Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎Testu konstituzionalean hainbat arau ditugu familiaren inguruan azpimarragarri. Edonola ere, esan beharra dago 1978an onartutako testuan jasotako printzipiokonstituzionalek ez dutela legegintza eta jurisprudentziarako ildo zehatz batfinkatzen.
‎Debekua uztailaren 12ko 25/ 1994 Telebistaren Legeak (Mugaz Gaindiko Telebistaren Legeak) jaso zuen, Europar Batasuneko 89/ 522/ CEE Zuzentaraua Espainiako ordenamendura egokitzeko. 1999ko ekainaren 7ko 22/ 1999 Telebistaren Legeak, bestalde, aurrekoaren hainbat arau aldatu egin zituen.
‎Haur eta gazteei ematen zaien babesa ere zalantzagarria liteke aipatu du gun ikuspegi horretatik, baina, oraingo honetan ere bi subjektu horien ezaugarriek publizitate komunikazioa baldintzatu egiten dute, umeek publizitatearen eragin bairagarriari aurre egiteko gaitasunik ez dutelako. Hori dela eta, umeen publizitateak behar duen babes bereziaren garapena hainbat arau berezitan ere jasotzen da; besteak beste, Mugaz gaindiko Telebistaren Legean (16 art.), non umeak egoera larri eta arriskutsuetan azaltzea debekatzen den; halaber, umeak moralki edo fisikoki kalte ditzaketen publizitate mezuak debekatuta daude79 Beraz, orain arte ikusi dugunarengatik esan genezake haurrek eta gazteek, emakumezkoek bezalaxe (1/ 2004ko Genero Biolentziaren aurkako Legea), nola...
‎PLOren araudia askoz hobeto egokitzen zaio tamaina handiko jarduera egiten duen iragarleari, hainbat arauren edukian ikus daitekeen bezala; adibidez: enpresaburuek hartzaileei zuzentzen dieten publizitate komunikazioaren zilegitasuna zehazten duten arauetan (PLOren 2 eta 4 artikuluak), edo lehiakideekiko erlazioa zedarritzen dutenetan (PLOren 6 artikulua), han publizitate desleiala eta konparazioa arautzen baitira.
2008
‎Fitxategi berezi hauen izendapenari dagokionez, hainbat arauri jarraitzen zaie izena eratzean: karaktere alfabetikoen multzo labur bati zenbaki bat lotuz eratzen da.
2009
‎Arau horiek bi mailatan laguntzen digute egoera balioesten: a) alde batetik, badira hainbat arau gure espresio emozionala zein testuingurutan, zein egoerataneta norekin mesedetu edota ekidin behar dugun adierazten dutenak (edota displayrules deritzonak) eta b) bestetik, badira beste arau batzuk egoera ezberdinenaurrean zer sentitu behar den adierazten dutenak (feeling rules deiturikoak) (Hochschild, 1983). Adibidez:
2010
‎Jakina da kapitalismoaren logika etekina mugarik gabe igoaraztea dena. Beraz, kapitalismo globalaren garaiotan logika hori muturreraino eraman da, metaketa kapitalista munduko esparruan garatzen ari baita lehentasunez horretarakooztopo ziren hainbat arau eta erregulazio malgutzeak eta mugatzeak erraztuta.Horrek produkziogintzaren kontrolik gabeko hazkundea sustatzen du eta bereemaitza ikusgarriena ingurumenaren narriadura eta natura baliabideen zarrastalkeria dira. Harago, kapitalismo globalak eragiten duen aberastasunaren kontzentrazioak eta publizitateak eragindako kontsumoaren gizarteak are irrazionalagoegiten du itxuragabeko produkziogintza, zeinak irabazpidea xede bakartzat izanikez duen aintzat hartzen natura baliabideen eta ekologiaren gaineko bere eraginsuntsigarria.
2012
‎Sustatzaile nagusiak Erresuma Batuko txikizkariak izan ziren (EUREP, Euro Retailer Produce Working Group), kontsumitzaileei segurtasunen, ingurumenaren eta lan baldintzen inguruko kezken aurrean erantzun bat eman nahirik. Berezko hainbat estandar bateratzen hasi ziren (ordurako hainbat arau tekniko baitzeuden) eta, azkenik, ziurtapenerako arau komunak sortzea lortu zuten. Nekazaritza praktika egokiez gainera, arauak laborantzaren kudeaketa integratua egitearen garrantzia azpimarratzen du, langileen ongizatea ere kontuan hartuz.
‎Haur eta gazteei ematen zaien babesa ere zalantzagarria liteke aipatu dugun ikuspegi horretatik, baina, oraingo honetan ere bi subjektu horien ezaugarriek publizitate komunikazioa baldintzatu egiten dute, umeek publizitatearen eragin bairagarriari aurre egiteko gaitasunik ez dutelako. Hori dela-eta, umeen publizitateak behar duen babes bereziaren garapena hainbat arau berezitan ere jasotzen da; besteak beste, 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorrean, martxoaren 31koan (7 3.d art.), non umeak egoera larri eta arriskutsuetan azaltzea debekatzen den; halaber, umeak moralki edo fisikoki kalte ditzaketen publizitate mezuak debekatuta daude93 Beraz, orain arte ikusi dugunarengatik esan genezake haurrek eta gazteek, emakumezkoek bezalaxe (1/ 2004 ...
‎Debekua uztailaren 12ko 25/ 1994 Telebistaren Legeak (Mugaz Gaindiko Telebistaren Legeak) jaso zuen, Europar Batasuneko 89/ 522/ EEE Zuzentaraua Espainiako ordenamendura egokitzeko. 1999ko ekainaren 7ko 22/ 1999 Telebistaren Legeak, bestalde, aurrekoaren hainbat arau aldatu egin zituen.
‎PLOren araudia askoz hobeto egokitzen zaio tamaina handiko jarduera egiten duen iragarleari, hainbat arauren edukian ikus daitekeen bezala; adibidez: enpresaburuek hartzaileei zuzentzen dieten publizitate komunikazioaren zilegitasuna zehazten duten arauetan (PLOren 2 eta 3 artikuluak), edo publizitate ez zilegiaren akzioak zedarritzen dituenetan (PLOren 3 artikulutik 6 artikulura).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia