2010
|
|
Hori guztia kontuan hartuta, atal honetan zentzumenen estimulazioaren helburuak, zentzumenak estimulatzeko jarduerak eta
|
hainbat
ariketa praktiko aipatukodira.
|
2014
|
|
ume txikiek gogamenaren teoriarik ba ote duten, noiz ulertzen duten beste pertsona batzuek sinesmen faltsuak izan ditzaketela, eta gogamenaren teoriaren zenbait ezaugarri. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
logika sortzea, kontserbazioaren garapena, sailkapenaren garapena, seriazioaren garapena, zenbaketa ulertzea eta, amaieran, eragiketa konkretuetan arrazoitzeko moduaren azalpenaren aurkako iritziak. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
objektuaren iraunpena eta imitazioa. Amaitzeko, 4.5 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
ume txikiek gogamenaren teoriarik ba ote duten, noiz ulertzen duten beste pertsona batzuek sinesmen faltsuak izan ditzaketela, eta gogamenaren teoriaren zenbait ezaugarri. Amaitzeko, 5.3 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
logikaren sortzea, kontserbazioaren garapena, sailkapenaren garapena, seriazioaren garapena, zenbaketa ulertzea eta, amaieran, eragiketa konkretuetan arrazoitzeko moduaren azalpenaren aurkako iritziak laburtuko dira. Amaitzeko, 6.2 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
7.6 azpiatalean, Piageti egindako kritikak laburtuko dira. Amaitzeko, 7.7 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
mintzamenaren aurreko aroa, bizitzaren lehen urtean garatzen dena, eta mintzamenaren aroa, zeinean hizkuntza gaitasuna hobetzen den; 8.4 azpiatalean, hizkuntzaren garapenari buruzko teoria garrantzitsuenak izango dira aztergai. Amaitzeko, 8.5 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
Eskuliburuaren azken kapitulua helduaroko eta zahartzaroko garapen fisikoan eta ezagutzaren garapenean zentratuko da. Beste kapituluetan bezala, amaieran, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
herentzia eta ingurunea, epealdi kritikoak, aldakortasuna eta garapenaren jarraitutasuna eta sinkronia eta heterokronia garapenean; laugarren zatian, garapenaren psikologiaren ikuspegi historikoa izango da mintzagai (garapenaren psikologiaren sorreran eragina izan zuten faktorerik garrantzitsuenak eta haurtzaroaren ikuskera sozialean gertatu ziren aldaketak); garapenaren psikologiaren aurrekarietan kokatzen diren bi egile garrantzitsuren ekarpenak eta Darwinen (1859) eboluzioari buruzko teoria; aztergai den diziplinaren sorreraz hitz egingo da (1882) eta garai horretako zenbait egile aipatuko dira. Preyer, Binet, Freud, Hall eta Baldwin?; azkenik, garapenaren psikologia nola finkatu zen (1913) azalduko da. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
besteak beste, garapenaren psikologiaren sorreran eragina izan zuten faktorerik garrantzitsuenak eta haurtzaroaren ikuskera sozialean gertatu ziren aldaketak, garapenaren psikologiaren aurrekarietan kokatzen diren zenbait egile garrantzitsuren ekarpenak, aztergai den diziplinaren sorrera, garai horretako zenbait egile eta, azkenik, garapenaren psikologia nola finkatu zen aipatuko da. Amaitzeko, 1.5 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
Lehenengo azpiatalean, metodo zientifikoaren ezaugarriak deskribatuko dira; ondoren, 2.2 azpiatalean, ikerketa metodoak izendatuko dira (deskriptiboa, korrelazionala eta esperimentala); horrez gain, 2.3 azpiatalean, ikerketa diseinuak aztertuko dira (zeharkakoa, luzetarakoa eta sekuentziala); 2.4 azpiatalean, psikologiako ikerketan kontuan izan beharreko printzipio etikoak laburbilduko dira. Azkenik, 2.5 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
3.6 azpiatalean, pubertaroan eta nerabezaroaren gertatzen diren aldaketa garrantzitsu batzuk azpimarratuko dira, esaterako heldutasun sexuala. Amaitzeko, 3.7 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
Hain zuzen ere, lehen atalean, helduaroa aztertuko dugu, eta, bigarren atalean, zahartzaroa. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
Azkenik, Piageten azalpen horri egin zaizkion kritiketako batzuk laburbilduko dira. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
ikaskuntzaren teoria, portaera bat ikasten den bezala hizkuntza ere ikasi egiten dela dioena; teoria natibista, adin jakin batean hizkuntzarekiko erraztasuna lortzen dela aldezten duena, eta, azkenik, teoria interakzionista, aurreko bi teoriek nolabaiteko baliagarritasuna dutela dioena, baina aldi berean dioena bietako batek ere ez duela hizkuntzaren jabekuntza eta garapena erabat azaltzen. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
objektuen iraupenaren kontzeptua eta imitazioa. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|
|
Azkenik, pubertaroan eta nerabezaroan gertatzen diren aldaketa garrantzitsu batzuk azpimarratuko dira; esaterako, heldutasun sexuala. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen
|
hainbat
ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
|