Emaitzak: 5
2009 | ||
Dena den, ez dirudi hori denik Edelen asmoa, baizik eta Alemaniako eta Europako historiaren urte gorabeheratsuak erreskatatzea, | gurean bereziki zer pentsa ematen duten gertaerak. Denboran hain hurbil dauden kontu horiek, eta orainaldi ezabatzailearen kezko hesiaren azpian ezkutatuta gelditu direnak. | |
Aurrerapauso horiek, ordea, euskararen ezagutzaren alorrean egin dira, gehienbat. Gabezia eta ahuldade handiena bertan sumatzen zelako, batetik; elebidun izan nahi duen gizarteak herritar elebidunak nahitaez behar dituelako, bestetik; eta, azkenik, hezkuntzari berebiziko garrantzia eman izan zaiolako hizkuntzak berreskuratzeko prozesu guztietan oro har, eta | gurean bereziki. Lege arauak ere, logika horren arabera itxuratu ditugu, euskal herritarrok euskara ezagutu eta erabiltzeko dugun eskubidea iparrorratz hartuta. | |
2018 | ||
a) Estatuetako hizkuntzak (state language), frantsesa Iparraldean eta gaztelania Hegoaldean; b) Hizkuntza gutxituak (minority language, community language...), zeinak bi azpi-multzotan sailkatu ohi diren: b1) Autoktonoak (autochthonous minority, heritage language, old, traditional, regional, indigenous...), gurean euskara, hain zuzen; b2) Alofonoak (allochthonous minority, new, migrant language...), gure bizilagun berriek atzerritik ekarritako hizkuntzak. c) Lingua franca (vehicular, of interethnic communication...), | gurean bereziki ingelesa, baina ez bakarrik. (Laakso et al., 2014: | |
2019 | ||
soziolinguistikaren alorreko autore, kontzeptu, arau eta paradigma klasikoak, ezagunak eta ez hain ezagunak, barrutik ezagutzen ditu. ezagutza teoriko eta praktiko horrek euskararen egoera soziolinguistikoari buruzko ikuspuntu zabala ematen dio. artikulu honetan aspaldidanik giltzarri eta lehentasunezko iruditzen zaigun arnasguneei buruz hitz egiten du zalbidek. artikulua ona iruditu zaigu: argia, didaktikoa eta, | gurean bereziki funtsezkoa dena: praktikoa. | |
2020 | ||
Beraz, zaintza balioan jarri eta politizatu, zaintzaz arduratzen diren komunitateko kolektibo horiek ahaldundu eta prestigioa eman eta, horrekin batera, zaintzarako gaitasunak landu (norberarentzako zein ingurukoak zaintzeko), zaintzaren pedagogia eta zaintza lanei buruzko hausnarketa politiko kritikoa eginez. Zaintzatik ere irakatsi dezakegula garbi edukita, beti ere, zaintzan bertan jakin, izaten jakin eta elkarbizitzen jakin gaitasunak bilatuz, hala nola, zaintzatik irakurriz hezkuntza zein, | gurean bereziki, hizkuntza eskubideak ere. Eskola (zein balizko krisi eta konfinamendu berriak) prestatu, hezkuntza lege, sail eta curriculumen presio produktibista, positibista eta patriarkalaz gaindi, zaintzaren potentzial hezitzaileari arretaz begiratzeko eta, adibidez, pedagogia munduko aurrekari emankor gisara, Emmi Piklerren ekarpena gogoan izanda. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu | 5 (0,03) |
Lehen forma
gurean | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
gu bereziki | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
gu bereziki funtsezko | 1 (0,01) |
gu bereziki ingeles | 1 (0,01) |
gu bereziki zer | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |