Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2009
‎Autonomia Kolektiboak bere iritzia eta ekarpena azaldu zuen atzo, Euskal Herriko Hautetsien Kontseiluak eta Garapen Kontseiluak aste honetan antolatu dituen gogoeta egunen testuinguruan. Hiru egunez, lurralde antolaketa iraunkorrari buruz gogoetatuko dute Baionan hainbat parte hartzaile eta hizlarik. Horrelako gogoeta egunen inportantzia ezbaian jartzen ez badu ere, eramango diren eta hartzen ahal lituzketen xede eta norabideen betetzeko momentuari buruzko dudak dituztela esplikatu du Maite Goihenetxek, Autonomia Kolektiboko kideak.
2010
‎Literalki bete ere. Hasieran, idazkun egiptoarrak izan ziren eztabaidatuenetakoak, eta hainbat parte hartzailek zalantzan jarri zuen Eliseo Gilek aditu gisa aurkeztu zuen Montserrat Riusen gaitasun akademiko eta zientifikoa. Halaber, erakutsitako hieroglifoak ulertezinak zirela esplikatu zuten, eta Akhenaton edo Nefertiti izenak erromatarren garaian ezinezkoak zirela nabarmendu.
2012
‎Izen berbera jasotzen duen testua ere argitaratu zen hainbat parte hartzaileren (antropologo, primatologo zein filosofo) ekarpenak batuz.
2013
‎Euskaltzaindiaren jardunaldiak Araban orain bi urte. Hainbat eta hainbat parte hartzaileren artean, bi gonbidatu aski berezi. Laudioko eta Amurrioko alkateak, euskara irakasleak izanak biak.
2019
‎Aurelie Trouve (Chauny, Frantzia, 1979) G7aren kontragailurraren antolatzaileetako bat da, eta egunotan alde batetik bestera dabil Irungo Ficoba aretoan, hainbat parte hartzailerekin eta eragilerekin hizketan. Horren erakusle da BERRIAri eman dion elkarrizketa atzeratu behar izan duela bitan, eta elkarrizketaren amaiera aldera Hendaiako Herriko Etxeko ordezkari bat agurtzera hurbildu zaiola.Finantza Transakzioak Zergapetzearen eta Herritarrei Laguntzearen Aldeko Elkartea (Attac) talde altermundialistaren Frantziako adarraren eleduna izan zen Trouve, 2006tik 2012ra.
‎Bestalde, nerabeek kirol jokoak (FIFA, Dream League Soccer), belikoak (Fortnite, Last Day on Earth), abenturazkoak (Roblox, Minecraft), estrategia (Clash Royale estiloa) eta simulaziokoak (Los Sims, adibidez) aukeratzen dituzte. Halaber, hainbat parte hartzailerentzat diseinatutako jokoak, Discord eta antzeko txat aplikazioetan oinarritzen direnak. Sare sozialen aplikazioak ere, hala nola Instagram, YouTube, Tik Tok edo Snapchat, ez dira falta gailuetan.
2020
‎Gaur egun gazteek dengbêjaren usadio honekin jarraitzen dute, eta berrogeialdi garai hauetan egunero zabaltzen dira sare sozialen bidez dengbêjen arteko topaketak, eta zuzenean abesten dute hainbat parte hartzailetako errondetan.
‎Urkulluren eta Txibiteren falta nabaritu arren, beste hainbat parte hartzaile izan zituzten lehen saioan. Sindikatuei dagokienez, bertan egon ziren ELA, LAB, CCOO, Steilas eta CNT.
‎Eskualdunako hainbat parte hartzaile euskaltzain izan ziren. Zehazki, hamar izan ziren euskaltzain oso eta beste hamabi euskaltzain urgazle.
‎Aditz jakin batek adierazten duen gertaerak, ekintzak, jarduerak. hainbat parte hartzaile eskatzen ditu. Egon aditzak, esaterako, parte hartzaile bakarra eskatzen du.
2021
‎Uztailean, azken sei urteetan bezala, Mugak Zabalduz Karabana ekimena martxan jarri zen Europaren migrazio eta muga politikak salatzeko. Aurtengo mobilizazioan Euskal Herriko ehun lagunek baino gehiagok parte hartu dugu, Espainiako Estatuko beste hainbat parte hartzailerekin batera; 350 pertsona denera. Oraingoan, ekintzaileok Kanaria uharteetara abiatu gara," Kanariak, ez kartzela eta ez hilobi" lelopean.
‎Horrezaz gain, arestian aipatutako formazio faltak edota gai jakin batzuen inguruko ezezagutzak beldurra, galduta egotearen sentsazioa eta segurtasun falta eragiten dutela onartzen dute hainbat parte hartzailek (IIR1, IE2, LIR3, LIR2, LIR1). Horiek, gainera, ikastetxe aldaketa bat egiten denean areagotzen diren emozioak direla adierazten du LIR2 k, eta oraindik ere larritzen dira ordezkoa izateak dakarren ziurgabetasunarekin (LIR3).
‎Lehenengoari dagokionez eta GE4 k adierazitakoaren ildotik, egungo gazteen hizkuntza gaitasunak atzera egin duela diote beste hainbat parte hartzailek ere (IEE1, GIR1, NE1, LIR1, LIR3, DGIR1, IE5), eremu formalean, bederen, eta adierazitakoak aintzat hartuta, modu zuzenagoan edota zeharka gehientsuenen pertzepzioa bertsua dela esan daiteke ezbairik gabe. Hezkuntzaren ardura ere baden heinean, irakaskuntzako profesionalek kezkaz bizi dute egoera, Euskal Herriko hezkuntza sistema diferenteek gaur egun ez dutelako ikasle guztien euskalduntzea bermatzen, eskolak euskalduntze horren oinarria izan behar duenean (IE7).
‎Irakurmena edo irakurritakoaren ulermena da, bestalde, kezka hartzen den beste gaitasunetako bat, eta horri lotuta, ikasleen ikuspegi kritikoa. PISA txostenari60 erreferentzia eginez, irakurritakoaren ulermenari buruz eskainitako emaitzak mintzagai dituzte hainbat parte hartzailek (IE1, IE2, IE3, IE4, IE5, IE6, IE7), proba horiekiko jarrera eszeptikoa nagusi bada ere. Azken horrek zehaztutakoaren arabera, gaztelaniako irakurritakoaren ulermenean Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako ikasleak OECDren nahiz Estatu espainiarraren batez bestekoaren azpitik daude puntu gutxiko tarteaz bada ere, eta ikasle nafarren kasuan, berriz, diferentzia handiagoa da baina batez besteko horien gainetik geratzen da, dena den.
‎Zentzu horretan, BHko irakasleek irakasgaiaren eremuaren barruan lan egiteko joera dutela esan du IE3 k arestian, modu hertsi samarrean, eta horrek nolabait" isolatuta" lan egitera daramala profesionala. Hain muturreko egoerak emango ez diren arren, egia da hainbat parte hartzailek jardun eremua norbere ikasgaira mugatzeko joera dagoela salatu dutela. Ondorioz, horrek hezkuntzarekiko ikuspegi bat determinatzea ez ezik, dagoeneko ikusi den moduan, irakas jardunarekiko jarrera jakin batzuk ere definitzen ditu.
‎IEE1 ek dioen moduan," duela 100 urte, klasikoek, esan nahi dut Dumas, Salgari, Julio Verne, Lewis Carroll... horiek guztiek belaunaldiak konbentzitu zituzten batez ere mundu estetiko berri bat ekartzen zutelako". Hori literatura unibertsalaren kasuan, baina euskal literaturari dagokionez ere, Lauaxeta, Aresti edota Sarrionandia bezalako autoreak gazte belaunaldi desberdinengana iritsi zirela uste dute hainbat parte hartzailek, horien erreferente literario izatera iritsiz. Gaur egun, ordea, klasikoak gazteei urrun samar geratzen zaizkiela uste du GIR1 ek, erreferente luketen horiek ezagutzeko beharra argi uzten badu ere.
‎Gaur egungo gazteak, ordea, gaztelaniazko literaturan kokatzen dituzte hainbat parte hartzailek (AIR1, MIR1, LIR3, IIR1). Euskaldunak izanik ere, gaztelaniaz irakurtzen dutela diote, gehiago erakartzen dituela (IIR1), eta arrazoi desberdinak eskaintzen dituzte.
‎Horiek guztiak halakoak edo bestelakoak lehenestearekin lotuta daudela ematen du. Izan ere, pertsonak ardatz dituen hezkuntza sistema moduko esaldiek goiburu gisa funtzionatzen dutela diote hainbat parte hartzailek, eta gero ez dutela errealitatea irudikatzeko, barnebiltzeko balio. Eta, ikasleekiko jarrera litzateke, NE1 ren ustetan, horren erakusgarri nagusietakoa.
‎Horietan, berdintasunezko harremanen eta entzute horizontalaren ariketaren bidez, literatur testuaren ulermen partekatu batera jo nahi da, elkarrekintzaren bitartez ulermen indibidual handiagora heltzeko, eta horietan alderdi sozioemozionalak nahiz motibazionalak garrantzi handia hartzen du (Aguilar eta besteak, 2010; Colorado eta Ojeda, 2020; Elboj eta besteak, 2021). Fikzio Interaktiboarena Interactive Fiction (IF), ingelesez (Holdstock, 2021) ildo horretan kokatzen den esku hartze interesgarria izan daiteke. boan hainbat parte hartzailek egokitzeko eta errekuperatzeko espazioa dela nabarmentzen dutelako, eta, bestetik eta bereziki, modu egokian prestatuz gero, testuingururik onena, eta, nonbait, naturalena izan daitekeelako edozein literatur errutina inplementatzeko.
2022
‎Neurketa horiei esker ezagutu ditugun erabilera datuek argi erakusten dute hitanoak izan duen beheranzko joera, nabarmen pikoagoa emakumezkoen erabileraren eta emakumezkoei egiteko nokako formaren kasuan. Beherakada horren arrazoien artean dago hikako formen transmisioa etetea, eta horixe argudiatu izan dute ikerketetako hainbat parte hartzailek. Hala ere, aurreko belaunaldiak jomugan jarri beharrean, eten horretan arakatuko bagenu, segur aski arrazoi sakonagoak aurkituko genituzke.
2023
‎Bigarrena datorren asteburuan izango da eta Udalak eta Xaxau Konpartsak lau eguneko egitarau betea prestatu dute, txiki, gazte zein helduk izan dezan zertaz gozatu. Gaur, eguena, eman dituzte egitarauaren gaineko xehetasunak Bergarako osoko bilkuren aretoan egindako agerraldian eta udal ordezkariez gain, aurkezpenean izan dira danborradako hainbat parte hartzaile ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia