Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2007
‎batetik, zientziaridagozkion eduki nahiz emaitzak asmo jakinek baldintzaturik formateatu etaigortzen ahal dira (Hannigan, 1995; Lash eta Urry, 1994); bigarrenik, heziketajasotzen duenak zientziarekin duen harremana testuinguru soziokultural bateanizaten duelarik (Hajer, 1995), gure bizipenekin ikastetxean jasotako aldebakarrekoheziketa moldatua gertatzen ahal da (Michael eta Carter, 2001; Solomon, 1993); hirugarrenik, eremu zientifikoan ezagutza gatazkak sortzen ahal dira, metodozientifikoaren bidez ziurtasuna iragarriagatik (Campbell, 1986, Nelkin, 1979); etalaugarrenik, garaiko politika zientifikoen testuinguruan, zientziarentzat eta, bereziki, zientzialari enpresarientzat, komunikabideak agertoki funtsezkoaksuertatzen ahal dira (Shin eta Whitley, 1985; Nelkin, 1995), nagusiki komunitatezientifikoaren kezkak jaso eta defendatzeko (Greenberg, 1997; Lewenstein, 1995; Priest, 2001). Ideia guztiok kontuan hartu behar ditugu. Herritarrek, ezagutzarekineta teknologiekin, gizarte bizitzan izaten dituzte harremanak, eta horri arreta ipinibeharko litzaioke zientziekiko hautemateak, iritziak, portaerak aztertzerakoan.
2010
‎Hala ere, behin eta berriz azpimarratu denez (Gonzalez Rendon, 1994), oso zaila da faktore guztiok kontuan hartzea pizgarri politika ezartzeko eta gauzatzeko orduan. Horietako kasu askotan ez dagoelako behar den informazioa, denboran aldagarriak direlako edo.
2011
‎Gehiegitan esplikatzen ditugu fenomeno horiek berritasuna eta zaharkituta geratu diren joeren arteko borroka gisa; belaunaldien arteko autobaieztapen sutsu antzera, edo kultura menderatzaileen eta menderatuen arteko liskar gisa. Fenomenoaren osagai guztiok kontuan hartzekoak izanda ere, estal dezakete beren azpian geratzen diren beste zenbait indar eragile, sakonagoak agian. Eta indar horien ulertzean egon liteke erraietatik sortu eta hainbeste buruhaustetara garamatzaten asmo, ekimen eta jarreren aterabidea.
2014
‎«Nafarroak aldaketa behar du, baina guretzat aldaketak badu bereizgarri bat: Nafarroan ez da benetako aldaketarik izanen, gu guztiok kontuan hartuko gaituen hizkuntza politika bat abiarazten ez bada». Politikariei ausarki jokatzeko eskatu zien, eta gizarte osoari, aldaketarako baldintza berriak sortzeko galdegin.
2019
‎Eta identifikatzea. Adi, guztiok kontuan hartu beharreko asmoak agerian uzten ditu komunikazio plan honek. " Ezaugarri hauek dituen prozesu batean beharrezkoa da iritzi liderrak eta eragin handiko gutxiengoak identifikatzea.
2022
‎Kasu horietan, prozesuak aktibo egoten dira denbora luzean, eta kroniko bihur daitezke. Zerbait gaizki doala adierazten duten seinaleak Berrikuntza mediko eta teknologikoetatik haratago, badira batzuk estresarekin lotutako seinaleak pertsona guztiok kontuan hartu genukeela eta, behar izanez gero, medikuari galdetu: Control de la manera de la manera de la medida.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia