Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 238

2000
‎Bide honetatik jarrai dezaket hainbat zita ekartzen, han eta hemen irizpideakastero ateratzen dira-eta; baina uste dut aski dela gaiaren gaurkotasuna adierazteko.Euskal Herrian kultura eta balioei buruzko hausnarketa sakona, zabala eta bizkorradenok bultzatu behar dugulakoan nago, gure kultura eta nortasuna etorkizunerantzbideratzeko. Euskal genoma kulturala biziaraziz lan egiten duten zelulak badira, nahizeta egitarau zehatz baten barnean ez egon.
‎2000 urtea (ikusle gutxi ohi dituen) antzerkia eginez hasi zen euskarazko kulturarentzat, eta Mari Sorgin deituriko lan berria taularatu zuen Taupada taldeak Elgoibarren. Ezin zitzaion egokiago eman hasiera milurtekoari, ezen, metafora arrunt bat paratuz, antzerki, errepresentazio, edo itxuratzea baita maiz gure kulturako jendearen izanaren ezkutune eta babestoki. Bigarren kultur ekitaldia bertsolaritzaren bidetik joan zen Zumaian, omenaldia ongi merezita zuen euskaltzale bati bertso aste osoa eskainiz, bazkaria barne.
2001
‎Mende honetan, tradizioaren eta modernitatearen arteko tirabirak araberatudu, puskaz, euskal kulturaren norabidea. Batzuek, gure kultura, gure literatura, bertze inongo ez inoren eraginik gabe, bere baitan itxia nahi zuten; bertze batzuk, berriz, kanpoko haizeei leihoak irekitzen lehiatu dira, bizirik irauteko nahitaezkobaldintzatako. Anjel Lertxundik oroitarazi digunez, lehen horiek hautu erlijiosoaegiteko galdatzen ziguten:
‎Barandiaran jauna eta gure kultura
‎Kurios ugarien erdian, Hegoaldeko jakintsu taldearen harramantza eztiaren kulunkan, suprefetaren emaztea Lovecraften ipuina irakurtzeari zerraiola, ofizialak eta jendeak berotzen ari zirela, nerener nioen, euskalduna izan arren, Euskal Herria ez nuela nehoiz ulertuko: Joanes zena, berrogei orrialdeko bi libururen idazlea gure kultura arduradunek urtero Nobel sarirako proposatzen zuten hautagai paregabea. Adinak zuena mende hurbileko ekin oso bateko parasitismo kulturala ederresten eta zilegitzen?
2003
‎Tradizioa gaurko begiz zekusan, tradizio hori abangoardia bihurtuz. «Euskal arimaren, euskal estiloaren bilatzailea izan da», dio Urbeltzek, «baina jendeak gaizki ulertu du; Historiaurretik honako gure kultura erreibindikatzeak ez du esan nahi jendeak kobazulora itzuli behar duenik». Oteizaren ustez, gainera, Historiaurreko mundu hori ez zen hain mundu urruna, Santimamiñetik 18.000 urtek bereizten gaituztela zioen, eta hori 100 urteko 180 amona besterik ez direla.
‎Gure identitatea, gure hizkuntza, gure bizimodu herritarrak zalantzan daude, zeren Aznarren estrategia berdina baita, ez da desberdina. Horren ondorioa da Euskal Herrian badagoela erresistentzia bat, intuitiboa nahi baduzu, gure kultura eta identitatea babesteko. Eta horrek neoliberalismoaren aurrean zer gertatzen den ulertzeko eta beste kritika bat egiteko tresnabatzuk ematen dizkigu.
‎M. Orbe. Esango nuke orain gaudela, hain zuzen ghettoan; beraz, irtetzen saiatu behar gara. Baina nik uste, gure kulturak ghettoan jarrai ez dezan, ez dela aski euskal kulturaren eskubideak edo eta eszelentziak aldarrikatzea; itxuratu behar dugu, eta azkar gainera, gure kultura eta hizkuntza,.
‎Halaz, armada herrikoi mitifikatuen alderako autonomia apurra premiazkoa zaigu, egoeraz, orainaz eta geroaz pentsatzeko. Mendeetako errepresio basatiaren biktimak gara eta biktima bikoitzak gainera, ilunpeetarik erabat kudeatuak, gidatuak eta, zergatik ez, manipulatuak garelako gu eta gure kultura elkarteak. Euskararen sostenguz, afera horretan sartzen dugun afektibitatea baliatzen da, onartezinaren onartzeko eta onarrarazteko.
‎Ezin ahaztu Nietzsche, Heidegger edo, egun, Sloterdijk, horien ildotik gizakiaren irudia eta, horrekin batera, humanismoarena ere, kolokan jarri baitira postmodernoen lurrikararen gainean. Oro har, oinarri finkoaren bila ari diren diskurtsoek —epistemologia modernoa eta zientzia barne—, hori guztia gure kultura humanistaren funtsezko osagai gisa ulertuta, jakina, bat batean izugarrizko erasoak jaso dituzte. Erasotzaileak gauza ‘sakrosantuen’ etsaiak dira; ez dituzte onartzen ez esentziak ezta betiko izan daitekeen ezer ere.
2004
‎Euskaldunoi gure zilborrari begira aritzen garela leporatu izan zaigu maiz eta gure kultura zabaltzeko eginahalean antzeratsu jokatu izan dugula. Atzerrian afera politikoagatik ezagutzen da batez ere Euskal Herria.
‎Urtetako gose zuloa berdindu diguten baba eta aza ia ia abandonaturik ditugun artean, urrutitik, Indietatik, laurehun bat urte exkax, berdantzart alegia, ekarri berria den babarruna indaba aldarezale xurien ikono da. Kultur kultu ederra geurea… Babarruna munduari biraka ari da, gu, gure kultura eta gure eromenak bezalaxe. Ekialdeko Indiatik mendebaldekoetara eta handik ekarria… Hemendik nora ote doa?
‎Erdi Aroaz gero, hiria kultura modernoaren sorlekua da, hizkuntz eta merkataritza berrien tokia. Garapen horren ondorioa da gaurko gure kultura. Hiri mota hori da eredua, alta bada, estereotipoa dago.
‎–Gizarteak dibertsitatea, ezberdin izate hori, ulertu, onartu eta bereganatu egin behar du, dibertsitate hori norbereganatzea lagungarria eta aberasgarria baita eta, azken batean, ezinbestekoa baita gizarte berean elkarrekin modu atsegin eta egokian bizi ahal izateko. (...) Euskal Herriak, integrazio bide horri jarraituz, euskara, gaztelania eta frantsesa, bat zein besteak, hiru hizkuntzak onartu behar ditu, hirurak baitira aldi berean gure kultura ondarearen oinarri eta osagarri?. 49
‎–Asmo txarrik gabe, batzuek esaten dute hobe dela kultura aldetik Euskal Herri indartsua; pasaportea ez dela horrenbesterako. Abertzaleok, ostera, ezin dugu ulertu zelan indartu daitekeen gure kultura, zelan babes daitezkeen geure eskubideak estatu subirano izan barik. Espirituarekin agian?. 310
‎Baliteke natura pintatzen duten bezain jakituna ez izatea. «Organismoari ez zaio gizentasuna interesatzen, baina gure kulturak egoera ez oso natural bati erantzuten dio, ez gara animalia koipez elikatzeko diseinatu» Organismoari ez zaio gizentasuna interesatzen, baina gure kultura egoera ez oso natural bati aurre egiten ari da. Norberak bankuan dituen aurrezkiekin bezala gertatzen da:
2005
‎Madrilera edo Parisera begiratu nahi ez dudanez, non daukat nire erreferentea? Non egosten da gure debate literarioa, non hartzen dira erabakiak, non dago gure kultura, non gure zentraltasuna?
‎Rikardo Ederra. Benetako Euskal Herriak hezkuntza sistema berezi eta euskaldundua izateko eta gure kultura transmititzeko helburua kontuan hartuta, emaitza horiek erakusten dute ez dugula oraindik gorpuztu behar den curriculuma, ez EAEn eta ezta Nafarroan ere. Nafarroako Gobernuak egin du ereduen inguruan ikerketa, zalantza askokoa baldin bada ere.
‎Euskalduntzea baino gehiago da eskolaren betebeharra. Euskara maitatzeari, gure kultura maitatzeari ekin behar dio eskolak. Hori egiten da noski, euskara ikastearen bidez, euskalduntzearen bidez. Eskolak baditu bere mugak eta argi dago eskolaren zeregina baldin bada euskalduntzea sortzen direla arazo larriak:
‎Hori bat, eta bi: abiapuntuko premisa da Euskal Herria Europa dela, gure kultura, kultura mendebaldarraren barruan bakarrik uler daitekeela. Paradigmak edo ereduak denonak izan dira:
‎Eta guk, non arakatu behar dugu, oraindik? Nolazaha rberritu gure kultura. Beti hutsetik hasten ari garela emango ez du ba! Izandakoarekiko axolagabetasuna etorkizunaz axolagabetutako aldi baten isla ez ote den, nago.
2006
‎Erlijioa beharrean, Erlijioaren historia erakusten genuen, erlijioa eliza eta familiari lagata. Erlijioaren historia erakusten segitzen dugu, hura gabe ez dago eta gure kultura ulertzerik. Ezta islamaren inguruko konfliktoa ere.
‎Eraldakuntza du helburu, parekidetasunean oinarritutako jendarte bateranzko eraldakuntza. Euskal feminismotik, berriz, beste aldagai bat barneratzen dugu, euskaldun izaera eta honek mendeetan zehar sorturiko injustiziek emakumeengan, gure kultura eta bizi moduetan, izan duen eragina.
‎medikuak, bizitza salbatzearren, tratamenduari eustea nola edo hala, egoera negargarri bat alferrik iraunaraziz». Koldo Etxabek uste du gure kultura judu kristauak eragiten digula jarrera hori. «Nahiz eta askok dagoeneko erlijioan ez sinetsi, edo errituetara ez joan, oraindik txikitatik erakusten zaigu geure bizitza ez dagoela gure esku, Jainkoa dela bizitza eman eta kentzen diguna».
‎Iraultza deitu ohi dena, Europan, Frantziak egin ei zuen (ehun ken bat urte lehenagoko iraultza ingelesa –1688– ez da aintzat hartu ohi gure artean – gure kultura, frantsesaren kopia da). Baina Espainiak bere Iraultza deitu ohi dena abiatu zuenean, erresuma zaharrean ez zen gelditzen Antzinako Erregimenik iraultzeko:
2007
‎Hain zuzen ere, nez beteriko aro luzea ekarri du gizarte politika horrek aurrerapauso nabarme arloan. Nazioak gero eta hurbilago du esparru politiko berria, eta, ondorenez, komeni da arautegia sakon eraldatzea, lan harremanen askatasun printzipioan oinarrituta, Mendebaldeko Europan, gure kulturako herrialdeetan nagusi diren sistema juridikoekin bat etortzeko. Ildo horretatik doa, joan ere, errege multzoa.
‎Katoliko ala protestante, mendebaleko gure kultura humanista izan da, erromatarra. Erromanitatez jantzi ditugu gure literaturak, monarkiak, hiriak, artea; Kapitolioa Washingtonen, Triunfo Arkua Parisen, Alcaláko Atea Madrilen edo Brandenburgoko Portalea Berlinen.
‎(OFF) Arkitektura modernoak min handia egin duela uste dute askok, gehienbat mila bederatziehun eta hirurogei eta hirurogeita hamarreko hamarkadetan egindako hirien berrantolaketa basatia dela-eta. Britainia Handian, batez ere, larri kezkatuta gaudeâ? ¦ etxe modernoetan, gure kultura eta tradizioekiko lotura galtzea dakarrelako, eta erroak galtzen omen ditugulako. â? ¦ Baina arkitekturarik garaikideena ere iraganari loturik egon daiteke eta ez dago aurkakoa esateko arrazoirik.
‎Oraindik izango dira batzuk gure kultura, Euskal Herriko kultura, berez, naturalki eta bitartekorik gabe jaso dezakegula pensatzen dutenak, Brasilgoyanomani tribukoek egiten duten/ zuten gisan. Baina ezinezkoa zaigu egoerabirjinera itzultzea eta, gainera, ez du ematen euskaldunen helburua denik indiarrekbezala jarraitzea.
‎Euskal Herriko kultura hil edo biziko auzia dugu euskaldunok. Duela 100urte Sabino Aranak eta Arturo Campionek jarritako oinarriak gaurkotu behar dira.Berrikusi egin behar dugu gure kultura, tinkotu, egituratu, euskal nortasunaz bete, etorkizuneko gizakiarentzat erakargarria mantenduko badugu.
‎Tamalez, euskaldun gehienek, euskal arazoari buruz kezkatu izan direnek ere, auzia politikoa dela uste izan dute. Egia da, ekar ditzakeen baliabideak direla-eta, garrantzi handiko bitartekoa dugula egitura politikoa gure kultura erdiestekobidean. Baina sakonean auzia kulturala da:
‎Jarduera horietan kultur gatazkak aurkitzen ditugu, guztietan gure nortasunaindartu ahal dugu, gure kultura nagusitu, gure errealitatea gauzatu eta hedatu. Askotan nahita eta gogoz egin ere:
2008
‎irakaskuntza eta ikerketa. Ikerketa dela eta, agerikoa da gure kultura gabezia, zein desbideratuta gauden, ikerketa hitzak berak itsutu egiten gaitu eta. Denbora pasatu behar izaten dugu, konturatzeko:
‎Garai industrialaren ondorengo honetan, kultur produkzioa zabaltzeko industria garaian ikasi genuena erabili behar dugu, bestela gure kultura gainbeherako prozesu batean sartuko da. Nondik nora joan behar dugun argi eta garbi planifikatzeko unea heldu da.
‎NARRATZAILEA Aurrerabide azkarra gu zapaltzen eta gure kultura erabat aldatzen ari dela jakinda, gu poztu egiten gara, mutil eta neska gazte batzuek iraganarekiko loturari eutsi nahi diotela ikusita.
‎Zoritxarrez gure kultura nekrofoen eskuetan gertatzen da, Euskara dakitenek ere gaztelaniaz idazten, museotarako.
‎Hamasei urte bete ditu aurten Zigoitia Euskarazek herritarrek berreskuratu zutenetik. «Euskara bultzatu eta hizkuntza ez dakitenak ikastera animatu nahi ditugu, baita gure kultura jendearengana hurbildu ere», diote antolatzaileek. Izan ere, Zigoitia Euskarazek eta Kirikio euskara taldeak sarritan antolatzen dituzte euskarazko tailerrak.
2009
‎Ez badakigu entzuten ez dakigu ulertzen. Nork ozenago hitz egin, hori da gure kultura. Ekialdeko Timorren ohartu ginen han sekulako garrantzia duela ondo ahoskatzeak, gauzak modu ordenatuan esateak.
‎Huan Velezek ondo ezagutzen ditu gure kultura eta tradizioak, euskal kantuzale amorratua ez ezik, Nafarroako Kantuzaleen Elkarteko arduraduna baita. Bera aritzen da egun, kantu txapelketa eta jaialdiak antolatzen.
‎Handik aurrera banatu egin dira ordura arte bidaide izan ginen askoren bideak. Denok ere birpentsatu beharra edukiko dugu gure historia, gure kultura, gure fedea, gure Jainkoa. Aurre egin beharra edukiko dugu Europako influentzia intelektual eta sozialei.
‎Haatik, nola argitu? Izatea zer den ulertzea, ezer ulertzearen ataria da (horregatixe askotan hain gaizki ulertua gure kulturako aurreiritzien poderioan). Pascalek erreparatu legez (De l, esprit géométrique, I), izateak definiziorik ezin du izan, baizik ere edozein definiziotan elementu esentziala da bera, definizio orok izatea (ren zentzua) ezaguntzat aurresuposatu beharra du et.
‎Wang: Gogor egin dugu lan hiria, irla eta baita gure kultura ere islatuko zituen zerbait egiteko.
‎babespean, gure herrialdea osorik zaindu, eta gure kultura,
‎Den dena garbitu nahi izan zuten: gure kultura hondatu,
‎Antoniok berak ezetz esaten bazuen ere, ondo genekien bilduma harrigarria zela hark urteen buruan maisukiro eginikoa. Alegia, ez zela hura ahuntzaren gauerdiko eztula, ez zela dozena bat karpetetan bil zitekeen paper zahar multzoa.Hala ere, pazientzia eta begirune handiz orain karpetaz karpeta ordenatzen eta katalogatzen ari direnean, harik eta handiagoa, ederrago eta tantaiagoa iruditzen zaigu gure kultura arduradunen eta erakundeen aitorpen eta saririk merezi izan ez duen artxiboa. Gero izango da dirua, gero izango dira famak, esaten zuen tolosarrak disimulatu ezineko penaz.
‎1988an Zestoako herriak eman zion Euskal zinemaren saria. Bainan alferretan bilatuko duzue Maiteren izena gure kulturako, kutxak, diren entziklopedietan!
‎Ona da jakitea bagarela horren aspalditik, horrek zaildu egiten duelako gure zilegitasuna zalantzan jartzea. Halere, ez da nahikoa izan gara, antzinakoak gara esatea, munduari zer ekar diezaiokegun adierazi behar dugu, gure kultura eta hizkuntza gaurko munduan zuzenean oinarrituta daudela erakutsi. Dena den, ez dago adostasunik urtearekin.
‎Txosten hauek ikusita, ordura arte aztarnategia ustiatzen zuen enpresari baimenak ezeztatzea erabaki nuen. Erabakia hartzen zaila da, baina jasotako berriak ikusita eta gure kultura ondarea babestea dagokidan neurrian, ez dut beste aukerarik izan. Gainera, txosten hauek mahai gainean izanda zentzuduna den nork ez luke halakorik egingo?
‎Jana: goxoa, klasikoa, erraz ahoratu eta irensteko modukoa, muturreko tenperatura eta gure kulturako zapore goxo betidanikoak.
‎Alabaina, Aitaren teilatua garrantzitsua izanik ere, ez dezagun ahantzi ezinbestekoa dela Amaren sua: gure hizkuntza, gure usadioak, gure kultura, gure izaeraren adierazleak. Horiek gabe nekez dugu Euskal Herria eraikiko...
‎Gipuzkoar guztiak gure kultura aniztasuna islatzen duten nazioarte mailako gure sortzaileekin aberastu egin gara kulturalki: Eduardo Txillida, Jorge Oteiza, Bernardo Atxaga, Pio Baroja, Luis Martin Santos, Xabier Lizardi, Mikel Laboa...
‎Gipuzkoar berri horiek aberastu egiten gaituzte kulturalki, gure kultura aniztasuna indartu egiten dute, kultura trukaketa eta gure kulturaren nazioarteko islarako aukerak emanez.
‎Era berean, 2016an Donostia Europako kultur hiriburu izan dadin elkarlanean ari da Gipuzkoako Foru Aldundia Donostiako Udalarekin. Donostiaren hautagaitza gure kultura aniztasuna sustatu eta profitatzearen aldeko apustu tinkoaz baliatuko da, hizkuntza aniztasunari eta kultura arteko elkarrizketari loturiko, hitzen hiria?, edo. Atlantikoak elkartuta, bezalako zutabe tematikoen bidez.
‎Jarduera guzti horiek eta Gipuzkoako kultur eragileek bultzatutako beste batzuek gure kultura aniztasuna babestu eta zabaltzea lortu nahi dute, betiere aberasten gaituzten beste espresio eta errealitate batzuekin elkartrukean.
‎Euskal Herriaren beste irudi bat dute egonaldia bururatzean. Politika gaietan, adibidez, bukatzen dute erranez arrazoia dugula gure kultura eta hizkuntza defenditzea.
‎Nahi diogu jendeari ulertarazi elkarri lagunduko diogula: guk lagunduko diogu jendeari katalana ezagutzen, gure kulturako parte izan daitezen, eta haiek lagunduko digute katalanak bizirik iraun dezan.
‎Biktimak epe laburrean artatu behar ditugu, ahalik eta arreta sozial, psikologiko, judizial eta polizial onena izan dezaten, beren bizitzak ahalik eta azkarren berregin ditzaten. Hala ere, pazientzia handia dugu, eta helburuak epe luzera ere jarri ditugu, zeren eta ezin dugu indarkeria suntsitu harik eta gure kultura ereduak aldatzen ditugun arte, harremanetan errespetua nagusitzen den arte eta aukera berdintasuna egia bihurtzen den arte.
‎Elorzak lotsagarritzat jo zituen hainbat politikarik Durangoko Azokan adierazitakoak: Egunotan kultura goraipatzen ibili zaizkigu urte osoan zehar hainbat proiektu txikitzaileren bidez gure kultura eta ohiturak suntsitzen ibiltzen diren asko.
‎Estatu zentralizatu eta bateratuak sortu eta eratu ahala, espainol eta frantses ez ziren kulturak desagerraraztea izan zen euren helburu nagusia. Inoiz ez gintuzten onartu; inoiz ez zituzten gure hitza, gure mintzoa eta gure kultura errespetatu. Inoiz ez zuten gure herria aintzat hartu.
‎–Horregatik, bizirik iraun nahi badugu, etorkinekin bat egin behar dugu, hemen eta han (etorkinen jatorrizko lurraldean), gure mintzoan eta haienean, gure kultura suspertuz eta haiena bultzatuz. Gordinago esanda, euskaldunok, mintzo komunitatea bezala etorkinen erronkari aurre egiten ez badiogu, desagertuko gara.
‎Bere ustez, kultura garaikidearen egoera etsigarria da. Hala ere, ez du nahi gure kultura iraganeko kulturaren batekin erkatu; nahiago du gure kulturaren emaitzak berorren ideal eta posibilitateekin konparatuz aztertu (Ibid.). Horrela, historikoki dokumentaturiko idealak eta jendearen barne uste sendoak kontuan harturik, kultura garaikideak bizitza onik ez duela ematen iradokitzen digu Borgmannen analisiak.
‎Baliteke sozialistak hobeto ohartzea, euren aurrekariak baino, hezkuntzaren eta kulturaren garrantziaz. Agian sailburu hauek ikusiko dute nazioa egiteko ez dela nahikoa makina erreminta munduko merkatuetan kokatzea, eta gure kultura ez dela esportatzen Miguel Rtosek Haika mutil abesten duelako (hori egin dezan 700.000 euro ordainduta).
2010
‎Kulturaren eta hizkuntzaren ikuspegitik zitak duen garrantzia nabarmendu du Jokin Bildarratzek. Euskaraz abestuko dituzten kantuekin, nazioarteko taldeek gure kultura, hizkuntza eta tradizioak kanpora eramango dituztela uste du Tolosako alkateak. Jaialdiak bere lekua, sendotasuna eta arrakasta lortu dituela iritzita, halako ekimenei eusteko konpromisoa erakutsi du Mikel Irizar Kutxako ordezkariak.
‎Ohartu dira euskara mintzatu gabe bertso bat ikasten ahal zutela eta oholtza gainean emaiten ahal zutela. Utzi ditugu horren egiten zeren gure kultura ez badugu zabaltzen hiltzera joanen baita. Gero gure egungo lana da jende horiei konpreniaraztea indar bat egin behar dutela euskara ulertzeko eta elkibideak badirela ikasteko.
‎Zuen sustraiak mantentzea espero dudan bezala, gure kultura, gure ohiturak eta euskara gure hizkuntza mantentzea espero dut, euskal herritar izateaz harro sentitzen jarraitzea, gure balioak mantentzea: Esfortzua, konpromisoa, ongi egindako lana eta besarkada zintzoa, adierazi du.
‎Euskaltzainen hitzetan, liburu honen helburu nagusitariko bat hutsune bat betetzea da. Andres Urrutia euskaltzainburuak aurkezpenean esan duenez, badu Euskaltzaindiak, argitalpen honen bidez, tresna berria, aldizka etortzen zaizkion aditu eta gainontzekoei gure olerkien albiste emateko eta munduan zehar gure kultura eta hizkuntzak barreiatzeko.
‎Zein da helburua janaria kanpoan prestatzen duzunean. Gure egiteko modua Euskal Herriko enbaxadore txiki moduan erabiltzen ahalegintzen gara. Gure lana kanpora joatea eta gure kultura ere gurekin eramatea da. Ahalegintzen gara umil umil enbaxadore gisa lan egiten.
‎Atzerritasuna da guraso etorkinek maizenik eman duten arrazoia euskara ez irakasteko: . Ez gara hemengoak, euskara ez da gure kultura? (%38).
‎Liburu hau euskal olerki antologia da eta euskaraz, gaztelaniaz, frantsesez eta ingelesez eginda dago. Andres Urrutia euskaltzainburuak esan duenez, badu Euskaltzaindiak, argitalpen honen bidez, tresna berria, aldizka etortzen zaizkion aditu eta gainontzekoei gure olerkien albiste emateko eta munduan zehar gure kultura eta hizkuntzak barreiatzeko. Egungo mendeak eta egungo munduak hala eskatzen duela argi dago eta bide horretan jarraitzeko zalantzarik ez du Akademiak.
‎Hala ere, pazientzia eta begirune handiz orain karpetaz karpeta ordenatzen eta katalogatzen ari direnean, harik eta handiagoa, ederrago eta tantaiagoa iruditzen zaigu gure kultura arduradunen eta erakundeen aitorpen eta saririk merezi izan ez duen artxiboa. Gero izango da dirua, gero izango dira famak, esaten zuen tolosarrak disimulatu ezineko penaz.
‎Niri dagokidanez, herriaren eraikuntza sozial eta politikoa funtsezko eskaera politikoa da; eta benetako konpromisoa ere bai. Ikuspegi politikotik, guztiz bidezkoa da gure hizkuntza, gure kultura, gure nortasuna defendatzea. Baina hori baino gehiago ere bada.
‎Krisi ekonomikoa gainditzea eta enplegu kopurua leheneratzea, gizarte politiketan sakontzea, gure kultura eta hezkuntza nortasunak defendatzea, autogobernua eta erabakiak hartzeko eskubidea aldarrikatzea, hobeto bizi gaitezen, eta bakea lortzea.
‎" Artikulua eta garaipena eskaini nahiko nieke Berriako langile, irakurle eta, batik bat, harpidedunei. Izan ere, guk ere gure kultura eta gure hizkuntza bultzatu ditugu, ezta. Artikulua irakurtzen duenak berea balitz bezala senti dezala lortutako garaipena".
‎Behar bagenu orain arteko gure kultura definitu bi puntu nagusi atxik nitzake: alde batetik ez da boteretik jiten, boterea zirikatzetik baizik, eta ez da akademia batetik heldu, baina petik goiti doana.
2011
‎Horregatik, proiektu honetan parte hartu nahi nuen. Uste dut halako erokeriak egin behar direla gure kultura bizirik mantentzeko. Kontzertua jendez gainezka zegoen, eta hori gaur egun azpimarratzekoa da».
‎Gizarte gisa, etorkinak ezagutzea dugu lehen eginbeharra: horrek gure kultura zabaltzea eskatzen du, eta lan pedagogiko handia egitea geure ikuspegiak zuzendu edo ñabartzeko. Hedabideek bi aldiz pentsatu lukete zer albiste eman edo ez eman eta nola eman.
‎Eta aberria aipatuta, Bakedanok badu harantz behin betiko bueltatzeko intentzioa. " Kirstenek, gainera, izugarri maite du gure kultura, gure bizitzeko modua". Ez daki, ordea, noiz itzuliko den.
‎Nola motibatu gizartea. Irakasleak gizartearen isla dira. eta gainera, irakaslea umezurtz dago absolutuki; umeen artean baina umezurtz. eta hori gertatzen da ez dagoelako behar bezalako formaziorik. ez dago gure kultura modu aske batean erakusteko modurik. Ikastarotxo bat hemen eta han egiten da baina, funtsean, irakasleek zer dagoen ez dakite. gainera, euskararen aldeko politikaren falta ere bada. hemen indarrean dagoen politika erdaren aldekoa da. eta orain heldu zaigu ingelesaren saltsa eta ikusiko duzue zer dibertigarria izango den.
‎Pierre Haira: Inauteak gure kultura bizi dela frogatzen du
‎Eta beste herri hori herri menderatzailea izaten da, eta hala da gure kasuan ere, herriek ez baitituzte bere borondatez aldatzen erakunde politikoak, hizkuntza eta kultura. Munduan inoiz ez da eman horrelako kasurik, nazio bat joan denik beste batengana esanez, begira zein polita den gure hizkuntza, gure kultura, gure ejerzitoa, uko egingo diezu zure erakundeei eta hartuko dituzu gureak??.
‎Horretarako nahikoa da herri hori osatzen duten herritarrak ondorio honetara heltzea: gure kultura alferrikakoa da?. Víctor Alexandre, Yo no soy español, 2003, 217 or.
‎Jokabide horrek ekar ditzakeen galerak nabariak dira: euren kultura eta hizkuntzaren desagertzea, gure kultura eta hizkuntzarekiko motibazio eta sentsibilitatearen galera, kultura aniztasunaren ikuspegiaren kontra joatea. Aitzitik, aldebiko ikuspegitik lortuko da benetan etorri berriaren integrazioa, bere kultura eta hizkuntza ere errespetatu eta sustatuko direlako, eta horrela era harmoniatsu eta orekatuagoan lortuko da etorri berriak gure lurralde eta bertako kulturara gerturatzea, eta era berean, gu ere haien bizimodu eta kulturara gerturatzea.
‎EKINentzat Euskal Herria beste edozein herriren modukoa da. Horregatik gure hizkuntza erabiltzeko eskubidea, gure kultura eta legeak egiteko eskubide guztiak dauzkagu. Herriak antolatzen duen ekonomia eta hemendik sortzen diren estrukturaketak, gure modura, herriak nahi duen gisa egiteko eskubidea dugu.
‎Amets hori badut, bai, Euskal Herria eraiki, eraikuntza eder bat eta denok hor, eraikuntza eder horretan kabi gaitezen eta bizi gaitezen modu zibilizatu batean eta gure kultura hedatuz eta beste kulturetara hurbilduz eta gure nor izateari eutsiz eta era berean aberastuz.
2012
‎Hizkuntza galtzen badugu, kulturaren gunea galduko dugu. Hizkuntzaren bidez bizi gara, bizi da gure kultura. Kultura guztiak ahozkoak izan ditugu, hizkuntzaren bidez transmititu dira.
‎Gure ekipoan, yatxa k ere baditugu, txamanak hemen, lider espiritualak. Ongi ezagutzen dute gure kultura, eta haien jakituria ere gure proiektuan integratu nahi dugu, hizkuntz proiektua da gurea, baina kulturala ere bai. Horren arabera, ematen du agintea gure alde jartzeko garaia heldu dela.
‎" Proiektua ondo dau, batez ere harremanduteko gugaz, gure kultura ezagutetako apurke apurke eta era berean eurek azalduteko euren kultura bebai, euren ohitura bebai. Banatu ahal dozuz gauze asko(...) eta interesanteena da euskeraz egiten dozule.
‎Aipuak agerian jartzen du, ordea, kultur eredu konkretu baten aldeko apustua: nahiago maila altuko edo eliteko emanaldiak egin (horrek gure kultura alboratzea badakar ere), maila apalagokoak (kaleko ekimenetarako ondo egokiak izan daitezkeenak, adibidez) egitea baino. helburuen eta jarduera motaren arabera euskal kulturak edozein jardueratan tokia izan dezakeela ez daukagu, guk geuk, inolako zalantzarik.
‎Aipuak agerian jartzen du, ordea, kultur eredu konkretu baten aldeko apustua: nahiago maila altuko edo eliteko emanaldiak egin (horrek gure kultura alboratzea badakar ere), maila apalagokoak (kaleko ekimenetarako ondo egokiak izan daitezkeenak, adibidez) egitea baino.
‎ahalik eta euskaldun gehienek gure sorkuntza kulturalaren berri jasotzea bila joan behar izan barik. ezagutza eta kontsumoa, lehenik eta bat, euskaldunon artean sustatu behar dugulakoan gaude. Alferrik ibiliko gara gure kultura atzerrian prestigiatzeko politika estrategikoak diseinatzen, ezinbesteko ezaugarritzat euskara duen kulturaren balizko hartzaileek ezer jasotzen ez badute. zelan elKaRBizi KulTuRa eSpainOl, FRanTSeS eTa, urteetan egonkortu den kezketako bat da gugaz bizi diren erdaldunek euskarazko kulturari buruz ezertxo ere jakin barik bizi direla.
‎Eta nota batzuk baino ez da izango hemengo saio hau, hamar ataltxotan, bortxaren kondenaren esijentziak zer ezkutatzen duen eta zer erakusten duen: gure kultura inkisitoriala.
‎Gerraosteko basamortu kulturaletik gaur egunera, milaka disko, liburu, bertso, elkarte, antzerki, erakunde, kanta, talde, pelikula... sortu dira. Euskal kultur eragileek proposamen, ekimen eta saiakera asko eta onakegin dituzte, eta horrek gure kultura biziberritzea eta XXI. mendera arte heltzeaahalbidetu du. Hutsune nabarmenak egon direla eta daudela ukatu gabe (berezikizinema munduan), berbazko adierazpen kulturalen sormena etengabekoa izanda.
‎Are gehiago, pentsatuko duzertan den garrantzitsua Euskal Herriko pentsamendu kritikoari buruzko lanbilduma batean horrelako gaia gehitzea. Hala balitz, irakurleak gogoratu beharkoluke gure kultura eta historia ere, gainerako herriak bezalaxe, abereen erabileran (elikadurarako, lan indarrerako, erritualetarako...) oinarriturik dagoela eta animaliakgure imajinario kolektiboaren parte direla. Nabaria da, halaber, gizakiak egin duengainerako animalien erabilera hori historian zehar aldatu egin dela nekazaritza etaabeltzaintzako produkzio eta kontsumo eredu tradizionaletatik modernoetara igarozalde batetik, eta gizakiok animalien gaineko erabilera horretan egindako hausnarketaeta horren ondorioz hartutako erabakiengatik bestetik1.
2013
‎Badugu gure kultura, gure historia, gure gizartea, gure sukaldaritza, gure kirola aztertzen duten hamaika ikerketa lerro, beka, tesi eta beste. Bada, hamarkada batez, besteren kultura, besteren historia, besteren gizartea, besteren sukaldaritza, besteren kirola aztertzeari ekingo diogu.
‎Ez gara desberdinak, baina desberdin ikusten gaituzte. Horretaz balia gaitezke, gure kultura eta identitatean oinarrituta. Jokalariek Korsikaren eta haren baloreen defentsa eurena egiten badute, ahuldadeei aurre egiteko kemena emango die.
‎Gehien gustatzen zaidana prozesua bera da». Igor Muñoz Amurrio (Araba) «Eskolan hasi nintzen euskara ikasten, gero utzi nuen, eta berriro hasi naiz aurten, gure kultura delako, eta kultura zaindu behar dugulako. Herri baten kultura zaintzen ez baduzu, herria hiltzen da».
‎–Txoriak gure kulturaren ikur badira, horixe ikasi nahi nuke, ama: gure kultura? –erran zion Abdel Haqqek.
‎–Ados, erran zuen Ibrahimek, amore emanda?. Gure mundua, gure kultura. Baina, erroetan hasten duk guztia, eta ez ahantz non dauden gureak:
‎3 Gizakiak gizartean ikasten dituen jokamoldeen multzoa, herentzia biologikoaren bidez hartutakoa kontrajarriz. Arbasoengandik ikasi duguna da gure kultura.
‎–Txoriak gure kulturaren ikur badira, horixe ikasi nahi nuke, ama: gure kultura... –erran zion Abdel Haqqek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 37 (0,24)
Argia 32 (0,21)
ELKAR 28 (0,18)
UEU 13 (0,09)
Herria - Euskal astekaria 11 (0,07)
Alberdania 9 (0,06)
Euskaltzaindia - Sarea 7 (0,05)
Jakin 7 (0,05)
Pamiela 7 (0,05)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 7 (0,05)
Booktegi 7 (0,05)
EITB - Sarea 6 (0,04)
Maiatz liburuak 6 (0,04)
ETB dokumentalak 5 (0,03)
aiurri.eus 5 (0,03)
Susa 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
Consumer 3 (0,02)
aiaraldea.eus 3 (0,02)
alea.eus 3 (0,02)
Euskalerria irratia 3 (0,02)
Urola kostako GUKA 3 (0,02)
Hitza 3 (0,02)
erran.eus 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu kultu ondare 8 (0,05)
gu kultu aniztasun 4 (0,03)
gu kultu arduradun 4 (0,03)
gu kultu ezagutu 4 (0,03)
gu kultu zabaldu 4 (0,03)
gu kultu ere 3 (0,02)
gu kultu ez 3 (0,02)
gu kultu alboratu 2 (0,01)
gu kultu definitu 2 (0,01)
gu kultu emakume 2 (0,01)
gu kultu eredu 2 (0,01)
gu kultu hobeki 2 (0,01)
gu kultu humanista 2 (0,01)
gu kultu jende 2 (0,01)
gu kultu alferrikako 1 (0,01)
gu kultu antzinako 1 (0,01)
gu kultu ar 1 (0,01)
gu kultu arketipo 1 (0,01)
gu kultu atzerri 1 (0,01)
gu kultu aurreiritzi 1 (0,01)
gu kultu babestu 1 (0,01)
gu kultu balio 1 (0,01)
gu kultu bereganatu 1 (0,01)
gu kultu berpiztu 1 (0,01)
gu kultu bizi 1 (0,01)
gu kultu biziberritu 1 (0,01)
gu kultu bizirik 1 (0,01)
gu kultu Caliban 1 (0,01)
gu kultu defendatu 1 (0,01)
gu kultu delako 1 (0,01)
gu kultu desagerrarazi 1 (0,01)
gu kultu egoera 1 (0,01)
gu kultu ekoizpen 1 (0,01)
gu kultu elikatu 1 (0,01)
gu kultu elkarte 1 (0,01)
gu kultu erabat 1 (0,01)
gu kultu eraiki 1 (0,01)
gu kultu erakutsi 1 (0,01)
gu kultu erreibindikatu 1 (0,01)
gu kultu erreka 1 (0,01)
gu kultu errespetatu 1 (0,01)
gu kultu eskaintza 1 (0,01)
gu kultu estetiko 1 (0,01)
gu kultu gabezia 1 (0,01)
gu kultu gainbehera 1 (0,01)
gu kultu genero 1 (0,01)
gu kultu Georgia 1 (0,01)
gu kultu hala 1 (0,01)
gu kultu haur 1 (0,01)
gu kultu hedatu 1 (0,01)
gu kultu herrialde 1 (0,01)
gu kultu hondatu 1 (0,01)
gu kultu hor 1 (0,01)
gu kultu ia 1 (0,01)
gu kultu identitate 1 (0,01)
gu kultu ikur 1 (0,01)
gu kultu iragan 1 (0,01)
gu kultu irudikapen 1 (0,01)
gu kultu judu 1 (0,01)
gu kultu kasu 1 (0,01)
gu kultu klasiko 1 (0,01)
gu kultu komunitate 1 (0,01)
gu kultu landu 1 (0,01)
gu kultu maitatu 1 (0,01)
gu kultu mantendu 1 (0,01)
gu kultu modernitate 1 (0,01)
gu kultu modu 1 (0,01)
gu kultu nagusitu 1 (0,01)
gu kultu nola 1 (0,01)
gu kultu nolabait 1 (0,01)
gu kultu parte 1 (0,01)
gu kultu perfekzio 1 (0,01)
gu kultu sistema 1 (0,01)
gu kultu suspertu 1 (0,01)
gu kultu tipikoki 1 (0,01)
gu kultu transmititu 1 (0,01)
gu kultu ulertu 1 (0,01)
gu kultu zapore 1 (0,01)
gu kultu zopizar 1 (0,01)
gu kultu zuhaitz 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia