Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Bigarren hizkuntzen jabekuntza prozesua gai nagusia da gaur egungo zientziagintza sozialean eta, jadanik, literatura zabala dago, bertan oinarrituz horri buruzkoikerketa bideratzeko. Diziplina sozial ezberdinen barruan landu den gaia izanik (linguistika, linguistika aplikatua, psikobiologia, psikologia, psikolinguistika, soziologia, soziolinguistika, psikologia soziala, pedagogia, psikopedagogia, psikosoziolinguistika, eta abar), zenbait aspektu antzeko moduan ikusi badira ere, bestebatzuk modu berezian landu dira , hainbat ikuspegitatik aukera eta azpimarratzenahiko ezberdinak eginez.
‎Perfume eta usainari buruzko liburuxka honetan hainbat ikuspegitako informazio zabala eta orokorra idatzi nahi izan da, gai edota ideia batzuk sakontasun zientifikoaz aztertuta egon arren. Horrela, bere edukia gaika banatu da, sarritan izenburuak edukiaren ideia kualitatiboa atera ahal izateko adierazle egokia izaten baitira.
2004
‎Antropologiak gizakia zer den argitzeko zientzia edo diziplina izan gura du oro har. Gizoncmakumeak hainbat ikuspegitatik eta hainbat modutan iker daitezkeenez, gaur antropologia mota askotarikoak aurki daitezke bercizita, aukeren arabera: antropoiogia naturalistaedo biosoziala, biopsikikoa. kulturala edo soziala (etnologikoa), pedagogikoa, politologikoa (edo politikoa), ekonomikoa, teologikoa (edo erlijiosoa), filosofikoa edo, baita ere, estrukturaia, hermcneutikoa, etab.
2005
‎1978tik gaurdaino, hainbat ikuspegitako taldeak eta erakundeak aritu izandira euskarazko eskolatzearen alde lanean, nahiz eta eskolaren kontzeptua ez denguztiz berdina denentzat; hala ere, erakundeen artean hurbiltze prozesua beharrezkoa dela oso nabaria da.
2006
‎Gaur egungo haur tenperamentuaren hainbat ikuspegiren artean, Thomas etaChess en (1977, 1984) teoriak leku zentral bat betetzen du kontzeptu honenikerketan. Autore horiek tenperamentua jokabide estilo bat bezala definitzen dute (jokabidearen nolakotasuna) eta kognizio (jokabidearen zer) eta motibazioa (jokabidearen zergatia) kontzeptuetatik ezberdintzen dute.
‎Esku hartzea hainbat ikuspegitatik egin daiteke. Ikuspegi farmakologikoakAGHNan eragina duten neurotransmisore sistemak aldatu nahi izaten ditu.
2007
‎Hainbat autorek aintzat hartu dute bake positiboaren eta negatiboaren artekobereizketa (Brock Utne, 1989; Curle, 1978). Hala ere, bakearen esanahiareninguruko hainbat ikuspegi daude, eta eztabaidak bere horretan dirau.
2008
‎Hipotesi horrek agerian jarri nahi du aldagai unibertsal normatiboek, oro har, zer nolako garrantzi erlatiboa duten garapenerako (hainbat teoriak proposatuak, hala nola Epistemologia Genetikoak edo psikoanalisiak). Aldagai horiei testuinguruzko edo historiako beste aldagai batzuk erantsi behar zaizkie; haien garrantzia, hainbat ikuspegitatik landu bada ere, ingurunearekin edo gizarte elkarrekintzarekin lotutako ikuspuntuek edo gizarte elkarrekintzazkoek jarri dute mahai gainean. Hala, bizi zikloaren ikuspegia aipatzean, nolabait, aldez aurretik azaldutako hainbat ideia hartu behar dira berriz ere.
‎Ikuspegi hori teoria bat bainoago, eredu zabalago bat da. Hori dela-eta, oinarrizko baldintza horiek betetzen dituzten hainbat ikuspegi teorikotatik egindako ikerketak kokatzen dira hor. Honako hauek dira ikuspegi horren ezaugarri garrantzitsuenak:
2009
‎Alde batetik, Mendebaldean nagusitu ziren teoria neoklasikoak aberasteko baliagarria izan da, baina baita teoria neokeynesiarrak ere (Esteban eta Serrano, 2006). Azkenik, eta nolabaiteko sorpresa izan da hau, politika ekonomikoaren ildo heterodoxoen hainbat ikuspegi eguneratu eta,
‎Azkenik, lehen esan dugunez, ekonomiaren bilakaera sustatu eta hobetzeko orduan, Estatuak berak dituen mugak eta arazoak hartu behar dira kontuan. Jarduera publikoan muga objektibo nabariak egon daitezke hainbat ikuspegitatik: behar
2010
‎Liburu honen aitzinsolasa egitera gonbidatu nautelarik, lehenengo eta behin zeranabarmendu behar dut: hainbat ikuspegi politikotatik, eta hainbat ikerketa ikuspegitatik ere, gaurkotasun handi handia duen gai bati heltzen diola. Lurralde antolakuntzaren, hirigintzaren eta ingurumenaren esparruek ahalegin handia eskatzendiete legegileari eta Administrazioari.
2015
‎Matematikaren ulermenaren izaera dinamikoa denez, matematikaren jarduerak askotariko adierazpenak behar ditu. Oinarri teoriko horren gainean, GeoGebraren moduko tresna informatikoek integratu egiten dituzte objektu matematiko beraren gaineko hainbat ikuspegi (Bu, Spector eta Haciomeroglu, 2011).
‎Transmedia erako kazetaritza proiektu horiek balio izan dute dokumentalarekin beste era bateko lotura sortzeko. Esate baterako, Malvinas 30 lanean, istorioa publikoak parte har dezan irekitzen da, sare sozialetan jasotako lekukotza eta oroimenen bitartez? @malvinas30 eta @soldado30, Facebook eta Google+?, eta, horrela, istorioa hainbat ikuspegitatik kontatzea ahalbidetzen da. Hainbat iturri garrantzitsu daude, eta arlo honetako berrikuntzen adibide eguneratuak aurki daitezke, hala nola Stories, an experience for your audience, Interactive Narratives, Transmedia Spain edo Interdoc (Observatorio del Documental Interactivo) (Interdoc.org).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia