Emaitzak: 6
2002 | ||
Genevan egiten ari den Osasunaren Mundu Batzarrak atzo onartu zuen ebazpen baten arabera, “larrituta” dago bularreko haurren elikadura praktika desegokiak direla eta. Dokumentuak azpimarratzen duenez, “kezka handia dago oraindik modu desegokian elikatuta dauden bularreko haurren eta haur txikien kopuruagatik, eta horrek arriskuan jartzen du | haien nutrizio egoera, hazkuntza eta garapena, osasuna eta biziraupena”. Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) arabera, “mundu osoko bularreko haurren %35 baino gutxiago elikatzen dira soilik amaren esnez” bizitzako lehen lau hilabeteetan, eta “sarritan, elikadura osagarriko praktikak desegokiak, desegokiak eta osasungaitzak dira”. | |
2008 | ||
Programaren berariazko helburuetako bat da obesitatea garaiz atzematea eta aurrera egin ez dezan saiatzea. Horretarako, parte hartzen duten ikastetxeetako ikasle guztiei azterketa antropometrikoa egiten zaie ikasturtearen hasieran, hau da, hainbat adierazle hartzen dira kontuan, | haien nutrizio egoera ebaluatzeko eta haien pisua adinaren araberako parametro osasungarrien barruan dagoen jakiteko. Azterketa antropometrikoan pisua, neurria, larruazaleko tolesak eta perimetroak (besoa, eskumuturra, gerria eta aldaka) sartzen dira. | |
2010 | ||
Egiaztatu ahal izan denez, adinekoek elikatze prozesuan duten inplikazioak hobetu egiten du | haien nutrizio egoera. Adinekoak egoitza batean bizi direnean, hori ez da beti posible, baina, gutxienez, erabakiak hartzean integratu behar dira. | |
Malnutrizioa eta jarduera fisiko eskasa dira instituzionalizatutako biztanleen ohiko arazoak. Horiei ekitean, kontuan hartu behar dira pertsona zaharraren inguruko hainbat elementu, | haien nutrizio egoeran eta, oro har, osasunean funtsezko zeregina dutenak: zahartze prozesua bera, gaixotasun baten edo gehiagoren diagnostikoa, polimedikazioa, bakardadea eta depresioa, besteak beste. | |
2012 | ||
Elikadura gaietan adituak direnen esanetan, eskolako menua oso garrantzitsua da, bi arrazoirengatik, bereziki: lagundu egiten duelako haurrengan elikadura ohitura batzuk ezartzen, eta | haien nutrizio egoerari eragiten diolako, eguneko dietaren zati garrantzitsua hartzeen du-eta (astean bost egunez, urteko hainbat astetan). | |
2015 | ||
Espainiako herritarren lagin adierazgarri batek elikatzeko zer nolako ohiturak dituen ikertzen ari da, zer teknika erabiltzen dituen sukaldean, zenbateko pisua eta neurria duten, eta | haien nutrizio egoera baldintzatzen duten beste zenbait alderdi. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
haiek | 6 (0,04) |
Lehen forma
haien | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Consumer | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
haiek nutrizio | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
haiek nutrizio egoera | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |