Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 102

2004
‎Tekniko kopurua ere handiagoa izan da: zaila da 26 lagun batera mugitzea baina lortu dugu eta oso polita izan da gure istorioa besteekin partekatzea.
2006
‎Ez da afera berria, inondik ere, gutxienez 80ko hamarkadazgeroztik inoizka atera izan baita euskal literaturagile eta zaleen arteko eztabaidetara. Baina konpromisoa ulertzeko eta gauzatzeko bideak ere askotarikoak dira.Batak indarkeriaren aurrean hartu beharreko jarrera etikoarekin lotuko du bereliteraturaren engaiamendua, besteak euskal idazleek? gure istorioak, kontatzekoduten obligazioa azalduko du, erreferente komunak sortzekoa.
2007
‎Bestalde, ezin daiteke kausalitate genetiko batera mugatu guztia, alegia jaio egiten garela homosexualak, edo jaio egiten garela emakume edo gizon. Nik uste dut ez dela hain sinplea gure istorioa, norbera aurre bide biologiko batzuetatik etortzen da, baina gero inguruak, familiak, lagunek, kulturak, osatzen gaituzte humano bezala. Eta horrek denak markatzen du nola gure genero identitatea hala gure orientazio sexuala.
‎Chesney aurkitu eta berarekin eta kumeekin geratu ginen gauera arte. Gaur gure istorioko beste bi protagonistak aurkitzeko asmoarekin goaz. Gogoratu:
2008
‎Traman integraturik daude horiek, eta Jabi Elortegi zuzendariaren arabera, hori izan da zailtasun nagusietakoa. « Euskal kanta ezagunez baliatu nahi izan dugu gure istorioa kontatzeko. Kantuek kontatzen duten istorioetara trama moldatu beharra izan da zailena».
‎«Euskal kanta ezagunez baliatu nahi izan dugu gure istorioa kontatzeko»
‎Gobernuak gure herriari egiten dion guztia kantatzen dugu istorioen bidez eta herriak atseden hartzen du. Mexikoko zenbait estatutan ez dute gustuko guk istorio errealak hain garbi kantatzea, eta ez dute uzten gure istorioak irratian entzun daitezen, baina jendea ohartzen da horretaz, eta, debekaturik dagoena gustuko dutenez, CDa erosten dute.
‎No time for love in the Basque Country esaldiak Euskal Herriko kaleak betetzen zituen bitartean sortu genuen gure istorioa, eta errealitatea etorri zaigu gainera. Kronometroa ezarri ziguten lehen egunetik, eta minutuak ordu bihurtu genituen eta egunak aste, baina denborak ez du atseden, amestutako etorkizuna iragana bihurtu delarik.
‎Gurasotasun biologikoaren aldeko panfleto bat bezain absurdoa litzateke adopziozko gurasotasunaren aldekoa, azken batean, nork bere bidea egin behar baitu. Guk gurea egin dugu eta horixe kontatuko dut, gure istorioa, gure esperientzia. Txinan gauzatutako adopzio baten istorioa, gure alabarengana eraman gintuen istorioa da liburu honetan aurkituko duzuna.
‎Sar zaizte! Entzunen duzuen gure ixtoria hau beharrezko aitormen bat dela iruditzen baitzaigu.
2009
‎Planifikatu izan dut garaipena, baina tronpatu ere bai [irribarrez]. Oraingo tresnak baliatuz behar ditugu gure ixtorioak kontatu, egunen batez jendeak ohartu daitezen badirela gauzak irabazleek kontatu gabeak.
‎Jokalariak izaerari, nortasunari eta moralitateari buruzko erabakiak hartu ditu eta erabaki horiek eragina izango dute pertsonaiarengan eta gure istorioan. Jokalariek bizitzaz beteriko mundu erraldoi bati egin diote aurre eta etsai eta izaki mistiko ugariren kontra, baita Ama Naturaren kontra ere.
‎ALIZIA. (moztu) Ez aipatu maitasunik! Tren harekin joan zen betiko gure istorioa.
‎Idazkera espontaneo eta askea, jolasa bitarteko eta zeregin nagusitzat hartuta, irudimena azken muturreraino eramaten da, errealitate fisikoaren mugetatik aske, fantasiaren zelai koloretsuetan olgetan ibiltzeko gonbit eginez. Halaxe egitea besterik ez zaio gelditzen gure istorioko margolari pobreari, margoak erosteko dirurik ez duenez, irudimena akuilu duela sortu baitu koadroak margotzeko behar duen kolorea. Rodariren gidoiak artelanak dira, eta halaber dira artelanak Petroneren irudiak.
‎Gero Mayik gizon bat izagutu zuen eta guria bukatu zen. Gizon harek zabaldu zuen gure historioa, espantugarria zela pentsatuz, bertze neska batekin ibiltzen zen emaztea berritz gizonetarat itzultzia.
2010
‎Abiatzea, gauzak atzean uztea, norabide ezberdinak, hautu existentzialak, inoiz itzuliko ez denaren agurra, denboraren iragankortasuna, fatalitatea tren bihurturik... Idazleok askotan erabili ohi ditugu halako eszenatokiak –tren geltokia, zubia, amildegia, antzokia– gure istorioei sakontasuna eransteko.
2011
‎Egunerokoan, bere gaitasunen %50era dagoen tipoa naiz, pixka bat gogogabea, eta errodatzen berriz, %110a ematen dut, zentzu guztiak topera, estasian??, deskribatu du Imanol Uribek. Are gehiago, Koldo Almandozen ustez,. Jainkoa izatera jolastea bezala da hein batean, gure istorioen Jainko txikiak gara. Nik hau egin dut, kaka bat da munduaren handitasunean, baina nik sortua da, nik nahi nuen bezala?.
‎Zuzendariaren hitzetan, liburu bat idazterakoan bai idazleak eta bai irakurleak irudikatu egiten dute egoera, hor dago liburuaren xarma, eta zinema egiterakoan, idatzitakoa gorpuztu egiten du zuzendariak, gauzatu. . Jainkoa izatera jolastea bezala da hein batean, gure istorioen Jainko txikiak gara. Nik hau egin dut, kaka bat da munduaren handitasunean, baina nik sortua da, nik nahi nuen bezala?.
‎Orduan, urte zailak izan ziren, baimen horiek lortzen ez genituenak, batez ere 70etik aurrera, baina bitartean oraindik ez ziren gehiegi aklaratzen beraiek ere, zer pasatzen ari zen gure istorio honekin eta orduan despiste asko izaten ziren. Despisteak alde batetik onak guretzat, ez zirelako gehiegi enteratzen, baina gertatzen zen hori, antolatzaileek deitzen gintuztela herri batetik, herri txikietatik normalean, eta handietatik ere bai:
2012
‎–Bai, hala da. Eta hor hasten da gure istorioa, Gilen eta biona, alegia.
‎Guk fusilen tiroekin, lantzekin, granadekin 5 eta antzeko armekin erantzun genien, eta bi aldiz bidali genituen ontzi gainetik. Dena dela, gure istorioaren zati goibel hau laburtzeko, ontzia hondatua, hiru gizon hilik eta zortzi zauritu genituela, borrokan etsitzea beste irtenbiderik ez genuen izan, eta Salera, mairuen esku zegoen kaira eraman gintuzten denak atxilotuta.
2013
‎Gure bizitzako istorioak baimenik eskatu gabe hausten dituzten gertakariak daude, tupustean azaltzen zaizkigu, gure planetan antzeko ezer prestatu edo aurreratu ez genuenean. Orduan gure istorioa izateari uzten diote, protagonismoa galtzen dugu, hil egiten gara gure fikzioan. Sirenak hotsek entzuten gindoazen musika ordezkatu zuten, eta hori izan zen gure istorioaren amaiera.
‎Orduan gure istorioa izateari uzten diote, protagonismoa galtzen dugu, hil egiten gara gure fikzioan. Sirenak hotsek entzuten gindoazen musika ordezkatu zuten, eta hori izan zen gure istorioaren amaiera. –Ez dira betiko garai onenak, azken finean gizaki hutsak gara?
‎Amek pentsatzen dute beren seme alabak gaixotasunarekin jaio daitezkeela, eta, beraz, funtsezkoa da horiek saihesten laguntzea. «Oso garrantzitsua da gure istorioa kontatzea», azpimarratu du Sithandazek, bere alaba «birusetik libre» izan zuela programa honi esker. Batzuetan, emakumeek bi ordu ematen dituzte osasun zentrora, eta osasun laguntza jasotzen dute han.
‎Barka, laztana. Gu beti gure istorioak kontatzen.
‎Oraindik senti zaitzaket, eta gure istorioko hitzak baina hitzen arteko zuriuneen artean topatzen naiz neure buruarekin.
2014
‎Nagusiki gaztetxeetan eta areto txikietan taularatzen ari dira antzezlana. " Zerbait sortu nahi genuen gure istorioa kontatzeko, baina dirurik ez geneukan. Aurrekonturik ez izateak formatu txikiko ikuskizun bat egitera bultzatu gintuen.
‎Oroitzapen bakoitza lau zertzeladetan kontatu zuen Argian (2001): " Jendeen kruze ikaragarri bat zen hura, aurpegi dramatikoekin, hitz egin gabe, denok baikenuen gure istorioa". Bermeoko etxea arpilatu zieten eta 27 urtez Guardia Zibilen kuartela izan zen.
‎Manka manka eginda aterarazi genituen euren etxetik. Bitxiena da gure istorioa umeei kontatzen zaiela egun, oheratuta daudela, lokartu aurretik. Baita aberatsen etxeetan ere.
2015
‎Plano batean bikotearen eta familiaren gorabeherei buruz arituko zaigu eta beste plano batean" aktualitatea" ren bilakaera agertuko zaigu, bi planoen arteko joan etorriekin. " Tira, gure istorioan bonbak daude, eta hildakoak. Horrek egiten du agian diferente.
‎Zer esan guri buruz, beraz, komedia erromantikoaren klixeetatik erabat aske ezin banaiz ibili? Tira, gure istorioan bonbak daude, eta hildakoak. Horrek egiten du agian diferente.
‎anaia Josebak launaka jarri gintuen eta ariketa hau eginarazi: laurok istorio bana hasi behar genuen, abenturazkoa, eta gure protagonistari arazo bat sortu; ondoren, laurok eskuinean genuen lagunari pasako genion gure istorio hasiera, eta ezkerrekoarena hartu; hartu berri genuen istorio hartan, planteaturiko arazoa konpondu behar genuen eta geroxeago beste bat sortarazi; berriz ere eskuinekoari pasa, ezkerrekoarena hartu, eta gero beste horrenbeste, azkenean norberak hasitako istorioa sortzailearen eskuetara iristen zen arte, protagonistak mila gorabehera eta testuak ere beste horrenbeste astinaldi pairatu ond... Oso ideia polita irakaslearena, pedagogi berrikuntzarako libururen batetik hartua seguru asko, nahiz eta emaitzak nahiko eskasak izan.
gure istorioak sinestezinak zirelakoan.
‎Eztezagun gure istorioa estropeatu. Pasa duguna eta gero, eztugu halakorik merezi.
‎Hoppy jauna, gure istorioaren heroia Londresen bizi da apartamentu eder batean.
‎Bide batez, gure istorioa honi buruzkoa da bigarren maitasuna.
2016
‎Hauxe da gure istorioa.
‎Hurrengo hiru egunetan, kanpoan elurra etengabe eta mundua amaitzera balihoa bezala ari zuen bitartean, bakoitza bere kontakizuna idazten jardun ginen, irrikatsu jardun ere. Hirugarren eguneko gauean, Sabinek prestatu zigun afaria amaitu ondoren, tximiniaren bueltan eseri ginen, gure istorioak ozenki irakurtzera. –Gure istorioak?
‎oraintxe bertan ari zaio Alsinari esaten bere izena Alberto dela, eta Alsinak ere aitortu egin dio berea, jendetasunez. Hortaz, Alberto hau izan liteke gure istorioak behar duen osagaia, edo osagaietako bat, eta hegazkin bidaia amaituta une egokia izan liteke pertsonaia berriak agertzeko; gainera, Alberto hau ere bilbotarra izango dugu, iluntzeko azken hegaldia hartu nahi baitzuen Sondikarako, seguru asko eguna negozio kontuetan igaro ostean. Hala ere, ikusi dugu Alsinari ez diola begirik alaitu delako Alberto honek.
‎Pasa ditzagun bada azkar antzean Parisko eguneroko bizitzaren lehenengo hilabeteak, ez interesgabeak direlako, baizik haien interesa ez dagokiolako historia orokorrari, ez gure istorio partikular honi; beren etxe berrira, hiri berrira, ia ia aberri berrira egokitu zirenerako jakin zuten, 1939ko udaberrian, apirilaren 1ean historia liburuek diotenez, Errepublikak bere erabateko porrota onartu eta sinatu zuela, eta horrenbestez faxistak zirela nagusi Espainian; ez zen ustekabekoa izan, egia esan, aspaldidanik ikusten baitzen gerraren martxa, ezta pena bereziki samina ere:... tristatu, Euskadiren galerarekin eta beren erbesteratu beharrarekin tristatu ziren batik bat, eta ondoko derrota hau bestearen berreste eta korolario gisa ikusi zuten, jadanik etsia hartua dagoenaren fatalismoarekin, alabak matxinadaren sua sentitzen bazuen ere, berandu baino lehen mendekoen mendekua etorriko zelako segurtasuna; eguneroko zereginetan lana handitu zitzaien aita alabei, errefuxiatu euskaldunak eta haien zailtasunak ugaldu ahala, eta Marceau karrikako gobernuaren egoera ere ahulago bihurtu zen, barne gerran zebilen Errepublikako organo izatetik atzerriko oposizio huts izatera igaro baitzen, nazioarteko diplomazietan horrek dakartzan estatus aldaketa, ezin konta ahala traba, eta zailtasun ekonomiko guztiekin batean.
‎Zelan eman, nola adierazi hor gertatzen den hizkuntzen arteko talka? Adibide hori bezalakoak milaka agertzen zaizkigu idazketaren jarduera honetan, eta baita gure istorio honetan ere: euskaraz ari da testua, eta euskaraz ematen dira Alsinaren pentsuak; zein hizkuntzatan pentsatzen du Alsinak?
2017
‎ez daki gure istorioaren berri,
‎Hortik gertu, Aizkorriren altzoan, Gipuzkoara bidean, beste aho biko koba, pasabide enblematikoa dugu, San Adriangoa alegia," deabruaren ahoa" goitizenez bere iluntasunagatik, nondik erromatarren garaian egindako galtzadak bidea ematen baitzion Bordele eta Astorga lotzen zituen garraiobide bati. Bi leize esanguratsuen arteko inguru magikoa, gure istorio honetan Zalduondori egokitu zaiona.
‎Une honetan gure istorioa zatitu egiten da. Zati bat baimenarekin zeuden soldadu batzuek kontatu zuten Londreseko ekialdeko" Koroa eta Gezia" tabernan4.
2018
‎Ez zieten gorpua erakutsi, zapata kutxa bat baino ez, beste kasuetan bezala. Hori da gure istorioa.
‎egingo al da euskaraz film dokumental, labur ala luzerik, edota marrazGure kulturak sor ditzakeen ikus entzunezkoak nahi ki bizidunetako filmik, Euskal Herrian egiten ez bada? Nork kontatuko ditu gure istorioak?
‎Ez, zu eta ni ez gara berdinak. Eta ezin dira gure istorioak alderatu.
‎Landetan Brunorekin oporretan egon zela egiaztatu ahal izan dudan arren, aitzakiatzat jotzen baitut erantzun hura. Añesek badaki desioa kontrolatzen, behin eta berriz frogatu du, gure istorioari dagokionez bederen.
‎Anne izena du, eta berak erabaki du gure istorioa kontatzea.
2019
‎Gurasotasun biologikoaren aldeko panfleto bat bezain absurdoa litzateke adopziozko gurasotasunaren aldekoa, azken batean, nork bere bidea egin behar baitu. Guk gurea egin dugu eta horixe kontatuko dut, gure istorioa, gure esperientzia. Txinan gauzatutako adopzio baten istorioa, gure alabarengana eraman gintuen istorioa da liburu honetan aurkituko duzuna.
‎Edo antzeko zerbait. Baina oraingoz, bego honetan gure istorioa.
‎Altsasukoa eta Kataluniakoa. Nola eragingo du hauteskundeetan. Jordi Cuixart eta Jordi Sanchez 2017ko urriaren 15ean atxilotu zituzten, eta gure istorioa, berriz, urtebete lehenago hasi zen. Bi auzietan eskubideak urratu dira.
‎Lehenengoan, elkarrizketa laburrak, arruntenak, gure bizitzan gehien erabiltzen direnak, batez ere, gure nahiak eta betebeharrak asetzeko ezinbertzekoak direnak. Bigarrenean, elkarrizketa luzeak, aberatsak, zeintzuetan gure istorioak, ipuinak eta diskurtsoak erraz sortzen diren.
‎Eta horra hor gure istorioaren alderdi kontraesankorra.
2020
‎Ayucarren arabera, formatu aldaketak ere izan du honetan eraginik: «Lehen, dokumentala zen nagusi, eta gure istorioek kutsu politiko nabarmena zuten; orain, unibertsalagoak dira, edozein herrialdetako ikus entzuleekin konektatzeko modukoak. Horren adibide dira La trinchera infinita, El hoyo, Errementari eta Another Day of Life».
‎21ean ihes egitea zegoen planeatua, eta 13an, zapla! Hantxe amaitu zen gure istorioa. Zaputz handia.
‎“Inoiz ez diogu elkarri ezer eskatuko”. Hori esan genian eta horrela hasi zuan gure istorioa. Arazoa duk abiapuntua eta norabidea bat direla, Mikel.
‎Hau da gure istorioa.
‎Jendeak gure istorioa entzun zezala nahi nuen.
2021
‎Eta honela adierazten zuen bere sumindura: " Zeaztasun oiekin bururatzen degu gure ixtorio ttipia. Bertze gauza bat ere agertu nahi genduke bukatzeko:
‎Barberenean bere burua kokatu ondoren, tragedia haren piztaile ziren Senpereko eta Urtubiako jaunek lehenengoaren gaztelura afaltzera gonbidatu zuten. Eta hortxe hasten da gure istorio hau.
‎Badugu euskaldunok harrokeria puntu hori; inork ez ditu inoiz inon gure historia eta gure istorioak ondo eta zuzen kontatuko, gu bezalakorik ez baitago multibertsoan.
‎Sortu dugu gauza horiek gertatzeko moduko errealitate bat? Eta gai izan gara errealitate horretan gure istorioa kontatzeko, gure pertsonaiak garatzeko, gure argumentua aurrera eramateko. Txikia edo handia, modu batekoa edo bestekoa, baina istorio hori hasi eta bukatu dugu, beharrezkoak zitzaizkigun deskribapenak eginda, elkarrizketak modu sinesgarrian erabilita, pertsonaiak osatuta, ikuspuntuak garatuta edo denbora lerroak antolatuta?
‎Horrela lortuko dugu literaturaren maila gorena lortzea: gure istorioaren bidez telepatak izango gara besteentzat eta mediumak guretzat. Geure barruan dagoen guztia erabili egingo dugu, eta han agertzen dena –ikusten, entzuten, sentitzen duguna– beste batzuen barruan sartu egingo dugu, haiek ere ikusi, entzun eta senti dezaten.
‎Hor aterako zaigu odola barrutik eta joango da zuzenean boligrafora edo teklatura. Hor asmatuko ditugu gure istorio onenak. Hor egingo dugu literatura geure gorputz osoarekin, geure bihotz osoarekin, geure osotasunarekin geure literatura onena.
‎Kontatu nahi dugun istorioa kontatzeko erabakiak hartzen ikastea, hori da idazten ikastea. Erabaki horiek ondo hartu behar dira, gure istorioa sinesgarria izan dadin, gure pertsonaiek funtziona dezaten, gure irakurleek argumentua jarrai dezaten, irakurtzeko arreta eta desioa izan ditzaten eta guk kontatu nahi dieguna entzun, ikusi eta senti dezaten.
‎Nola hasiko dugu gure istorioa. Zeintzuk dira protagonistak?
‎Eta horri esker sortu zen euskarazko zinemagintza. Aupa Etxebeste-k oso ondo funtzionatu zuen, eta hor ikusi zen gai ginela gure istorioak kontatzeko eta gure zinema egiteko.
‎✳ Oso nahasia gelditu naun. Badakizue... gure ixtoria, abandonatzea, nere barruko harra... ■Eta Begotxu...
‎Gizakiak arrunt animalia bereziak gara: guk baizik ez dugu asmamena, guk baizik ez dugu ipuinen bidez iluntasuna uxatzen, kontakizunei esker kaosarekin bizitzen ikasten, gure hitzen hatsarekin suaren brasa biziagotzen, bide luzeak egiten arrotzei gure istorioak eramateko. Eta kontakizun berberak partekatzen ditugunean, elkarrentzat arrotz izateari uzten diogu.
‎TOKIKOMen filosofia azaltzen ere saiatu da euskaltzale gipuzkoarra: “Batetik, zero kilometrokoa da tokiko produktua, gure produktua, gure istorioen notarioak baikara; bestetik, erabili behar ditugu multinazionalak, baina ez gaitzatela beraiek erabili zentzu horretan, burujabetza behar dugu, sare sozialak ez baitira saldu diguten plaza publikoak; eta, gure ustez, lokala da oraina eta etorkizuna, ez globala”.
2022
‎Erakundeen eta komunikabideen babes handia dute horrelakoek. Baina guk ere gure istorioa kontatu behar dugu, pilula txikitan, eta badirudi orain indartzen ari dela bide hori.
‎bere senarra askatasunaren alde eta Marikita euskararen sustatzaile. Bien artean adosturik," betirako desagertu aitzin, gure istorioaz zerbait geldi dadin, bientzat isilduak izan direnak agerian utzi nahi ukan ditut" zioen baigorriar idazleak. Liburua irakurtzean, aurki daitezke Marikitaren olerki batzuk, bikoteak bizitzen zuen egoerari lotuak.
‎Ber gisan, gure istorio herrikoi batek kontatzen du, Jesus sortu zelarik, Herodes erregeak erabaki zuela mutiko sortu berri guziak hiltzea. Horretarako soldaduek Betleemeko hiria setiatu zuten.
‎Batzuk diote Kijada zuela izengoitia, biltzuk Kesada (ezik horren gainean makhur zerbait bada etche hartaz mintzatu diren iskribauen artean) nahiz ara gehiago duen uste izateko Kijana deitzen zela. Bainan horrek mengoa guti gure istorioarentzat, gauzen erratean ez bada ile batez egiatik urruntzen.
‎Uste dut islatzen duela ideia hori: gure istorioa kantuetan kontatuta dago; gu garenaren proiekziorik zirraragarrienetako bat da kantua. Zirrara handia sortu zuen, eta oraindik ere bueltan etortzen zaidala esango nuke.
‎«Ikusgai izateak modua ematen digu gizarteak guri buruz pentsatzen duena aldatzeko, zeren, orain gutxi arte, argazkilari zis aren begirada baizik ez baitzuten eskura, psikologoarena, psikiatrarena, edo polizia artxiboena», zehaztu du Correak. «Artxibo honen bidez, guk dakigun bezala kontatzen dugu dena, gure bizipenen bidez; ez ditu gure partez beste inork kontatzen gure istorioak, orain arte gertatu den bezala. Izan ere, lehen, prentsak zeukan gutaz hitz egiteko baimena.
‎Abenduaren 22a erreskatearen eguna izan zen, baina hau hildakoak eta haien senideak gogoratzeko eguna da. Gaurko egunez hasten da gure istorioa.
‎oraintxe esan dit semeak zortzigarren biloba izango dudala. Bizitzari egiten zaion omenaldi izugarri bat da mendikateko gure istorioa.
‎Handik aterako ginela sinesten hasi ginen bakoitzean, borroka egin behar izan genuen ezezkoari baietz esateko. Gure jarrerak, pasioak eta irmotasunak egin zuten posible gure istorioa. Duela gutxi ikasi dudan Asisko San Frantziskoren esaldi bat oso aproposa da egin genuena azaltzeko:
‎Ikusten duenaz, galdekatzen duenaz, gutaz, ikusleez, irakurleez, hitz egiten du obra honek. Bertolt Brecht-ek egiten zuen antzera, gai bat paratuko digu begien aurrean, distantzia hartuko dugu, batzuetan ia oharkabean pasatzen diren ñabarduretan guk gure istorioa idatz dezagun.
‎Pozarren kontatuko dizuegu gure istorioa.
‎Kontatu gure istorioak!
‎Kontatu gure istorioak!
‎Kontatu gure istorioak!
‎Kontatu gure istorioak!
2023
‎Orduan ere, gaur egun bezalaxe, bi eratako langileak zeuden, langile finak eta langile alferrak eta gure istorioaren protagonista den Felix bigarren taldekoa zen, dudarik gabe eta bete betean.
‎Gure iruditegia eraiki behar dugu. Feminismoak oso aurrerapauso handiak eman ditu bizitzako hainbat alorretan, eta horiek gure istorioak kontatzeko modura ekartzeko lana dugu egiteke. Begirada despatriarkalizatu behar dugu imajinario kolektiboan dauden istorioei begiratzeko".
‎Winter is coming aldarria errepikatzen dute neguko injustizia jauregietatik. Arrazoi komertzialak direla medio markatzen dituzte gaintitulu arrotzez gure istoriorik kutunenak. Anbotoko koba bera kartzela betierekotu dute, Marijaiari hirugarren gradua ukatuz.
‎Egia da. Gu ez gatoz inorekin lehiatzera, gure istorioak nahi dugun tokian kokatzen ditugu, nahi dugun jendearekin, eta gure filmak erakusteko espazioak bilatzen ditugu. Ikus entzunezkoen industria suntsikorrak, berriz, etekin ekonomikoa besterik ez du bilatzen.
‎Biktimek adierazi dutenez, jaso zezaketen albisterik onena da Netflixek emandakoa: «Espero dugu gure istorioaren bidez jende askok indarra izango duela isiltasuna apurtzeko». Aitortu dute prozesua zaila izan dela:
‎Hein batean, hori baitira: haiek ezagutu gaituzte, gure istorio pertsonalaren orri guztiak haiek dituzte, eta, desagertzen direnean, gu bihurtzen gara helduak, gure kabuz bideratu behar dugu bizitza».
‎Ez ikusi, edo kasu gutxi egiten diegun arren gure bizitzaren parte dira. Historiaz hitz egiten digute baina baita gure istorio eta norberaren historiez ere. Txikitan askotan hartzen nituen harriak eta “harri koxkor batekin jotzen ditu kax kax kax, harri koxkor batekin, hor dago Martin tin tin” abestu.
‎" Testuak dio kalean gabiltzan oinezkoak garela benetako heroiak. Elkar gurutzatu eta elkarri arretarik jarri ez arren, badugula gure istorio epiko pertsonala, eta funtsean denok ditugula premia berberak: nonbaitekoak izatea, gaizkia eta ongia bereiztea, maitatua izatea eta aurrera segitzea.
‎Helduak izutzeko moduko pasadizoak kontatzen genizkion elkarri, zernahi objektu bilakatzen zen lizun gure begietara. Zangoak airean, genitalak zabal zabalik edo tente potente, zeinen hutsalak aldizkari pornoak; alde ederrekoak ziren gure istorioak, eta alaiagoak ere bai. Diskriminaziorik batere gabe, gizonek eta emakumeek leku bera zuten gure hizketaldi tekniko nahiz txantxetakoetan.
‎Beraz, gauzarik intimoena hizkuntza arrotz batean ikasten dute. Gu horretarako euskarazko ereduak sortzen saiatzen gara eta, era berean, gure istorioa kontatzen. Zeren jende askok kontatzen baitu gure istorioa, edo gure istorioak, anitzak baitira; eta guk gure tresneria, gure hizkuntza eta gure artea baliatzen ditugu istorio horiek kontatzeko, kolektiboki gure motxila, zama eta poz guztiekin zer egin hausnartzeko.
‎Gu horretarako euskarazko ereduak sortzen saiatzen gara eta, era berean, gure istorioa kontatzen. Zeren jende askok kontatzen baitu gure istorioa, edo gure istorioak, anitzak baitira; eta guk gure tresneria, gure hizkuntza eta gure artea baliatzen ditugu istorio horiek kontatzeko, kolektiboki gure motxila, zama eta poz guztiekin zer egin hausnartzeko.
‎Gu horretarako euskarazko ereduak sortzen saiatzen gara eta, era berean, gure istorioa kontatzen. Zeren jende askok kontatzen baitu gure istorioa, edo gure istorioak, anitzak baitira; eta guk gure tresneria, gure hizkuntza eta gure artea baliatzen ditugu istorio horiek kontatzeko, kolektiboki gure motxila, zama eta poz guztiekin zer egin hausnartzeko.
‎Euskal zinemak, euskal antzerkiak bezala, bere bidea egin behar du. Guk ez baditugu gure istorioak euskaraz eta euskaratik kontatzen, nork kontatuko ditu ba?
‎Hona hemen berari entzundako iritzi bat: “Nork kontatuko du gure istorioa. Ez badu antzerkiak, literaturak, bertsolaritzak edo zinemak egiten!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 21 (0,14)
Berria 16 (0,11)
Open Data Euskadi 15 (0,10)
Argia 8 (0,05)
Susa 8 (0,05)
Booktegi 7 (0,05)
Pamiela 4 (0,03)
Alberdania 3 (0,02)
Jakin 2 (0,01)
Maiatz liburuak 2 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 2 (0,01)
Consumer 1 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia