2001
|
|
Haur literaturan sailkatua dagoen edozein liburu adin guztietako zaletuok irakurri beharrekoa bilakatzen da sarri. Berdin gertatzen da honekin; bertan helduei pentsarazteko den
|
hainbat
aipu aurki baitaiteke. Orriz orri.
|
2008
|
|
Horra Euskararen Aholku Batzordeak kaleratu duen Euskararen Kalitateaz liburuxkan jasotako
|
hainbat
aipu gazteen euskararen kalitatea deskribatze aldera. Txosten horrez gain, badira beste iritzi batzuk, azken baten antzeko ondorioetara iristen direnak, esate baterako Koldo Zuazo hizkuntzalariak aipatzen dituenak4:
|
2012
|
|
Izan ere, norentzakoa, edo esatariak bere mezua idaztean buruan duen irakurlea, gaitasun batzuen jabe da (edo izan luke) eta irakurleak dituen gaitasunen arabera, esatariak abian jarritako estrategia horietatik batzuk atzemango dituelako ustea du. Esaterako, esan gabe, isilean edo erdi esanda uzten dituen hainbat eta
|
hainbat
aipu nahiz ironiazko erreferentzia horiek guztiak ez ditu edozein irakurlek edo hartzailek jasoko edo mamituko. Baina idazleak testuan bertan jartzen baditu, ustez, buruan duen norentzako horrek atzemango dituelakoan jartzen ditu.
|
|
Orain arte oso gutxi jorratu direla salatuz, bibliografian nabarmen daitekeen hutsuneaz gain,
|
hainbat
aipu bil ditzakegu. Honatx, horietarik bat:
|
2013
|
|
Hala, bada, Lorenek Hamzari bidali zizkiòn lehen bizpahiru mailetan kontu haietaz aritu zitzaion, baina Hamza hasieratik agertu zitzaion eskuzabal bezain burugogor: berak bere etxea zuela, eta lagunak ere bazituela, eta bere obligazioa zela. Profetaren edo Koranaren hainbat eta
|
hainbat
aipu bere jokabidearen berme, gonbidatuak ahalik eta hobekien hartzea, hau eta bertze; eta ezetz, Lorenek ez zuela bidaia antolatzeko deus egin beharrik, bera. Hamza?
|
|
Hala, bada, Lorenek Hamzari bidali zizkiòn lehen bizpahiru mailetan kontu haietaz aritu zitzaion, baina Hamza hasieratik agertu zitzaion eskuzabal bezain burugogor: berak bere etxea zuela, eta lagunak ere bazituela, eta bere obligazioa zela –Profetaren edo Koranaren hainbat eta
|
hainbat
aipu bere jokabidearen berme– gonbidatuak ahalik eta hobekien hartzea, hau eta bertze; eta ezetz, Lorenek ez zuela bidaia antolatzeko deus egin beharrik, bera –Hamza– arduratuko baitzen, halaber, taldea gidatu eta hara eta hona eramateaz. Hondarrean, ikusirik ezen Hamzak ez zuela gibelera eginen, Koldok eta Lorenek, Hamzaren konfiantzaz abusatu gabe, gauzak erraztea erabaki zuten:
|
2014
|
|
Ez dauka tesi garbirik, ez dugu ikuslea inolako erantzun jakinetara bideratu nahi izan. Horregatik dauka collage itxura,
|
hainbat
aipuren arteko haria eraiki dugu, baina amaieran hari narratibo hori borobildu gabe.
|
2019
|
|
Jatorrizko bertsioa (en) hemen topa daiteke: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0077056. ohartu behar dugu gainera itzulpenean jatorrizko
|
hainbat
aipu, pasarte eta zehaztasun matematiko laburtu edo kendu direla, artikuluaren ulermena eta estaldura kaltetu gabe (Itzultzaile eta editoreen oharra).
|
2022
|
|
Badakigu ere horrela gertatzen dela aldatu genukeen mundua eraldatzeko gauza ez garelako. Baina Celinek zulo ilunago batera eramaten gaitu, Suediako Nordisk festibalean ohorezko
|
hainbat
aipu lortu dituen bere zinema puska zorrotz eta solidarioan. Izan ere, Imanol Uribe jaio zen eta Ellakuria hil zuten herrialdean, jaiotzear den umea galtzen baduzu, espetxean bukatuko duzu.
|
|
E. M. Forsterren Aspects of the Novel [Nobelaren alderdiak] (1927) eta P. Lubbocken The Craft of Fiction [Fikzioaren ofizioa] (1921), biak ere eragin handia izan dutenak nobelagintza ingeles" modernistan". Irène Némirovskyk berauen
|
hainbat
aipu ateratzen eta komenta  tzen ditu bere laneko ohar liburuan. Haien gomendioei hitzez hitz jarraitu ez bazien ere, nabarmenki eragin zioten, eta haiei esker berraurkitu zituen Tolstoïren edo Flauberten teknika narratiboaren zenbait alderdi.
|