Emaitzak: 4
2017 | ||
Momentuei begira, gazteek konektatzeko hobesten dituzten momentuak arratsalde (%80) eta gaua (%57) dira, | haien denbora librearekin erlazionatuta egon daitezkeen momentuetan konexio hori emanez. Bestalde konexio momenturik txikienak eguerdi (%30) eta goizean (%12) dira, okupatuak dauden momentuak izanik, ikasten dauden momentuak hain zuzen. | |
2019 | ||
neurri handi batean, administrazioan bezala, euskararen plangintzan eta euskalgintzan ere belaunaldi berritzea gertatzen ari da. Ikusi egin da, errealitate sozial eta teknologiko berrien testuinguruan, gaurko belaunaldia aurrekoa bezain emankorra den eta legatua aurrera eramateko gai den edota horretarako interesik duen. diktaduraren bukaerako belaunaldi ezin prestatuago, langile, partez militantziaz eta afizioz, dohainik | haien denbora librean, eta partez ofizioz, euskarari dedikatua jubilatzen hasia da. ofizioz behintzat jubilatzeko garaia heldu zaie, 80ko hamarkadatik hona 40 urte igaro baitira. Belaunaldi berriak diktadura zer izan zen, euskararen orduko egoera, estandarizazioaren eta normalizazioaren alorrean zer aurrerapena egin den, eta nola, ez daki; lehen eskutik ez du ezagutu. garai hauek bizi izandako askok ere, partez, ahaztuta dituzte eman diren aurrera pausoak eta zer nolako bidea egin duen euskarak 80ko hamarkadatik hona, zenbait alorretan behintzat, bereziki estatus, eskuratzeeta corpusplangintzei lotutako alorretan. memoria sozio historiko oso partziala dugun bezala, gure memoria soziolinguistiko historikoa ere aski mugatua izaten da. akatsak ez errepikatzeko, akatsetatik ikasteko, egindako aurrera pauso baikorretatik ikasteko eta norbere burua ezagutzeko eta munduan kokatzeko mugarria da hori, zinez. une erabakigarri honetan mikel zalbideren testigantza eta proposamena jasotzea eskertzekoa ez ezik, ohore eta obligazioa da alde horretatik, nahiz eta, edozein iritzi edo proposamen irakurtzen dugunean bezala, bere testuaren irakurketa aktiboa egin behar dugun. edozein adierazpenen aurrean bezala, ez dugu erreaktiboak izan behar (dena kritikatu pentsatu gabe) edo hagiografikoak (dena irentsi eta onartu pentsatu gabe eta ondoriorik atera gabe: | |
2022 | ||
Bakoitzak bere lana du: unibertsitatean, industrian, administrazio publikoan eta zerbitzuen sektorean; baina entomologiarekiko zaletasunak batzen ditu | haien denbora librean ikerketan aritzeko. | |
2023 | ||
Ospe handia hartu zuen ekimenak; zoritxarrez, pandemiaz geroztik, antolatzaileek ez dute berriz antolatzerik izan. Noski, | haien denbora librean eta haien borondatez aritzen ziren. Eskerrak militantziari. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
haiek | 4 (0,03) |
Lehen forma
haien | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Berria | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
hiruka | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
haiek denbora | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
haiek denbora libre | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |