekiko aldaketa handia zekarren. Finean, etorkinaren aurkako jarrera ez baitzen immigrantearen beraren ezaugarrien ondorio (neurri batean Aranaren kasuan gertatzen zen bezala), arazo politiko baten ondorio baizik.
‎Urteak pasa ahala Espainiako Estatuko unibertsitate gehienak beren eguneroko lanean estrategiako hainbat puntu sartuz joan ziren. Bilakaera hori indartzera etorri zen 2006an CRUEko Nazioarteko Harremanetarako Unibertsitateko Espainiar Batzordeak (gaztelaniazko siglen arabera CEURI) onetsitako Garapenerako Lankidetzaren arloan Unibertsitateko Jokabide Kodea.
2016
‎Metodologia horren bidez, gizarte integrazioa ardatz duten bi enpresa horiek beren inpaktu orokorra neurtu nahi izan dute; soziala, laborala nahiz ekonomikoa. Proiektu hori adimen urritasunarekin lotutako enpresetan jarri dute martxan, hainbat puntu bistaratzeko eta argi uzteko helburuarekin (ACEMNA & Tasubinsa, 2013). Horrek balio baldin badu ere inbertsio bati buruzko ikerketa egiteko, ohiko urte bateko kontuentzako ez da metodorik egokiena.
2019
‎Aztertutakoaren arabera, orain arte jorratu ditugun lanek hainbat puntu komun dituztela ikus dezakegu. Izan ere, hiru artikulutan (Aurtenetxe, 2011; Albisu, 2012; Otaegi, 2016) Laboaren lan artistikoa ertz ezberdinetatik abordatzen bada ere, memoriaren gaia eta haurtzaroak haren sorkuntzan izan duen garrantzia errepikatu egiten dira guztietan.
2020
‎Analisi kualitatibo bat egiten den mementoan esandakoa egiarantz gerturatzen den ala ez ikusteko erabili ohi den teknikarik ezagunena triangulazioa da, eta informatzaileak, metodoak edo tresnak kontrastatzean datza (Flick, 2004). Kasu honetan, informatzaileek ikus dezakete errealitate bera hainbat perspektibatatik (berritzegunetik, eskolatik edo unibertsitatetik) ikusmira poliedriko bat emanez, baina era berean hainbat puntutan sinergia bat sortuz. Ikuspegi ezberdinetatik iritzi bera ematen denean, ikerketa errealitatetik gertuago egon daitekeela esan nahi du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia