2008
|
|
Guk euskaldunok, eta orokorrean europarrok, ohituta gaude eleaniztasunean bizi izaten. Alde batetik
|
hainbat
ahalegin, gastu eta buruhauste ekartzen digu eleaniztasuna, baina, beste alde batetik, kokapen oso aurreratuan jartzen gaitu nazioartekoan ekarpen esanguratsuak egiteko. Gaitasun handiagoa dugu eleaniztasuna lantzeko.
|
2013
|
|
Iñaki Mart� nez de Luna, Estibaliz Amorrortu, Maria Jose Azurmendi, Jean Baptiste Coyos, Jone Miren Hernández, Lionel Joly, Inma Muñoa, Pablo Sotés eta Belen Uranga – Azken urteetako euskal ikerkuntza soziolinguistikoaren azterketa deskribatzailea d) Azkenik, jatorri, ikuspegi eta interes ezberdineko
|
hainbat
ahalegin dinamika batera bilduz, berrikuntzaren aukerak areagotzea. •
|
2015
|
|
Gurasoak, irakasleak, hezitzaileak eta gazteak zuzeneko eragileak dira haur eta gazteen hizkuntza ohiturei begira. Eragile horiek aktibatzeko eta antolatzeko
|
hainbat
ahalegin egin dira eta hainbat esperientzia daude. Horri begira, egokiena eta eraginkorrena hizkuntza ohituretan eragitea helburu duten erakundeak elkarlanean eta koordinatuta aritzea da:
|
2017
|
|
Euskararen mapa berrien premia: hiztun errealen mapak (2016/01/08). bertan ikus daitezke
|
hainbat
ahalegin hiztun errealak (ez alegiazkoak) neurtzeko eta kokatzeko.
|
2019
|
|
VII.8 Behetik gorako ekimen bidea (berr) indartu behar da hizkuntza plangintzaren enfoke konkretu batean hazi eta hezitakoak gara euskaltzaleok eta, oro har, mendebal europako hiztun herri txikien aldeko gehienak. ahuldutako hizkuntza indarberritzeko saioak formulatu eta aplikatzeko orduan urrezko arau bihurtu dugu hizkuntza eskubideek bermaturiko zerbitzu hartzailearen, zerbitzu kontsumitzailearen perspektiba. hori izan dugu azken 40 urte inguruan nagusi: ...ofiziala denez, eta hala den heinean, X zerbitzua (osasun zaintza, hezkuntza, administrazioa, komunikabide publikoak,..) euskaraz jasotzeko eskubidea dugu. datorkigula beraz X zerbitzua, dagokion instantzia ofizialetik". hots, gure hizkuntza eskubideak asetzeko lain izango den goitik beherako hizkuntza plangintza" berdintzailearen" aldeko gartsu bihurtu gara. eskubide hori betetzeko
|
hainbat
ahalegin egin da goitik behera, behetik gorako eskaria (banaka zein taldean formulatua) aintzakotzat hartuz. horri eskerrak zerbitzu hau (euskal eskola), hori (euskal telebista) eta hura (osasun atentzio primarioa) ematen ari dira (normalean aukeran, zenbaitetan partez bakarrik) kasuan kasuko herri aginteak eta beste zenbait erakunde edo instantzia ofizial (ikus, adibidez, kutxazain automatikoak)... horrela, d eredukoak dira bertan edo inguruan dauden haur eta Lehen hezkuntzako eskola guztiak (bigarren mailako asko ere bai, baina ez guztiak:
|
2023
|
|
• Euskalgintzako era askotako eragileekin saretzen eta koordinatzen
|
hainbat
ahalegin egin dira.
|
|
Artikulu honetan, Kanadako Columbia Britaniarreko Yuneŝit’in komunitatearen esperientzia aurkeztuko dugu. Azken hamarkadan, komunitate horretan Nenqayni ch’ih (Tŝilhqot’in hizkuntza) dokumentatzeko eta biziberritzeko
|
hainbat
ahalegin burutu dira, eta haien artean, ikerketa kolaboratibo bat Euskal Herriko Unibertsitatearekin (UPV/EHU). Lan horretan, komunitatearen ustez, hizkuntzaren egoera eta horren atzean dauden arrazoiak aztertu eta biziberritze estrategiak eta behar diren baliabideak identifikatu dira.
|