2002
|
|
erregela multzoak edota lexiko sistemak automata bihurtzen dituzten konpiladoreak batetik, eta hitzen analisi/ sorkuntza morfologikoa egiten duten programa eta errutina multzoa bestetik. Programa nagusia edukitzea interesgarriagoa da probak egiteko, baina errutina multzoa (run time library izenarekin ezagutzen dena) askoz malguagoa da, halako liburutegi batek
|
gure
programetan morfologia integratzea bideratzen baitu.
|
2009
|
|
Zenbakiek positiboak izan behar dute, oso garrantzitsua da baldintza hau, bestela programak errorea emango bailuke. Askotan izango ditugu era honetako murriztapenak
|
gure
programetan. Horretxegatik, Perl ek badauka die izeneko funtzio berezi bat errore mezua pantailaratu eta programaren exekuzioa bertan behera uzten duena.
|
|
Eta guk ezkutuko zenbakia asmatu artean erabiltzaileari behin eta berriz aukera emango dion programa nahi dugu. Igarriko zenion, irakurle, begizta egitura behar duela
|
gure
programak. Begizta horretan, eskemako 2 eta 3 pausoak errepikatuko dira harik eta erabiltzaileak zenbakia asmatzen duen arte.
|
|
Programaren irteera fitxategi batera birbideratzea oso baliagarria da emaitza pantailan bistaratzeko baino luzeagoa denean, baita programaren irteera modu iraunkorrean gorde nahi dugunean ere. Batzuetan, baliteke
|
gure
programaren irteera fitxategi batean gorde nahi izatea, baina fitxategiaren aurretiazko edukia ezabatu gabe. Hau da, datu berriak bukaeran erantsiz.
|
|
programa abiarazi, eta teklatu bidez idatzitakoa fitxategian gordeko lukeela, bere aurreko edukia ezabatuz. Hau da,
|
gure
programa ezabatuz.
|
|
Eta hirugarrena eta azkena: komando lerroa,
|
gure
programak abiarazi eta emaitzak pantailaz ikusi ahal izateko erabiliko duguna. Segidan datozen ataletan, hasieran liburu honekin batera erabilgarri dagoen materiala deskribatuko da, eta ondoren tresna bakoitzaren oinarrizko funtzionamendua azalduko dugu.
|
|
Liburuan azaltzen diren programa guztien kodea topatuko du irakurleak programak karpetan. Azkenik, fitxategiak karpetan,
|
gure
programak elikatzeko erabiliko ditugun testu fitxategi guztiak bildu ditugu.
|
|
Aurreko bi pausoak burutu ondoren,
|
gure
programak zuzenean exekutatu ahal izango ditugu:
|
|
Windows sistema eragilearekin ari bagara lanean, ez du aintzat hartuko eta aurrera jarraituko du. Baina inoiz
|
gure
programa Linux sistema batean exekutatu nahi izanez gero, baliteke arazoak izatea jartzen ez badugu. Sistema edo plataforma ezberdinen arteko garraiagarritasuna segurtatzen digu shebang ak.
|
|
Lehenbiziko lerroa, shebang a,
|
gure
programak Windows zein Linux sistemetan arazorik gabe funtziona dezan jarri beharrekoa da. Gure programa guztien lehen lerroa shebang a izango da beti.
|
|
Atal honetan, zer diren eta zertarako erabil ditzakegun azaltzen saiatuko gara. Ikusi berri dugunez,
|
gure
programetan erabil ditzakegun datu motak bi dira: string ak eta zenbakiak.
|
|
Bada, aldagaiak, balio horiek gordetzeko edukiontziak dira. Adibide baten laguntzaz hobeto ulertuko delakoan, demagun urte oso bateko segundo kopurua kalkulatu eta bistaratzen duela
|
gure
programak agindu honekin:
|
|
Erabiltzaileak teklatu bidez idatzitakoa
|
gure
programak jaso dezan, < STDIN> eragilea behar dugu. Adibidez, gure programan sententzia hau idatziko bagenu:
|
|
Erabiltzaileak teklatu bidez idatzitakoa gure programak jaso dezan, < STDIN> eragilea behar dugu. Adibidez,
|
gure
programan sententzia hau idatziko bagenu:
|
|
Ari da poliki poliki itxuratzen
|
gure
programa. Sententziak garbi idatzita daude, eta aldagai bakoitzaren funtzioa zein den ere nabaria da.
|
|
Bi letra besterik ez dituzten hitzak bilatzeko, ondokoa egokiagoa litzateke: Oraingoan parekatze positiboen kopurua txikiagoa izan da. Hala ere, ez gaude guztiz konforme
|
gure
programarekin. Badauzka oraindik leundu beharreko ertzak:
|
|
Berriro ere, arretaz begiratzen badugu,
|
gure
programaren eraginkortasuna mugatua dela konturatuko gara. Izan ere, fitxategia lerroz lerro bilaketa patroiarekin parekatu, eta bat egiten duen lehen string puska edo hitza itzultzen du programak, bat egiterik den kasuan noski.
|
|
Array egiturak erruz erabiliko ditugu hemendik aurrera
|
gure
programetan. Perl ek hainbat funtzio eskaintzen ditu beraiekin eragiketak egin ahal izateko.
|
|
Orain arteko
|
gure
programek kanpotik datuak jasotzeko bi bide izan dituzte: bata, teklatu bidez erabiltzaileak datuak zuzenean sartzea, datu kopurua txikia denean erabili izan duguna.
|
|
Horixe da hain zuzen ere hurrengo ariketetan landuko duguna:
|
gure
programetatik nola atzitu dezakegun Internet, eta nola erabili bertako informazioa gure helburuetarako. Gai potoloa da inondik ere, eta oinarri oinarrizko bi kasu praktiko baino ez ditugu azalduko, egin daitekeenaren erakusgarri txiki bat.
|
|
Datozen adibideetan modulu berri bat erabiliko dugu
|
gure
programetan: LWP:: Simple modulua.
|
|
Azpiprogramak definitu eta erabiltzeak bi abantaila nagusi dauzka: bata, kodea behin idatzi eta nahi adina aldiz erabil dezakegula ondoren
|
gure
programan. Kodeak aldaketaren bat balu, nahikoa litzateke azpiprograma definitu den lekuan aldatzearekin.
|
|
Testu beraren bi puska dira, eta bi esaldi berdin dituzte. Ea zer dioen
|
gure
programak:
|
|
Hitz propioak topatzeko
|
gure
programarekin erraza litzateke aurreko ataza egitea:
|