2010
|
|
Ptolomeus Alexandriako astronomo eta geografoak, kartagotarren eta erromatarren konkistei buruz ari zela, Afrika iparraldeko jendea ehun eta berrogeita hamar herritan banaturik bizi zela idatzi zuen, eta hizkuntza bera hitz egiten zutela denek, nahiz eta
|
hainbat
modu diferentetan. Numidiakoa eta familiaz amaren aldetik behintzat berberea zen San Agustinek ere antzekoa idatzi zuen:
|
2013
|
|
Garaiko dokumentuetan,
|
hainbat
modutan dator Ximenez pilotuaren izena: Fortun edo Fortin Jimenez, Ortuño Ximenez, Ortuna Ximenes... eta baita Ximenes de Bertandona ere.
|
|
* Hecetak berak
|
hainbat
modutan idatzi izan zuen bere abizena: Heceta, Heçeta, Ezeta, Eceta.Hemen Heceta grafia hautatu dugu hori delako hainbat leku izenetan iraun duena:
|
|
Orriotan
|
hainbat
modutan agertuko da errealitate instituzional hori. Nagusiki gizarte autoeratuaren esparruan oinarritzen dira hiztun komunitatearen garabideen azpiegiturak.
|
|
Euskararen komunitatean
|
hainbat
modutara birsortzen den gizarte kapital ezohiko horrek ematen dio bizia hizkuntzarenganako hautu pertsonalari.
|
2015
|
|
Nolabait, joko arau berberak aplikatzetik dator, baina kultura bakar bat ezarri beharrean, dibertsitatea babestuko du (kontsumoari eta zentzuari begira, ezinbestekoa omen da singulartasuna). Bestela esan, mundu kultura mundu osoko egitura (egituratzailea) izanagatik hainbat eta
|
hainbat
modutara agertuko da egituratuta. Ikus:
|
|
Gizartea horrelakoa izanda," tradizionala", indarrean egon behar, ezinbestean, oreka sozialari eusteko antzinako
|
hainbat
modu ere. Ez bakarrik ofizialak, legearen indarrez gauzatzen zirenak eta, esate baterako, Mugatseko parrizida Azpeitiko urkamendira eraman zutenak 1899 urtean; baita satiraz eta burla publikoaz baliatzen zirenak ere.
|
|
1997ko Aberri Egunerako agiriak490 IX. Kongresuko ponentzia zirriborroak jasotako hainbat ideia laburbiltzen ditu: ELAren konpromiso abertzalearen berrespena; jarduera abertzalearen jite sozialaren garrantzia —agirian
|
hainbat
modutan errepikatzen da ideia hau— klase interesen zein gehiengoaren babesa behar duen proiektu abertzalearen bideragarritasunaren ikuspegitik; orientazio sozialari lehentasuna emango dion lan harremanetarako esparru eta ekonomia eremu propioaren beharra; indarrak batzearen garrantzia," proiektu abertzalea gure helburuekin bat datozen borondate eta indarrak metatuaz gauza baitaiteke soi...
|
2016
|
|
Mariren izena, Jose Miguel Barandiarani zor zaio. Hark proposatzen du izen hau, herriak
|
hainbat
modutan deritzen izakien batasuna nabarmendu eta azpimarratze aldera. Honela, besteak beste, Anbotoko Señoraz, Aralarko Dameaz, Aketegiko Sotginaz, Puiako Maiaz, Leskungo lona gorriz, edota Txindokiko Mariaz ari garela, Mari esan ohi dugu beti, ataundar ikerlari bikainak ezarritako irizpideari jarraituz.
|
2019
|
|
Zilegitasuna kendu behar zaio Ekonomia Politikoari Zientzia eta Egia gisa, gure zientzia lekutu, mendeko eta partzialen bidez; balioaren logika eta jabetza pribatuaren instituzioa indargabetu behar dira, eta erabileraren balioa indartu eta gauzak komunitatearena bihurtzeko eta gauzez jabetzeko modu hori bultzatu; ekonomia habitus moduan hauteman eta erauzi behar da, eta bestelako bizimolde batzuk (jarduteko, ekoizteko, erlazionatzeko beste modu batzuk), deskolonizatuak, bultzatu behar dira. Horrek ez du esan nahi komunetan,
|
hainbat
modutan behe behetik eraikitzen ari diren produkzio jarduerei eta azpiegiturei garrantzia kendu behar zaienik. Guztiz kontrakoa:
|
2021
|
|
Izengoitien osaketa
|
hainbat
modutan egiten ahal da. Hala ere, bide ohikoenak ondoko hauek dira: Izenondoa (Beltxa, Txikia, Luzea,...). Izena+ izenondoa (Txakatxuri, Txapelazar...). Izena+ izena (Ipurtxulo, Katalintxantxo, Martinputxu, Xatamutur.). Izena+ (ko) (Zeruko). Izena+ (ko)+ izena (Zeruko peregrin). Aditzak (Banauka, Baldinbas, Baldinbai, Tira tira. X). Adberbioak (Xalui, Zankez, Txit, Nonbaitor). Zenbakiak (Hogeita bi). Onomatopeiak (Kozka, Trakala...).
|
2022
|
|
Aspaldi honetan, neguko solstizioaren ospakizunak, tradizio luzeen emaitza izaki, era desberdinetan bilakatuz joan direnez, gorpuzteko asmoa eta garrantzia
|
hainbat
modu desberdinetan interpretatu izan da: Ipar Euskal Herrian ez zen aparteko bestaburutzat jotzen, oro har; kristau fededunek ez ezean ia inortxok ez zuen ospatzen, are gutxiago Eliza horrek Gabon egunean haragia hartzea debekatua zuela eta langilearen ahalbideak noiznahi egun baino urriagoak izan direla kontuan izaki. Lehorreko herrietan, Gauerdiko Mezara joan aitzin, gaztaina erreak hartzen zituzten minata izeneko ardo moteltxo batez.
|