2003
|
|
Idazle eskasa, kalamitateen historia tristeko gizontto. Bera da orain, aitak atzerritarrenkanposantuan behiala amestutako bakean, bisitarion bisitak hartzen dituena,
|
hainbat
izen ilustre ren laguntasunean. Kanposantutxo txukun hau, metroko Piramide estazio ondoan, oroipen literarioz betea, bidaiarien museo edo eskola bat bezala da, XIX. mende erromantikoa nola hasi den eztanda batekin mundu berri bila ikus/ ikasteko hilobion historietan.
|
2004
|
|
Aldaketarekin zailago jarri zen Madrildik proiektuetarako kapitala lortzea; eta Euskadinere, zinemagintzaren inguruko ikuspegi estrategiko baten faltan, interes puntualak eta, askotan, baita pertsonalake re gailendu zitzaizkion arloaren planifikazio eta antolamendu beharrari. Haustura garaiak etorri ziren orduan Euskal Herriko zinemagintzaren mundura, batez ere Administrazioaren eta zinemagileen artean, eta" euskal zinemaren" markako
|
hainbat
izen esanguratsu Euskal Herritik kanpo hasi ziren eta jarri ziren lanean, enpresa egiturasendoa goen edo lanerako giro egokiago baten babesean. Hartara, norabide argirik gabeko babes sistema batekin eta berezkoenpresa egitura indartsurik gabe ere —izan ere ETBk, lehenengo urteak eta gero, ezer gutxi jakin nahi izan baitzuen denbora batean Euskal Herriko zinemarekin—, murriz tuzjoan zen Euskal Herriko zinema produkzioa.
|
2009
|
|
Informazioa kultura gisa ikusi behar dugu, ez soilik kulturarako, edo kulturaren barnean, edo kulturari buruz. Fenomeno horri
|
hainbat
izen jarri zaizkio, esaterako ‘komunikabide berrien kultura’, ‘Internet kultura’ eta ‘ziberkultura’ Kultura horiek modu konplexuetan erlazionatzen dira informazioaren gizartean dagoeneko existitzen diren beste kultura batzuekin, eta harreman horiek ulertzea da informazioaren kulturaren filosofiarentzako eginkizun garrantzitsu bat.
|
2014
|
|
Gero eta gehiago ziren sortzen ziren izen berriak, gero eta ugariagoa haien hautua egiten zuen jendea, eta izan ziren, halaber, Euskaltzainditik kanpo euskal izendegirako izendegi proposamenak egin zituzten beste autore batzuk. Egoera horretan izan zen garai bat gerora Euskaltzainditik" nahas mahasarena" esan izan zaiona, normatibizatu gabeko izen forma eta praktikak zabaldu zirena, eta garai horretan neskentzako zein mutilentzako erabili ziren
|
hainbat
izen. Areago, garai hartan argitaratutako hiru izendegik Mikel Hoyos, Urtzi Ihitza eta Xarles Bidegainenakespresuki azpimarratu zuten euskarazko izenen artean badirela batzuk mistoak direnak.
|
|
Funtsean Butlerrek dioskuna da hizkuntzak, hainbatetan errealitatea deskribatzeko gaitasuna ez ezik, errealitatea moldatzeko eta sortzeko gaitasuna duela. Nago pertsona izenek, edo, bederen, euskal izendegiko
|
hainbat
izenek ez ote duten botere performatibo hori, desberdina baita norbaitek jaio denetik Ekaitz, Haritz edo Harri dela entzutea edo Estitxu, Lorea edo Maitane dela aditzea. Izen batzuek edo besteek oso desberdina egiten dute gure autoerrealitatea.
|
|
Izan ere, izen berriak sortu diren eran, eta normatibizatzea izen horien sorrera baino motelagoa izan den neurrian, anbiguoak edo mistoak izan dira
|
hainbat
izen; hau da, gizon zein emakumeei jarri izan zaizkie, sexu biek partekatu dituzte2.
|
2022
|
|
Amuriza aitak abestutako ur, haize, lur eta tontorrak hartu ditugu, baina onenean ere modu konpartitu, badaezpadako eta etengabe probisionalean. Egia da euskarak sarbidea lortu duela goi mailako hezkuntza eta ikerketara, baina bere zalantzazko egoera, bere prekaritatea urtez urte mantendu da, prekaritate horrek
|
hainbat
izen eta tankera hartu dituen arren.
|