2006
|
|
Ohar hori egin ostean, esan behar da hedabidea beharrezko den kasuetan hedapena
|
hainbat
hedabideren bidez egin daitekeela, publizitate hedapenerako espresuki sortutako hedabideen bitartez zein publizitario ez diren hedabideen bitartez. Ez da baldintza nahitaezkorik aurreikusten ekimen kopuruari dagokionez edo publizitate jardueraren iraupenari dagokionez.
|
|
Sormenezko ideiak
|
hainbat
hedabidetan modu desberdinean isla daitezen, hedapen eta sormen sailen arteko harremanak ona izan behar du. Bestetik, sarritan, iragarki bat hedabide jakin baterako pentsatua da, eta, geroago, beste batzuetarako moldatu da.
|
2007
|
|
Egia da, baita, prentsaurrekoen hiper inflazioa dagoela, arazo bat dagoela hor.Baina, bestalde, egia da oso zaila dela hainbat gauza beste era batera komunikatzea. Bestalde,
|
hainbat
hedabiderentzat oso problematikoa da formatu bezala ere, oso pobrea delako. Irratiarentzat edo prentsa idatziarentzat ez da hain problematikoa baina telebistarentzat prentsaurrekoa kriminala da.
|
2011
|
|
– Enpresan jasotako prestakuntzarekin lotutako konbergentzia elementuenbalioespena,
|
hainbat
hedabidetako kazetarien arteko lankidetza, euskarrianitzeko informazioaren sorkuntza, audientzien partaidetzaren sustapena (14 galdera. Likert motako eskala).
|
|
konbergentzia maila gorena da, erredakzioen arteko fusioa erabatekoa baita. Erredakzioek antolaketa egitura bakarra dute, etaedukiak
|
hainbat
hedabidetarako ekoizten dituzte.
|
|
Radio Euskadi eta Euskadi Irratiko erredaktoreen iritziz, ordea, telebista da garrantzitsuena, ondoren, irratia, eta Internet ez dute aintzat hartzen EITBko hedabiderik garrantzitsuena zein den galdetzen dietenean. Hala ere, taldean
|
hainbat
hedabide biltzeak eraginduen egoeran, Radio Euskadin Interneti garrantzi handiagoa ematen diote, irratiari edo telebistari baino.
|
2012
|
|
Gainera, hedabideek zenbait atal ohiko erredakziotik kanpoko langile autonomoekin betetzeko joera agertu dute gero eta sarriagotan, gastuak murrizteko batez ere. Esaterako, argazkilari gehienek
|
hainbat
hedabidetarako behargin autonomo moduan jarduten dute (Alden, 2005a: 57).
|
|
Esaterako, iragartzen dituzten produktuekiko eta zerbitzuekiko lerratuta ager daitezke komunikazio proiektuak. Horregatik,
|
hainbat
hedabidek ez du prostituzio iragarkirik onartzen. Gainera, iragarkien kokapenak eta tamainak edo iraupenak hedabideon edukiari kalterik ez egiteko neurriak hartu behar ditu komunikazio enpresak.
|
|
Albistea aurkezteko modua baino ez litzateke. Ildo horretatik, zenbait euskarriko hedabideek osatutako komunikazio taldeetan, erredaktore bakarrak
|
hainbat
hedabidetarako informazioa lantzea hobesten ari da. Izan ere, mezu bakarra hiru euskarriko hedabideetan behin zabaltzea hedabide bakarrean hainbatetan hedatzea baino eraginkorragoa dela egiaztatu du teoria multimediak.
|
|
Ohar hori egin ostean, esan behar da hedabidea beharrezko den kasuetan hedapena
|
hainbat
hedabideren bidez egin daitekeela, publizitate hedapenerako espresuki sortutako hedabideen bitartez zein publizitario ez diren hedabideen bitartez. Ez da baldintza nahitaezkorik aurreikusten ekimen kopuruari dagokionez edo publizitate jardueraren iraupenari dagokionez.
|
|
Sormenezko ideiak
|
hainbat
hedabidetan modu desberdinean isla daitezen, hedapen eta sormen sailen arteko harremanak ona izan behar du. Bestetik, sarritan, iragarki bat hedabide jakin baterako pentsatua da, eta, geroago, beste batzuetarako moldatu da.
|
2015
|
|
Izan ere, gero eta ohikoagoa da kazetariek informazio bera hainbat eratara prestatzea: albiste, erreportaje edo kronika gisa, eta
|
hainbat
hedabidetarako (prentsa, irratia, telebista, zibermedioa) (Salaverría, 2010: 32).
|
|
Ohiko erreportajearen ezaugarria da beste genero edo mikrogeneroak barne hartzeko joera; transmedia erreportajearen kasuan, areagotu egiten da joera hori, eta osatu edo zabaldu egiten da informazio ardatza (beste istorio batzuk, dramatizazioak, aktualitateko erreportajeak, kronikak, elkarrizketak, albisteak, estatistikak dituzten grafikoak, koadroak, infografiiak, etab.). Nahaste horrek, generoa
|
hainbat
hedabidetan hedatzeak (normalean, telebista, webgunea eta 2.0 plataformak) eta publikoaren presentzia aktiboak erakusten dute erreportaje mota horrek duen sormenerako berariazko gaitasuna. Gauza bera gertatzen da dokumental formatuarekin, nahiz eta kasu horretan garatzeko aukerak areagotu egiten diren.
|