2006
|
|
Testu konstituzionalean
|
hainbat
arau ditugu familiaren inguruan azpimarragarri. Edonola ere, esan beharra dago 1978an onartutako testuan jasotako printzipiokonstituzionalek ez dutela legegintza eta jurisprudentziarako ildo zehatz batfinkatzen.
|
|
Debekua uztailaren 12ko 25/ 1994 Telebistaren Legeak (Mugaz Gaindiko Telebistaren Legeak) jaso zuen, Europar Batasuneko 89/ 522/ CEE Zuzentaraua Espainiako ordenamendura egokitzeko. 1999ko ekainaren 7ko 22/ 1999 Telebistaren Legeak, bestalde, aurrekoaren
|
hainbat
arau aldatu egin zituen.
|
|
Haur eta gazteei ematen zaien babesa ere zalantzagarria liteke aipatu du gun ikuspegi horretatik, baina, oraingo honetan ere bi subjektu horien ezaugarriek publizitate komunikazioa baldintzatu egiten dute, umeek publizitatearen eragin bairagarriari aurre egiteko gaitasunik ez dutelako. Hori dela eta, umeen publizitateak behar duen babes bereziaren garapena
|
hainbat
arau berezitan ere jasotzen da; besteak beste, Mugaz gaindiko Telebistaren Legean (16 art.), non umeak egoera larri eta arriskutsuetan azaltzea debekatzen den; halaber, umeak moralki edo fisikoki kalte ditzaketen publizitate mezuak debekatuta daude79 Beraz, orain arte ikusi dugunarengatik esan genezake haurrek eta gazteek, emakumezkoek bezalaxe (1/ 2004ko Genero Biolentziaren aurkako Legea), nola...
|
|
PLOren araudia askoz hobeto egokitzen zaio tamaina handiko jarduera egiten duen iragarleari,
|
hainbat
arauren edukian ikus daitekeen bezala; adibidez: enpresaburuek hartzaileei zuzentzen dieten publizitate komunikazioaren zilegitasuna zehazten duten arauetan (PLOren 2 eta 4 artikuluak), edo lehiakideekiko erlazioa zedarritzen dutenetan (PLOren 6 artikulua), han publizitate desleiala eta konparazioa arautzen baitira.
|
2008
|
|
Fitxategi berezi hauen izendapenari dagokionez,
|
hainbat
arauri jarraitzen zaie izena eratzean: karaktere alfabetikoen multzo labur bati zenbaki bat lotuz eratzen da.
|
2009
|
|
Arau horiek bi mailatan laguntzen digute egoera balioesten: a) alde batetik, badira
|
hainbat
arau gure espresio emozionala zein testuingurutan, zein egoerataneta norekin mesedetu edota ekidin behar dugun adierazten dutenak (edota displayrules deritzonak) eta b) bestetik, badira beste arau batzuk egoera ezberdinenaurrean zer sentitu behar den adierazten dutenak (feeling rules deiturikoak) (Hochschild, 1983). Adibidez:
|
2010
|
|
Jakina da kapitalismoaren logika etekina mugarik gabe igoaraztea dena. Beraz, kapitalismo globalaren garaiotan logika hori muturreraino eraman da, metaketa kapitalista munduko esparruan garatzen ari baita lehentasunez horretarakooztopo ziren
|
hainbat
arau eta erregulazio malgutzeak eta mugatzeak erraztuta.Horrek produkziogintzaren kontrolik gabeko hazkundea sustatzen du eta bereemaitza ikusgarriena ingurumenaren narriadura eta natura baliabideen zarrastalkeria dira. Harago, kapitalismo globalak eragiten duen aberastasunaren kontzentrazioak eta publizitateak eragindako kontsumoaren gizarteak are irrazionalagoegiten du itxuragabeko produkziogintza, zeinak irabazpidea xede bakartzat izanikez duen aintzat hartzen natura baliabideen eta ekologiaren gaineko bere eraginsuntsigarria.
|
2012
|
|
Sustatzaile nagusiak Erresuma Batuko txikizkariak izan ziren (EUREP, Euro Retailer Produce Working Group), kontsumitzaileei segurtasunen, ingurumenaren eta lan baldintzen inguruko kezken aurrean erantzun bat eman nahirik. Berezko hainbat estandar bateratzen hasi ziren (ordurako
|
hainbat
arau tekniko baitzeuden) eta, azkenik, ziurtapenerako arau komunak sortzea lortu zuten. Nekazaritza praktika egokiez gainera, arauak laborantzaren kudeaketa integratua egitearen garrantzia azpimarratzen du, langileen ongizatea ere kontuan hartuz.
|
|
Haur eta gazteei ematen zaien babesa ere zalantzagarria liteke aipatu dugun ikuspegi horretatik, baina, oraingo honetan ere bi subjektu horien ezaugarriek publizitate komunikazioa baldintzatu egiten dute, umeek publizitatearen eragin bairagarriari aurre egiteko gaitasunik ez dutelako. Hori dela-eta, umeen publizitateak behar duen babes bereziaren garapena
|
hainbat
arau berezitan ere jasotzen da; besteak beste, 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrean, martxoaren 31koan (7 3.d art.), non umeak egoera larri eta arriskutsuetan azaltzea debekatzen den; halaber, umeak moralki edo fisikoki kalte ditzaketen publizitate mezuak debekatuta daude93 Beraz, orain arte ikusi dugunarengatik esan genezake haurrek eta gazteek, emakumezkoek bezalaxe (1/ 2004 ...
|
|
Debekua uztailaren 12ko 25/ 1994 Telebistaren Legeak (Mugaz Gaindiko Telebistaren Legeak) jaso zuen, Europar Batasuneko 89/ 522/ EEE Zuzentaraua Espainiako ordenamendura egokitzeko. 1999ko ekainaren 7ko 22/ 1999 Telebistaren Legeak, bestalde, aurrekoaren
|
hainbat
arau aldatu egin zituen.
|
|
PLOren araudia askoz hobeto egokitzen zaio tamaina handiko jarduera egiten duen iragarleari,
|
hainbat
arauren edukian ikus daitekeen bezala; adibidez: enpresaburuek hartzaileei zuzentzen dieten publizitate komunikazioaren zilegitasuna zehazten duten arauetan (PLOren 2 eta 3 artikuluak), edo publizitate ez zilegiaren akzioak zedarritzen dituenetan (PLOren 3 artikulutik 6 artikulura).
|